variable
Fra : christian

Dato : 27-04-02 22:32

Jeg har et lille problem som jeg vil håre om der er et klogt
hoved der kan hjælpe mig med.
Jeg har en del variable der hedder $timer0,$timer1,$timer2 osv.
Jeg vil gerne kalde dem i en table.
Skemaet lever jeg ved en løkke, for J=bla bla bla

Mine felter hedder i,j

Jeg vil gerne kalde mine variable ca sådan.
echo"timer i dag = $timer+$j"; hvor j bestemmer hvor man er i
skemaet.
Det den udskriver er de to variables værdier, det jeg gerne vil
have er at variablen $j bilver sat efter variablen $timer? så jeg
evt kalder $timer6 i felt med j værdien 6.

Lang forklaring på et lille problem håber jeg.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 27-04-02 22:36

"christian" <chr_jorg@tdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
> evt kalder $timer6 i felt med j værdien 6.
>
> Lang forklaring på et lille problem håber jeg.

Det blir i såfall :

echo"timer i dag = $$"timer".$j";

Hvorfor ikke benytte en array ? ( Da blir det slik : echo"timer i dag =
$timer[$j] )

Fra : christian

Dato : 27-04-02 23:06

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 27-04-02 23:12

> Det virker, jeg brugte et array, tak for hjælpen

Jo, bare hyggelig ... :)

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660