Stelkontakt eller hvad?
Fra : Ulrik

Dato : 27-04-02 15:54

Hey peepz.

Jeg har et sejt Aopen H600A-kabinet, som lige er blevet udstoppet med en
P4-1,8 GHz, et Soltek SL-85DRV3, et GF4-4400 og 512MB Kingston. Så langt så
godt, men der er bare ET underligt problem:

Computeren kan kun tændes, hvis den ligger på siden.

Står den på højkant, sker der intet, når man prøver at tænde for den. Lige
så snart man tilter den lidt (for at lægge den om på siden) TÆNDER DEN af
sig selv... og rejser man den op, mens den er tændt, slukker den. Om på
siden, og den tænder igen.

Det lyder jo _ret_ usundt, så jeg gør det ikke mere, men det er jo totalt
uholdbart, især fordi mit CD-ROM drev ikke kan læse, mens det står på
højkant. Boardet sidder helt fast (med 6 skruer i de dertil indrettede
huller), det samme gør CPU, kortene, RAM, en og alle stikkene. Jeg har
chekket alt så mange gange, at jeg bare ikke kan se, hvad det skulle være...

Har I nogen forslag til hvad jeg kan have gjort galt/forkert eller måske har
glemt?

TIA / Mvh, Ulrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-04-02 19:55

"Ulrik" skrev
> Har I nogen forslag til hvad jeg kan have gjort galt/forkert eller
måske har
> glemt?

Løs forbindelse i PSU'en?
Har du prøvet at vrikke med stikket fra el-ledningen?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Ulrik

Dato : 27-04-02 19:50

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> wrote in message
> "Ulrik" skrev
> måske har
>
> Løs forbindelse i PSU'en?
> Har du prøvet at vrikke med stikket fra el-ledningen?

Been there, done that... men tak alligvel.

Mvh, Ulrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-02 20:10

"Ulrik" <vondahe@usa.com> wrote in message

> Been there, done that... men tak alligvel.

Prøv at skift kablet.. Det kan nu kun være et eller andet med
strømforsygningen...

Har du også tjekket stikket til bundkortet? har du også aflastet stikket, så
den ikke vrider?

Fra : Ulrik

Dato : 28-04-02 15:31

Jeg har løst problemet, men nøjagtigt hvad der skulle til, ved jeg stadig
ikke. Jeg splittede hele skidtet ad, og satte bl.a. et plastik-spacer ind
midt under boardet.

Ved nærmere eftersyn af motherboardets underside kunne jeg se, at der var en
håndfuld metalspidser fra slots og komponenter, der stak længere ud end
resten. De værste var fra hver ende af AGP-slot'en, så dem bøjede jeg
_forsigtigt_, så de ikke lå så tæt på længere.

Endvidere bemærkede jeg, at motherboard-tray'et ikke var helt plant. Ved at
trykke på midten af det, kunne man skubbe midten af tray'et frem og tilbage.
Når det var fremme, bulede det en lille smule udaf, så jeg gætter på at
plastik-spacer'en holder disse to adskit, da den sidder lige på midten af
"bulen".

Trods disse tre faktorer undrer det mig dog stadig, at boardet kun virkede,
når kabinettet lå på siden, for om nogen burde det da bringe board og tray
tættere på hinanden. Nå, men tak til Peter og Bjarke for forslagene.

Mvh, Ulrik