Lan via kabel?
Fra : kaffe kaj

Dato : 27-04-02 13:03

Hej!

kan man køre lan via fællesantennestikket?

altså hvis min svoger, som har samme fællesantenne som jeg, køber et
kabelmodem, kan vi så køre lan?
jeg har allerede et kabelmodem. (hvis nogen skulle være i tvivl)

--
mvh. Kaffe Kaj
F-22 lightning 3 og/eller Jet Pack købes!

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 27-04-02 13:43

Hej "Kaffe Kaj"

Du kan ikke umiddelbart dele drev med din svoger selv om i måske vælger
samme udbyder og befinder jer på samme kabel net.. Det skyldes så vidt jeg
ved at ISP'en typisk ikke tillader netbios trafik mellem kunderne. Grunden
til dette er nok at de færeste er klar over hvad det betyder rent
sikkerhedsmæssigt at dele dine drev på den måde.

Hvis du har DK-TV som udbyder kan du kontakte dem og høre om de ikke kan
hjælpe dig med en løsning.

Alternativt skal du nok rode med noget VPN opsætning..