MS Windows
briani 27239
WinXp / inst. af spil...
Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-04-02 10:29

Hej,

Det er som bekendt muligt at få XP til at emulere andre OS´er end XP selv
ved inst. af programmer. Vi har et spil, der ikke vil/kan inst. under XP men
godt under win95 og win98 (og ikke win2K). Kan dette klares i XP, så det kan
blive inst. ? Ved inst. under XP er der åbenbart nogle scripts, der ikke kan
køres. Kan I hjælpe os videre ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-02 10:39

Har du prøvet at starte installationen ved at h. klikke og vælge "Run as..."
? Hvis det heller ikke virker, så check evt. wm-ware..

Hvad er det for et spil, iøvrigt ?

Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-04-02 10:48

Hej "Ingolf" <I_HateSpamMers_ingolf@excite.com>

> Har du prøvet at starte installationen ved at h. klikke og vælge "Run
as..."
> ? Hvis det heller ikke virker, så check evt. wm-ware..
>
> Hvad er det for et spil, iøvrigt ?

Tak for hurtigt svar. Prøver lidt senere idag - sønnen har taget spillet
med over til en gl. win95 maskine - han vil ikke aflevere

Spillet hedder iøvrigt "MIA-jagten på bedstemors medicin" er tilbage fra
1998
kan jeg se.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Søren Lundfald

Dato : 27-04-02 22:29

"Ingolf" <I_HateSpamMers_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at starte installationen ved at h. klikke og vælge "Run
as..."

Hvad skulle det hjælpe? Det hjælper jo ikke at køre installationen som en
anden bruger.
Han skal i stedet højreklikke, vælge Egenskaber -> Kompabilitet -> Kør dette
program i kompabilitetstilstand for, og så (i dette tilfælde) vælge Win95
eller Win98.

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops.
At the train station the train stops.
At my work I have a workstation.

Fra : Ingolf

Dato : 28-04-02 13:02

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> wrote in message
> [...]
dette
> program i kompabilitetstilstand for, og så (i dette tilfælde) vælge Win95

Ja. Du har helt ret... jeg mente det var "Run as..." der havde den funktion.