sådan lyder en RIGTIG F1'er....
Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 27-04-02 16:45

.... ikke det nymodens pjat der siger som en symaskine på speed.
her er en 16 cylindret BRM fra '67 for fuld udblæsning på Silverstone i
Grand Prix Legends.
http://www.joachimblum.de/files/brm.avi (4.436 kB, DivX5.0)

Skru godt op for højttalerne og nyd den igen og igen.

Mikkel

ok ok... lyden er ikke fra spillet, men lagt på fra en real life optagelse
:)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-04-02 17:29

Mikkel Gram-Hansen wrote:

> ok ok... lyden er ikke fra spillet, men lagt på fra en real life optagelse
> :)

Hahahha - for vildt!

Jeg har simpelthen gåsehud og kløe i højre fod nu

Tak for linket.

Mvh

Bruno aka. BlindZenDriver (Når nu vi taler GPL)

Fra : Peter C

Dato : 27-04-02 18:44

> ... ikke det nymodens pjat der siger som en symaskine på speed.
> her er en 16 cylindret BRM fra '67 for fuld udblæsning på Silverstone i
> Grand Prix Legends.

Dog vil jeg sige at - hvis jeg ikke tager meget fejl - er der ca. 15 år
mellem lyden og billederne.

Lyden stammer ganske vist fra en BRM-motor, men det er ikke en 3 liters H16
som BRM brugte i 1967, men derimod en 1,5 liters V16 med kompressor fra
1952. Bilen, som lyden stammer fra ejes af Nick Mason (Pink Floyd) , der
bl.a. og så ejer biler som Ferrari 250 GTO, F40 og 246 GTS Dino, Bugatti
35B, Alfa 2300 og Maserati 250F.

Men der ER en fantastisk motorlyd...ingen tvivl om det.

MVH Peter

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 27-04-02 19:07

Peter C wrote:

> [...]
> (Pink Floyd) , der bl.a. og så ejer biler som Ferrari 250 GTO, F40 og
> 246 GTS Dino, Bugatti 35B, Alfa 2300 og Maserati 250F.

Det skulle jeg lige til at sige.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Herold³

Dato : 27-04-02 23:55

> Det skulle jeg lige til at sige.

Jeg havde faktisk skrevet det, men nåede ikke at trykke send :-/

Fra : david

Dato : 28-04-02 14:55

I er vel nok garvede!
-
david

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 29-04-02 14:11

david wrote:
> I er vel nok garvede!

Ja, jeg er totaaalt inde i det der F1-noget.

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 27-04-02 19:08

Peter C <peter_c@mail.futte.dk> wrote in message

> [...]
> 35B, Alfa 2300 og Maserati 250F.
>
> Men der ER en fantastisk motorlyd...ingen tvivl om det.

Du har ganske ret... og jeg tog fejl ;)
her er tråden jeg snuppede den fra,
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?s=&threadid=29364
og der når de vise mænd frem til præcis samme resultat som du gør.

Mikke - pinligt berørt over at løbe med en halv vind... og så lige fra den
elskede '67 sæson :(

Fra : Sven

Dato : 28-04-02 02:18

> [...]
>
> Mikkel
>
> ok ok... lyden er ikke fra spillet, men lagt på fra en real life optagelse

Go' lyd. Men denne er nu heller ikke så tosset! Eller det er den måske netop

http://www.gotlaughs.com/funpages/Insanity_Test.cfm

Sven