vand i lungerne
Fra : ulla

Dato : 28-04-02 11:21

Hejsa

Et enkelt spørgsmål.

Mine forældre har en welsh terrier som er gammel. Den har lige haft
testikelkræft, men fik det fjernet. Men nu har den vand i lungerne. Hvad er
vand i lungerne? Hvad kommer det af? og hvis den har fået en sprøjte for
det, vil det så kunne komme igen. Mine forældre ville have den aflivet, men
dyrelægen sagde at den ikke var syg nok. Kan vand i lungerne kurreres, eller
er det bedre at lade hunden aflive.

mvh Ulla

Fra : Kirsten Olsen

Dato : 28-04-02 11:51

On Sun, 28 Apr 2002 12:20:53 +0200, "ulla" <kaaber@it.dk>
wrote:

> [...]
>dyrelægen sagde at den ikke var syg nok. Kan vand i lungerne kurreres, eller

Vand i lungerne (lungeødem) kommer som oftest p.gr.a.
dårligt hjerte, hvor venstre hjertekammer ikke fungerer
optimalt.
I det akutte stadie vil man give vanddrivende. Senere kan
det så blive nødvendigt med fast hjertemedicin.
Min første hund klarede sig glimrende med denne behandling
fra sit 13. - 15. år.

hilsen Kirsten