USB - G3
Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 27-04-02 13:05

Jeg har lige opgraderet fra MacOs 9.1 til 9.2 på min G3 PowerPC - meeen nu
fungerer min USB ikke længere - har nogen en ide om hvad der kan være
årsagen? Den kørte fortrinligt under 9.1.

Per Holm Knudsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-04-02 13:55

Per Holm Knudsen <psyke@worldonline.dk> wrote:

> Jeg har lige opgraderet fra MacOs 9.1 til 9.2 på min G3 PowerPC - meeen nu
> fungerer min USB ikke længere - har nogen en ide om hvad der kan være
> årsagen? Den kørte fortrinligt under 9.1.

Er det en B & W G3 eller er det en beige med et USB kort i ?

Kører du med dansk OS eller ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 27-04-02 16:59

det en beige med et USB kort i
dansk OS 9.2.2

mvh

Per Holm Knudsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-04-02 19:05

Per Holm Knudsen wrote:

> det en beige med et USB kort i
> dansk OS 9.2.2

Hvorfor opgradere når det ellers fungerer fint.
OS 9.2.2 er ikke beregnet til beige G3 - det har du også kunnet læse dig
til inden installationen - her er seneste version 9.1 der fungerer fint
med USB og Firewirekort.

VH
Villy Erichsen

Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 28-04-02 10:09

Tak.

Jeg læste det igennem men har åbenbart misset det - så må jeg jo starte
forfra - hmm.

mvh
Per Holm Knudsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-04-02 11:06

> [...]

> Tak.
>
> Jeg læste det igennem men har åbenbart misset det - så må jeg jo starte

På min Beige G3 går det fint med MacOS 9.2.2 DK og to USB-kort (MacAlley
og Keyspan). Ved flere lejligheder har der her i gruppen været talt om
de systemudvidelser, der understøtter USB. Og hvis man også vil
tilslutte en CD-brænder, så er der føjet flere interessante aspekter
til.

Her er, hvad jeg har af udvidelser, der er relevante for dette emne:

Toast CD Reader
Toast FireWire Support
Toast USB Support
Toast Video CD Support
USB Device Extension
USB Mass Storage Extension
USB Mass Storage Support
USB OMSMIDIDriver
USB Palm
USB Printer Sharing Extension
USB Software Locator
USB Support
USBNomadJukeboxDriver
USBRioDriver
USBSerial
USBSoundSpace2Driver

Så kan der være tale om at opdatere de tilsluttede enheders software.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 28-04-02 12:10

Det lyder godt, så behøver jeg måske ikke at skulle til at nedgradere

Jeg ved ikke hvilket mærke min USB-port er - men jeg bruger den til en
Kensington TurboBall mus (virker ikke nu) og en Iomega CD-brænder med
programmet Toast (virker ikke nu) + Epson Stylus Color 880 printer (som dog
ikke er tilsluttet p.t. og som jeg derfor ikke ved om virker)

Kunne det tænkes at jeg blot skal erstatte Mac USB udvidelserne (USB Support
og USB Printer Sharing Extension) i 9.2.2. udgaven med nogen i 9.1.1
udgaven ?

Mvh
Per Holm Knudsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-04-02 21:51

> [...]

> Kunne det tænkes at jeg blot skal erstatte Mac USB udvidelserne (USB Support
> og USB Printer Sharing Extension) i 9.2.2. udgaven med nogen i 9.1.1

Du skal nødvendigvis vide, hvad det er for nogle USB-kort, du har og
hvilken software der hører til. Før kan du ikke komme videre.
Jeg vil nødigt gøre mig klog på detaillerne. Jeg er møjsommeligt nået
frem til min løsning ved at indsamle gode råd fra andre. Prøv at gå
tilbage til tidligere diskussioner, hvor bl.a. Toast er nævnt. Især har
jeg haft glæde af råd fra Erik Richard Sørensen.
Jeg har forstået, at fra 9.0 og fremefter er der sket en udvikling i
forhold til at kunne håndtere USB- og brænderudvidelser.
Arkivér dit nuværende sæt af udvidelser og prøv med andre kombinationer
af udvidelser. Hent de nyeste fra fra Iomega og Roxio. Prøv evt. den
sammensætning, som jeg har opremset fra min systemmappe.
Gå tilbage til Apples standardsystemmappe og fyld andre udvidelser på én
efter én. Begynd med at installere printeren. Det burde være fuldstændig
uproblematisk.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 02-05-02 09:34

Jeg fik den besked fra min forhandler at det ikke gik med 9.2.2 - så nu har
jeg lagt det hele om og alt USB fungerer igen.

Men nu vil min Outlook Express (da 5.02) ikke længere vise html-mail
ordentligt dvs. ingen billeder m.m. som på hjemmesider - kun formlerne og
det hjælper ikke at sætte den på html-format - hvad kan problemet være?

Per Holm Knudsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-05-02 16:37

Per Holm Knudsen wrote:

> [...]
> ordentligt dvs. ingen billeder m.m. som på hjemmesider - kun formlerne og
> det hjælper ikke at sætte den på html-format - hvad kan problemet være?

I mappen Outlook Express er der en mappe der hedder: Microsoft Internet
Self-Repair heri er der en fil der noget med first run - prøv den - det plejer at
hjælpe.

VH
Villy Erichsen

Fra : Per Holm Knudsen

Dato : 03-05-02 11:54

Hej Villy

Jeg har både kørt Microsoft Internet Self-Repair et par gange og sat
hukommelsen op til 30000 og det har ikke hjulpet. Så måske er jeg nødt til
at installere om.

Med venlig hilsen

Per Holm Knudsen
http://www.psyx.dk