Så er sneen kommet
Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-02-01 16:45

Hejsan alla

I dag har Helena og Mella for første gang oplevet sne. Mella synes det er
koldt og läskigt, men interessant og spændende, mens Helena synes det er
såååååååå roligt, hun springer rundt i det, laver snebolde og leger.

Kan jeres katte lide sne?

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Nina

Dato : 04-02-01 16:59

Hej alle sammen

Her var stemningen for sne meget forskellig. 2 ville slet ikke ud, en
listede.... og en havde det bare GREAT.

Se det billede jeg har postet i dk. binaer med overskriften GREEEEAT

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Gidde

Dato : 04-02-01 17:06

- Aner det desværre ikke. Så længe vi endnu ikke har en have, hvor vi må bygge
løbegård må Laban og Freja nøjes med at kigge ud på sneen...de virker dog
ganske interesserede
Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-02-01 17:26

Wow, snefræs eller hvad? *GG*

Hilsen
Joan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-01 17:25

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message
> Hej alle sammen
>
> Her var stemningen for sne meget forskellig. 2 ville slet ikke ud, en
> listede.... og en havde det bare GREAT.
>
> Se det billede jeg har postet i dk. binaer med overskriften GREEEEAT

der er godt nok drøn på.... og udtrykket "FEEEEDT" står malet i ansigtet
på ham*G*
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-02-01 17:29

> Se det billede jeg har postet i dk. binaer med overskriften GREEEEAT

Hvad er det for en race? Jeg har en nøjagtig mage til - bortset fra at min
er korthåret.

Mvh Maria

Fra : Kirstine

Dato : 04-02-01 18:01

Tabasco og Julius er jo indekatte, så de aner ikke, at sne er koldt og
bliver vådt. Til gengæld er de meget enige om, at det er hylende morsomt
at jage snefnug. De har hoppet og danset i vindueskarmen det meste af
formiddagen, og Julius har et par gange forsøgt at komme gennem ruden med
hovedet først tabasco mente, at han var en snu fætter, for han
tænlte, at når nu Julius ikke kunne komme gennem ruden - så kunne han nok
heller ikke. istedet begyndte at grave sig nedenunder vinduesrammen.
desværre virkede det heller ikke. Så de har måttet nøjes med at galopere
fra vindue til vindue, mens knurrehårene vibrere, og de udstøder små,
underlige lyde med åben mund. Vi burde optage dem på video *GG*

Så nu er det to meget trætte katte, der sover snude mod snude på sofaen.

Som sidebemærkning - al lugt er nu forsvundet fra Tabascos urin, så det
er et par meget glade katteforældre, der skal til dyrlægen med kræet for
at få fjernet sting på tirsdag

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Nina

Dato : 04-02-01 19:06

Det er en Maine Coon, blå (grå) 3-farvet (tortie) hunkat med hvid
Du kan se hende på min hjemmeside www.tendertribes.dk
Hun hedder Rubella Dia

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Ida C. Willemoes-Wis~

Dato : 06-02-01 08:47

Hej Nina

Sikke nogen dejlige katte

jeg er nysgerrig, hvad er forskellen på Norske skovkatte og Maine Coon
katte?

Ida

Nina wrote:

> Det er en Maine Coon, blå (grå) 3-farvet (tortie) hunkat med hvid
> Du kan se hende på min hjemmeside www.tendertribes.dk
> Hun hedder Rubella Dia
>
> --
> Hilsen Nina
> DK. Tender Tribes
> Mindre opdræt af Maine Coon
> http://www.tendertribes.dk
> mail@tendertribes.dk
> ---
>
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

Ida C. Willemoes-Wissing

email: icww@pf.dtu.dk

Fra : Kirstine

Dato : 04-02-01 18:08

In article <H_ef6.905$jI2.943601681@news.euroconnect.net>,
NOSPAMnina@knus.dk says...

> Se det billede jeg har postet i dk. binaer med overskriften GREEEEAT

*GG* Det var dog et herligt billede!!

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : R. Ilsøe

Dato : 04-02-01 22:24

> Se det billede jeg har postet i dk. binaer med overskriften GREEEEAT

Skøøønt foto!:) Desværre må mine to misser nyde sneen fra indersiden af
ruden, da jeg ikke har løbegård og ikke er vild med at de går frit rundt
blandt motorbøller og lede naboer der absolut hader katte som pesten mm.!:(

R. Ilsøe

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-02-01 17:06

Hihi, i vores nye lejlighed, har vi et par skråvinduer. I dag da der blev
luftet ud, sneg Neo sig op på spisebordet for at kunne se ud *fnis*
.........kæmpe store øjne og meget forsigtig......... *G*
Lige nu sidder han og kigger på snevejret ud af vinduet i gavlen. Han kunne
vidst godt tænke sig at fange et par af de snefnug. Men han er jo som sagt
en indekat, så han må nøjes med en kigger

Hilsen
Joan

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-02-01 17:21

> Kan jeres katte lide sne?

Boris kan godt, når nu det ikke kan være anderledes. Buller synes det er
helt smart, at man sådan får et nemt dække til sine efterladenskaber, mens
Pjevs er godt sur over at solsortene sidder og spiser æbler uden at hun kan
jage dem væk - det der hvide er godt nok noget koldt og væmmeligt noget.

Vi var ellers ved at overveje om seletræningen skulle foregå udendørs i dag.
Boris er den eneste, hvor vi har en chance for at give ham den på, men han
lægger sig ret hurtigt ned på maven - det kunne være ret sjovt i sneen, men
vi nænnede det ikke........

Mvh Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-01 17:23

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> wrote in message
> Kan jeres katte lide sne?

uhhh sweety er temmelig nysgerrig... vi har en terasse hvor sneen lagde
sig i et tykt lag...... de store snefnug flagrede rundt lige foran døren
og indimellem lød der et "DUNK" når han hamrede hovedet imod vinduet*GG*
jeg prøvede at åben døren for ham men der kom kyllingen godt nok op i
ham....... de fnug der fløj ind blev jagtet men udenfor..... _det_ ville
han godt nok ikke*G*

"det er godt nok hundetissekoldt men de der små hvide tingester der
flagrer..... de er sku sjove", synes han at tænke.....

Fra : Ann K.

Dato : 04-02-01 18:37

Hejsa.

Nina skrev:
> Kan jeres katte lide sne?

Tja, tjo, hmmm - Saga kan ikke lide det!!! Èt blik ud af den åbne dør i
morges afgjorde tydeligt hendes beslutning om hvad søndagen skulle gå med

Dagen tilbragt i diverse liggende stillinger i sengen, vindueskarmen og på
brudekisten!!!!
Ranje mener at sne er besværligt - men på den anden side letter det jo lidt
på transporten af hans efterhånden temmelig store mavse Allerhelst vil
han dog ligge i vinduet og kigge ud...
Aske og Tjalfe... Her forstår man bedre hvorfor skovkatten er udstyret som
den er!!! Sne er DEJLIGT!!!!!! Man kan grave i den, hoppe i den, gemme
sig i den... ligge på en gren og smide sne i hovedet på dem, som går
nedenunder - allerhelst Ranje, der ikke fatter en bønne af hvad der sker
Det eneste minus er at det altså tager _evigheder_ at få vasket sig tør
efter at have været ude i bare 15 minutter *grin*... Specielt "sneskoene",
der forhindrer dem i at synke ned i sneen, tager tid... Og selv om mine to
snemisser kommer ind våde og dækket med sne, så er de varme og tørre inde
under yderpelsen... fantastisk Vores store hund og de to drenge har nogle
gevaldige ræseture efter hinanden, hvor sneen står i kaskader... Hmmm - hvem
var det, som påstod at hund og kat ikke kan enes?

Mvh Ann

Fra : Dorthe P. Lahrmann

Dato : 04-02-01 19:38

Nej UUUFFFFF, det er sandeligt både vådt og koldt! Den unge herre sidder og
betragter det hele indefra, mens frøkenen stak en enkelt pote ud for at røre:
ad, ufff, ryste, ryste!!!

Dorthe, Fuffer, og Lille-Fie

Nina El Falaki skriver:

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 04-02-01 20:02

Robin og Electra kom også ud i dag (i sele selvfølgelig *s*)
Electra gik i total panik da jeg satte hende i sneen, aldrig har jeg set en
kat kravle så hurtigt op på hegnet. Robin syntes det var herligt, og legede
"fang min egen pote under sneen"

Hehe.... synd jeg ikke fik taget billeder *s*

- Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Maria Fabæch

Dato : 04-02-01 20:04

Hej Nina

Jeg synes du taler svensk idag... Inspireret af sneen måske?

MVH Maria

Fra : Gidde

Dato : 04-02-01 20:20

"Maria Fabæch" wrote:

> Hej Nina
> Jeg synes du taler svensk idag... Inspireret af sneen måske?

Fnis, det tænkte jeg egentlig også....ellernorsk...
Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-02-01 20:51

Hihihi

Jeg begyndte i Sverige og så gad jeg ikke skrive det samme en gang til så
jeg kopierede bare. Længe leve dovenskaben!!!

Gitte
Næ norsk er jeg ikke så god til endnu, og de forstår bedre dansk end
svenskerne, så man behøver ikke lære norsk

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Carina Mia Boese

Dato : 04-02-01 22:25

Hej

Felix løb direkte ud af døren og begyndte at lege tagfat men den nyfaldne
sne.
Temmelig sjovt at se en kat første gang, den træder på sne. Som de dog kan
ryste poterne (fnis).

Mvh
Carina

Fra : Gidde

Dato : 04-02-01 23:44

Hæhæ...da Laban og Freja ikke må ud, må sneen jo bare ind. Så vi læssende en
portion sne ud på gulvet i badeværelset...Laban syntes det virkede meget mystisk
og meget...sådan da...farligt Fraja var 100% ligeglad.
Gitte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-02-01 00:52

> [...]
mystisk
> og meget...sådan da...farligt Fraja var 100% ligeglad.

Det var da en mægtig go' idé. Jeg må hellere ud og slukke for varmen, så
gulvet er koldt til i morgen tidlig. Så kan jeg præsentere mine misse-dyr
for den friske sne!:)

R. Ilsøe

Fra : Lisa K

Dato : 04-02-01 20:49

Hej Allesammen.

Herhjemme er der heller ingen have så sneen bliver studeret gennem vinduet.

Stoffer har hele dagen hoppet op og ned i karmen for at fange de forbistrede
fnug uden held.
Jeg forbarmede mig over ham og åbnede vinduet så han kunne stikke snuden ud
men så blæste sneen ind
i stuen og det var slet ikke spor morsomt, syntes han.

Ellers er der ingen postyr over en smule sne, det bliver der sikkert i
morgen når kæresten skal på arbejde og bilen
er forsvundet under et bjerg af sne. *G*

Lisa

Fra : jetpool

Dato : 05-02-01 11:04

Venus og Freja opførte sig også forskelligt, da de var ude i dag Venus
sprang ud i det og gravede sig en god fordybning i sne, Freja var bare lige
rundt om hjørnet og så inde igen, hun skulle ikke ud mere, men det er jo
koldt for potterne.

--
Mor til Venus og Freja

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en