kat i bad....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-01 17:48

jeg har lige været i den uheldige situation at min ellers meget renlige
kat STANK..... og jeg mener stank...
han er kastereret men denne gang var det virkelig slemt... han stank af
kattetis... OVEN PÅ HOVEDET af alle steder.....
hvad gør man så???
jeg tyede til den gammelkendte metode.. jeg smed ham simpelthen i
bad......
forbløffende nok gik det meget bedre end forventet..... ingen skrig og
skrål... ingen klør.... lidt muggen utilfredshed men eller fint..... og
nu dufter han i det mindste ikke af pis.....
lige nu tøffer han rundt og er sur på mig..... men det går nok over*S*

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-02-01 09:05

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> lige nu tøffer han rundt og er sur på mig..... men det går nok over*S*

heheee... han har tilgivet mig... og dufter stadig dejligt*SSSSS*

sjovt nok interesserer snefnuggene ham overhovedet ikke i dag.... bare
der er et tæppe han kan ælte er han glad....

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-02-01 04:05

Hej Sabina

Så er du heldig ;))
Når Melissa skal i bad bliver hun meget sur, og vil helst flygte langt væk..
Hun miauuer og ser elendig ud, lige til hun er blevet våd så slapper hun af,
men når bruseren er lukket starter miauueren igen...
Når så jeg har tørret hende går det i vild galop væk, indtil hun finder ud
af at det måske var en ide at dele vandet med mig, og så bliver hun skødekat
(hvilket hun ellers bestemt ikke er) indtil jeg er blevet så våd at "hævnen"
er sikret og så daffer hun igen ;((
Og så kan der nemt gå en dags tid med at se fornærmet og utilnærmelig
ud..;((

Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-02-01 07:26

"Henrik Pedersen" <misbams-miauu@edb.dk> wrote in message
> [...]
"hævnen"
> er sikret og så daffer hun igen ;((
> Og så kan der nemt gå en dags tid med at se fornærmet og utilnærmelig

det er jo desværre prisen når man gerne vil have en velduftende
mis......
sweety var ikke fornærmet ret længe..... selvom han dog endnu ikke har
været oppe og ligge på mit skød..... men nusse hoveder mm vil han
gerne...
og jeg synes iøvrigt han er blevet SÅÅÅÅÅdejlig at røre ved... hans pels
har ladrig været så blød....

Fra : Kate

Dato : 06-02-01 22:23

Henrik Pedersen wrote:

> Hej Sabina
>
> Så er du heldig ;))
> Når Melissa skal i bad bliver hun meget sur, og vil helst flygte langt væk..
> [klipper]

Øhh Henrik,

"Når"...Vil det sige at du jævnligt bader Melissa? Hvis, må man så
spørge hvorfor?
Jeg er for stor en kylling til at bade mine Nå, det trænger nu
heller ikke. Jeg kan faktisk kun huske en enkelt gang hvor jeg har
vasket Oliwer bagi. Oliwer er min hystade, bare jeg ser forkert på ham
hvæser han. Men den ene gang havde han haft tynd mave nogle dage og
havde helt klart ikke lyst til at vask sig efter det til sidst, så det
endte jo med at jeg tog et stykke vat med lunken vand, hængte Oliwer op
på skulderen og tørrede han ende. Det tog han rigtigt pænt, faktisk så
pænt at han spandt
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-02-01 23:10

Hej Kate

Melissa kommer i bad en gang eller 2 om året, før var det oftere men efter
at der er kommet mere effektive loppebekæmpelsesmidler i handlen, begrænser
jeg det...

Som regel er det fordi hun har haft dårlig mave, eller jeg er kommet ind ad
døren mens hun sad på bakken, (hun er langhåret som sit menneske..;)) )
men ellers er det kun mig som kommer i bad

Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Silverflame

Dato : 08-02-01 11:47

Hej Kate.

Det tog han rigtigt pænt, faktisk så
> pænt at han spandt

At din kat spinner er ikke ensbetydende med at han nyder det.
Det kan også betyde at han er bange og det er hans måde at bede dig, hans
menneske, om hjælp! Det troede jeg også,da min hanmis var i bad. (han har
det med at tisse i hans transport kasse når vi er på vej hjem fra dyrlægen)
Men jeg læste på en hjemmeside for ikke så land tid siden at fordi enes kat
spinner er ikke enbetydende med at han er gld, tænk på det næste gang.
Venlig hilsen Winnie.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-02-01 11:52

"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Men jeg læste på en hjemmeside for ikke så land tid siden at fordi
enes kat
> spinner er ikke enbetydende med at han er gld, tænk på det næste gang.

jeg har også hørt at katte bruger deres spinnen som trykhedsfremmer.....
dvs når de er bange begynder de at spinne for at berolige sig selv.....
vist nok nogt med at de allerede bruger det mens de er killinger.....
eller det minder dem om mor eller sådan noget.... kan ikke helt huske
det*G*

Fra : Denise

Dato : 08-02-01 12:10

Hej
Ja, man har faktisk observeret at en kat der blev kørt ned spandt, jeg tror
det har noget med selvhypnose, altså også hvis de har ondt.
Hilsen Denise

Fra : Gidde

Dato : 08-02-01 14:02

Hejsa
Ja, jeg har også læst, at katten bla. også bruger spindelyden til at fortælle
andre, at den er skadet og ufarlig og dermed ikke bør angribes...altså, hvis
katten fx er blevet ramt af en bil og ligger hårdt såret i vejkanten. På den
ene side beroliger det måske den selv, men skal så også af omverdenen tolkes
som et tegn på at den er ufarlig.
Trist, for jeg tror mange gennem tiden har efterladt en såret kat i vejkanten,
fordi den jo gav udtryk for tilfredshed med sin spinnen.
Mvh. Gitte

Fra : Kate

Dato : 11-02-01 10:25

Silverflame wrote:

> [...]
> spinner er ikke enbetydende med at han er gld, tænk på det næste gang.

Okay, det ved godt, men lige i forbindelse med Oliwer tager jeg spinnen
som noget positivt, simpelthen fordi han er smerteligt godt klar over
hvorfor naturen har udstyret han med tænder og klør, og han er aldeles
ikke bange for at bruge dem. Faktisk er Oliwer en værre hystade

Fra : Trine Balling

Dato : 06-02-01 14:44

Da jeg skrev ind at mine katte kommer i bad engang imellem blev jeg kaldt
for dyremis handler men når jeg læser at andre også putter deres katte i bad
bliver jeg lidt sur over at de kan skrive til mig at jeg er dyremishandler
og ikke burde have kat... Jeg synes at i skal tænke på hvad i skrive til
folk, for der er mange der skrifter mening når de læser hvad andre skriver.

Hilsen Trine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-02-01 15:49

"Trine Balling" <trine@ramskov.nu> wrote in message
> [...]
til
> folk, for der er mange der skrifter mening når de læser hvad andre

hov hov... jeg har sku aldrig sagt aat du ikke måtte putte din kat i
bad.... jeg afholdt mig memlig helt fra at kommentere den tråd kan jeg
huske....

men hvorom alting er kommer det sig nok af at jeg forklarede HVORFOR jeg
kom ham i bad....

jeg er da sikker påa t der er nogen der mener en kat ikke bør bades....
men helt ærligt følte jeg ikke at det var særlig lækkert at nusse med en
kat der stank af pis.....
og havde du sagt det var pga det og ikke feks bare generelt " min kat
skal i bad en gang i m´åneden!!" så havde det nok vist sig at være en
anden sag....

du kan ikke klandre mig for at fortælle om min badende kat..... og du
kan ike holde mig til ansvar for noget de andre har sagt...... vel?

Fra : Ann K.

Dato : 06-02-01 23:39

Hej Trine.
Hvem kaldte dig dyremishandler???
Hvis det evt kunne være mig, så må det jo stå for min regning og du burde
ikke tage hele ng til indtægt for det....
Jeg kan nu kun huske én gang, hvor jeg har kaldt et bad for
dyremishandling... og der talte man om "strafbad" for en forkert adfærd fra
kattens side!
At man en gang i mellem er nødt til at bade sin kat, har jeg intet i mod -
hæ jeg gør det faktisk selv, hvis missen har haft fx dårlig mave i nogle
dage.
Men at man tager sin kat i hoved og r**, og smider den en tur under hanen,
som straf for noget den har gjort... Næ, nej, du... Dét er sq* synd for
dyret!!!! Og IMHO dyremishandling!
At mine katte så ikke er vant til at bade, gør jo desværre at jeg (de
heldigvis meget få gange, det har været nødvendigt) faktisk selv mener at
det er ualmindelig synd for misserne... Noget Aske da heller ikke undlod at
gøre opmærksom på sidst, jeg var _nødt_ til at vaske hans numse

Altså... Morale, tada!!!
Bad pgr. hygiejniske problemer/sårbehandling = OK, selv om jeg stadig synes,
det er synd for en kat som ikke er vant til det
Bad pgr. dårlig adfærd = dyremishandling, også selv om misse er vant til at
bade!!!!

Håber nu at min mening ang. forskellen er krystalklar!?
Jeg vil jo nødig påvirke nogen i en forkert retning

Mvh Ann

Fra : Denise

Dato : 07-02-01 09:48

Hej Trine
Jeg er helt enig med Ann i alt hvad hun skriver, og at det er
dyremishandling at smide sin kat i bad som en straf, som netop var det der
satte gang i tråden i sin tid. Hvis en kat ikke er vant til at komme i bad
og ikke kan lide det er det altid synd, men kan jo også være nødvendigt hvis
den har rullet sig i mudder, lugter af tis, har haft tynd mave eller i
forbindelse med loppe/svampe kure. Ellers er det helt UNØDVENDIGT, da de jo
holder sig selv rene. Bliver de gamle og får problemer, kan man måske blive
nødt til at hjælpe lidt tid. Da jeg i sin tid udstillede katte fik jeg at
vide, at de skulle vaskes før udstillinger, og det gjorde jeg også i en
periode, men det var en kamp og jeg synes det var synd, så det holdt jeg op
med, og de fik deres præmier alligevel. Jeg brugte så etagevask, f.eks. når
de havde hankatte fedt på halerne, eller hvis de har haft tynd mave, bliver
de også kun vasket i rumpen.
Hilsen Denise

Fra : Dorthe P. Lahrmann

Dato : 07-02-01 15:53

Hejsa
Hm, måske er mine katte lidt underlige, for de har altså ikke noget imod at
komme i bad med mellemrum. Selvfølgelig kun når de trænger, og det gør de
altså hvis de har rullet sig f.eks. i en olieklat (hvorfor i alverden gør
de det!?!) Det kan jo heller ikke være sundt at slikke i sig, hvilken måske
er grunden til de lader være, *smil*. Altså kommer de i bad, måske hver 4.
eller 5 månede, alt efter "stinker-niveauet!

Men de tager det pænt, stiller sig i brusekabinen og lader sig bruse
forsigtigt over med lunkent vand, shamponeres og skylles. Første gang jeg
skulle vaske Lille-Fie efter vi havde fået hende var jeg en smule nervøs
for at skræmme hende, da hun var en sky og forskræmt vildkat vi havde fået
ind af døren ...som stank!. Men det gik strålende, og i dag sniger hun sig
nogen gange med ind i badet, men sørger dog for, kun at få våde poter
*smil*.

Det er guld være at se dem stå på bagbenene i brusekabinen, i hjørnet, og
med poter strakt helt op langs væggen. De skal jo bare skylles, men ligner
nyligt anholdte katte-forbrydere *smil*

Dorthe ( ...Fuffer og Lille-Fie, der holder sig inde, og rene, i det
snaskede vejr! ).

Sabina Hertzum skriver:

Fra : Trine Balling

Dato : 07-02-01 18:01

Hej
Jeg vil lige sige at det var MIG der blev kaldt for dyremishandler IKKE jer,
så er det slået fast.

Mine katte kan godt lide at komme i bad, men det hænder jo ikke hver uge kun
når de virkelig trænger.
Hilsen trine

Fra : Kate

Dato : 07-02-01 21:28

"Dorthe P. Lahrmann" wrote:

> [...]
> er grunden til de lader være, *smil*. Altså kommer de i bad, måske hver 4.
> eller 5 månede, alt efter "stinker-niveauet!

Hihi, Jeg havde for år tilbage en nabo hvis kat også gik med ham i bad

Første gang jeg så katten våd var en sommerdag, hvor den kom ud fra hans
lejlighed og rystede sig. Da han selv kom ud spurgte vi, der så katten,
om han havde vasket den. Hvorefter han fortalte at Domino skam selv
komind til ham under bruseren. Så er det jo i hvert fald selv forskyldt
dyremishandling
Jeg tør ikke vaske mine.

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 09-02-01 09:27

trine@ramskov.nu,Ny-Internet writes:
>Hejsa
>at

Jeg synes ikke at det er underligt at dine katte kan lide at komme i bad.
Min egen hankat har sit foretrukne sovested i badeværelsesvasken....Her
ligger han og slikker al vand op. Han er dybt ligeglad med at blive våd,
og bliver liggende selvom vandhanen bliver tændt....
Han er en kat med meget krudt bagi, så en dag da han kom farende og ville
hoppe op i vasken, overså han i farten at toiletbrættet ikke var slået
ned...Så der stod Alladin pludselig med bagbenene i kummen, og så meget
ulykkelig ud...Og så var der jo kun en ting at gøre, nemlig at vaske
katten, og han nød det i fulde drag...
Så jeg tror det er relativt normalt at katte er til at vaske....

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 09-02-01 16:13

Hej alle *s*
Nu er der skrevet så meget om vask at jeg vil skrive lidt om hvad jeg gør
*s*
Jeg har som de fleste ved Norske Skovkatte...Mine katte kan jeg sagtens bade
*s* - Robin får først noget specielt shampoo til fedthaler i halen så efter
et par minutter er det op i håndvasken med bruseren tæt ind til kroppen, så
er man våd og så skylles det hele ud. Han syntes da ikke det er vildt
fedt, men stritter ikke rigtig imod, slikker lidt mine hænder og kigger op
på mig for at se hvornår jeg er færdig *grin*
Jeg vasker ham op til udstillinger (Electra udstiller jeg ikke, så hun
bliver kunbadet når det virkelig trænger *s*)
da det jo ER en skønhedskonkurrence og han gør sig altså pænere når han er
blevet vasket en enkelt gang.

Men altså.... mine katte syntes jeg er pragteksemplarer på at det ikke er
synd/mishandling, de tager det SÅ pænt og de ved at sådan er det bare....
altså, det har jo altid været sådan *s* Så jeg syntes ikke det er synd.

Hehe, jeg syntes på et tidspunkt det gik så nemt at jeg tænkte "ORK" ham kan
jeg sagtens tage med mig selv i brusebad *grin* - Det gik altså ikke -
strålerne fra bruseren brød han sig ikke om *hehe*

Hellig Birma folk og perser folk vasker vidst katten 3-5 gange ??? Er det
ikke korrekt ? Men jeg vil gerne høre lidt mere, hvorfor så mange
gange....og så videre *s*

MVH

Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Dorthe P. Lahrmann

Dato : 10-02-01 13:21

> [...]
> hoppe op i vasken, overså han i farten at toiletbrættet ikke var slået
> ned...Så der stod Alladin pludselig med bagbenene i kummen, og så meget

Hahaha... nu siger man jo at katte er så forskellige, men ikke desto mindre
lyder ovenstående som en præcis genindspilning af vores Fuffers dagligdag
*smil*.

Som zoolog, og derfor, i teorien, seriøs videnskabskvinde, vil jeg jo nødigt
antropomorficere for meget, men ser de ikke bare FLOVE ud efter sådan en tur?!

Dorthe ( - og Fuffer, der lige nu nyder det dejlige solskin ude på fortrappen
).

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 14-02-01 13:08

dplahrmann@dkik.dk,Ny-Internet writes:
>men ser de ikke bare FLOVE ud efter sådan en tur?!

Meget, og det er meget svært at lade være med at grine...Det er da enormt
komisk, men et hyggeligt indslag i hverdagen