MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Registry-bibel?
Fra : Dan MOrtensen

Dato : 27-04-02 13:40

Hej.

Hvad skal/kan man købe? Primært til Windows2000PRO/Server.
--

/Dan MOrtensen

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-02 14:21

Registry'en er stadig en stor samling mystisk skrammel, efter min mening.
Jeg har ihvertfald aldrig set eller hørt om nogle bøger der forklarer noget
som helst om registry'en korrekt. Men der er da hjælp at hente, f. eks:
http://www.google.com/search?hl=en&q=windows+AND+registry

Hvis du leder efter et opslagsværk til de forskelige nøgler... glem det! Men
hvis du skal vide hvilke nøgler de enkelte programmer benytter, så er det
bedste nok at spore de kald som windows foretager, med f.eks "regmon":
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/regmon.shtml

Du bør også selv udforske registry'en. Windows gemmer næsten alt sit
skrammel under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
og for NT er der også for de enkelte brugere:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 27-04-02 15:02

>Hvis du leder efter et opslagsværk til de forskelige nøgler... glem det!

Ja, det var faktisk det jeg manglede. Vi har flere ting som vi ikke
lige kan greje, om det nu også "går" at ændre på...

> [...]
>hvis du skal vide hvilke nøgler de enkelte programmer benytter, så er det
>bedste nok at spore de kald som windows foretager, med f.eks "regmon":

Ja, det kender jeg godt (har også haft deres BSOD-screensaver - cute).

> [...]
>skrammel under:
>HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
>og for NT er der også for de enkelte brugere:

Ja, det plejer jeg også at gøre. Ligesom at lave en søgning i reg. Men
for ikke at fu*ke en server op, så ville det være rart at have noget
på skrift, om hvad den enkelte key lavede.

--

/Dan MOrtensen

Fra : hardy

Dato : 27-04-02 15:42

"Dan MOrtensen" skrev d. 27-04-02 13:40 dette indlæg :
> Hej.
>
> Hvad skal/kan man købe? Primært til Windows2000PRO/Server.
> --
>
> /Dan MOrtensen
Dav. Dan
Hvad mener du entlig med dette spørgsmål.
For det afhænger meget med hvad du skal kunne.
Er det programmer du mener , eller hvad.
MVH Hardy.

http://www.kandu.dk/

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 27-04-02 17:11

On Sat, 27 Apr 2002 14:42:26 GMT, "hardy" <hardy.news@kandu.dk> wrote:

>Dav. Dan
>Hvad mener du entlig med dette spørgsmål.
>For det afhænger meget med hvad du skal kunne.
>Er det programmer du mener , eller hvad.

Det er egentlig mest "file/network-performance", slå diverse
"home-user"-ting fra i Win, og lign. Også Novell-klient, office2000
har intr. Men her skal man nok se på deres hjemmesider.

--

/Dan MOrtensen

Fra : Holyfather

Dato : 28-04-02 12:14