MS Windows
briani 27239
WinXP og Tornado Geforce 4MX 440
Fra : Gitte

Dato : 27-04-02 19:44

Hej
Vi har netop købt ny pc (Athlon XP2100+) med Inno3D Tornado Geforce 4MX 440
grafik kort. Installation af XP går fint men XP kan ikke "lide"
grafikkortet, er ikke godkendt. Jeg forsøger så med den Tornado universal
driver cd der følger med og installerer den driver som er beregnet til
win2000/XP, men nu duer windows XP ikke mere den forsøger at starte op
men så ender den bare med sort skærm og kan ikke starte op. Når vi så fjerne
Nvidia driveren og genstarter så kommer den fint igen. Jeg har ledt i øst og
vest efter en ny driver men har ikke kunnet finde noget brugbart.... er der
en ekspert til stede der kan hjælpe????

På forhånd tak
Gitte

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 28-04-02 00:03

"Gitte" <gitte.ottosen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ledt i øst og
> vest efter en ny driver men har ikke kunnet finde noget

Har du prøvet Windows Update ? Det burde kunne køre med Detonator
27.30 der bl.a.kan hentes her:
http://www.inno3d.com/drivers.html

Prøv evt. at checke i Enhedshåndteringen om grafikkortet er
identificeret rigtigt og hvilke fejl der er forbundet med det.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Gitte

Dato : 28-04-02 10:16

Hej Igen
Jeg har forsøgt med drivere fra begge steder uden held (havde jeg i øvrigt
allerede i forvejen )
Men det jeg har opdaget sker når jeg installerer geforce kortet er at den
pludselig tror jeg har to skærme!!!! er det måske så vanvittigt at når jeg
så ændrer opløsning eller genstarter så forsøger den at benytte den skærm
"der ikke er der"???? Det er lige til at få pip af det her

Gitte

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-04-02 12:48

Du har TV-Out på kortet. Det er den anden "skærm".
Tjek at den står på skærm 1.

Fra : Gitte

Dato : 28-04-02 14:49

Ahh så lærte jeg det. Ikke fordi det gør den store forskel, den er sat på
skærm 1. Men i samme øjeblik jeg har været forbi egenskaber for skærm så er
det bal forbi. Så er der sort skærm. Jeg behøver ikke at ændre noget, bare
jeg kigger og siger OK så gider den ikke være med mere

Gitte

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-04-02 16:05

Det er formentlig en fejl ved kortet. Mit Creative Gforce 4 MX 440
kører fint i Windows XP. Havde dog en mindre fejl med de medfølgende
drivere men de nyeste (28.32) virker fint.
Bruger Creative's driver.

On Sun, 28 Apr 2002 15:48:33 +0200, "Gitte"

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-04-02 00:06

http://www.nvidia.com/

On Sat, 27 Apr 2002 20:44:12 +0200, "Gitte"

Fra : Pico

Dato : 28-04-02 20:49

Jens Peter Karlsen wrote:
> http://www.nvidia.com/

Jeg kan ikke hjælpe dig, men du kan finde experterne i

dk.edb.hardware.grafikkort

når det gælder grafikkort.
Pico