Wireless - kan det bruges til noget?
Fra : Jesper

Dato : 27-04-02 15:08

Jeg har en enkelt gang forsøgt mig med lidt wireless networking, men
rækkevidden var så ringe at jeg efter to ombytninger fik pengene tilbage. Er
der nogen der har erfaringer med wireless network der fungerer bare
tilnærmelsesvis ifølge producentens specifikationer (rækkevidde > 30-40m)?

mvh
Jesper

Fra : Jens Fallesen

Dato : 27-04-02 16:01

Jesper wrote:

> [...]
> der nogen der har erfaringer med wireless network der fungerer bare
> tilnærmelsesvis ifølge producentens specifikationer (rækkevidde > 30-40m)?

Jeg har ingen problemer med rækkevidden på et Cisco Aironet 350-system.
Og de fleste anlæg rækker mindst lige så godt.

Du skal dog være opmærksom på, at rækkeviddetal ofte opgives i frit
sigt. Der er mange ting, som kan forstyrre signalet, især vægge - og
særligt hvis de f.eks. er armerede.

I et typisk kontormiljø med mange vægge, der måske er monteret på
stålkonstruktioner, og hvor der også er mange andre forstyrrelser, er
dækninger på over 40 m i fuld hastighed og kvalitet nok noget tvivlsomt.

Endelig skal du passe på med produkter, hvor du ser amerikansk
markedsføring. Det er nemlig tilladt at sende med 100 mW på det
amerikanske marked, mens der kun må sendes med op til 50 mW i Danmark.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Jesper

Dato : 27-04-02 18:39

> [...]
> markedsføring. Det er nemlig tilladt at sende med 100 mW på det
> amerikanske marked, mens der kun må sendes med op til 50 mW i Danmark.

Så må jeg vist til at prøve igen..... Det ville nu være smart hvis det kune
fungere tilfredstillende.....

mvh
Jesper

Fra : Sørensen

Dato : 27-04-02 18:57

"Jesper" <jesper.hansen4@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogen der har erfaringer med wireless network der fungerer bare
> tilnærmelsesvis ifølge producentens specifikationer (rækkevidde > 30-40m)?

Prøv at kigge lidt på http://www.airlink.dk/produktoversigt.htm
De har også kraftige retningsbestemte antenner og repeatere (relæstationer)
http://www.airlink.dk/Dokumenter/ForventetAfstand.pdf

vh.
Sørensen