Yanmar Motor
Fra : CO

Dato : 27-04-02 20:55

Hej !

Er der nogen der har erfaringer med en Yanmar motor 4LH Diesel med turbo og
intercooler ?
er det en solid god motor, eller ?

og er 1200 timer for sådan meget ?

mvh.
claus

Fra : Rasmus Riis Andersen

Dato : 27-04-02 21:23

Hej Claus

Jeg er selv indehaver af en Yanmar 4LHTE, altså modellen med turbo og ude
intercooler. Jeg må sige at jeg kun har absolut gode erfaringer med
maskineriet. Selvfølgelig bliver den vedligeholdt efter alle foreskifterne,
og der bliver ikke sparret på fx oliekvalitet, og kun brugt originale
reservedele. Til gengæld forventer jeg så også at motoren kan tåle at blive
brugt. Jeg sejler en del hele året i al slags vejr, og der har aldrig været
noget galt. Det eneste jeg har skiftet er olie, impeller og filtre.
Min motor er nu ca. 14 år gammel, og har gået knap 2000 timer. Den starter
med det samme hver gang, bruger utroligt lidt olie, og kører som en
symaskine.
Selvfølgelig skal du være opmærksom på det samme ting som ved andre
dieselmotorer, specielt om den starter med det samme uden problemer og så
selvfølgelig om den udvikler farvet røg under gang. Det siger utroligt meget
om en motors stand.
Det eneste negative jeg kan siger er at brændstoffilter, oliefilter og
impeller er noget dyrere end hos fx volvo.

Håber det er noget du kan bruge.

MVH
Rasmus

Fra : CO

Dato : 27-04-02 22:59

> Håber det er noget du kan bruge.

Det var det, tusind tak for det lange svar !

Mvh
Claus