Inspiration ønskes.
Fra : [3700] MHJ

Dato : 28-04-02 00:59

Hej

Jeg sidder og skal til at opgradere vores netværk (1 server og 10-11
klienter).

Serveren kører i dag NT4 uden noget diller daller. Der benyttes fil og print
deling.

Det der ønskes er at opg. til Win2K server med exchange o.s.v. Det modtagne
tilbud for softwaren ligger i størrelsesorden kr. 15-20 k. kr.

Nu var det jo at det slog mig - Linuxx må kunne gøre det billigere.

Jeg skal bruge:
En server der skal bære 10 klienter - deling af printere - lagring af filer
(klienterne kører win2k) - et postsystem iinternt/eksternt - internetadgang
for klienterne og en fjernstyringsmulighed for administrator - både fra en
klient maskine samt via dial-in eller via web. (Der skal hovedsagligt
afvikles finansprogrammer samt officeprogrammer på klienterne - dog afvikles
finansprogrammerne (C5 - SP-Skat - Magnus) fra serveren.

Hvad skal jeg bruge?

Gerne forklaret i et forståeligt sprog. Og i tilfælde af support hvor kan
man købe sig til det.

MVH
Morten Jensen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-04-02 17:48

"[3700] MHJ" <morkaj@email.com> wrote in message

> Nu var det jo at det slog mig - Linuxx må kunne gøre det
billigere.

Mon ikke dk.edb.system.unix var et bedre sted at spørge?

Niels

Fra : Klaus Larsen

Dato : 29-04-02 09:58

> [...]
afvikles
> finansprogrammerne (C5 - SP-Skat - Magnus) fra serveren.

www.e-smith.org er din ven . Det er en Linux dist med eller uden
firewall, mulighed for deling af filer (Samba), print, brugeroprettelse via
web, postsystem (også med webmail adgang), webserver med virtuelle domæne
mulighed etc etc...

Der findes også en mere kommerciel version på www.e-smith.com.

Klaus Larsen