MS Windows
briani 27239
Ændring af drevbogstav i win xp, udvidet p~
Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 27-04-02 18:18

Hejsa, har set hvordan i rådede til at ændre drev betegnelse under xp og det
virker også fint bare ikke på boot drevet, er der nogen kloge hoveder som
kan klare den?
mvh bb

Fra : Madsen

Dato : 27-04-02 18:31

Mr. Broken Bone skrev:

> Hejsa, har set hvordan i rådede til at ændre drev betegnelse under
> xp og det virker også fint bare ikke på boot drevet, er der nogen
> kloge hoveder som kan klare den?

Nu har jeg svært ved at forstå hvorfor du starter en ny tråd når det
stadig handler om drevbogstaver, men prøv at forestille dig hvad der
sker når du ændrer drevbogstavet på din systemdisk.
Alle de henvisninger styresystemet har lavet i registreringsdatabasen
som fortæller hvor de forskellige programmer er installeret osv. skal
ændres når du ændrer drevbogstavet på systemdisken, og det kan meget
nemt gå i kage. Mig bekendt kan du ikke ændre drevbogstavet på din
systemdisk med WinXP's indbyggede diskhåndteringsværktøj. Det skulle
du have tænkt på inden du installerede Windows.

Muligvis findes der nogle tredjepartsprogrammer der kan finde ud af
det, men chancen for at der går totalt kaos i din Windowsinstallation
er stor.

Madsen.

Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 27-04-02 19:10

> Nu har jeg svært ved at forstå hvorfor du starter en ny tråd når det
stadig handler om drevbogstaver
Sorry, tænkte mig ikke lige om.

> Det skulle du have tænkt på inden du installerede Windows.
tjae, men disken med xp kommer fra en anden maskine og hvis man kan flytte
f.eks et d drev (med programmer installeret som også har smidt noget i reg
basen) uden probs. så kunne det jo være ..

mvh bb