MS Windows
briani 27239
Win XP og Mp3-codecs
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-04-02 09:55

Jeg har det luksusproblem, at jeg ikke kan encode Div-Xfilm med en højere
bitrate på Lydsiden end 56 Kbit/s 24000 Hz som Mp3.

Xmpeg 4.5A skriver fejl og nægter at starte og VirtualDub encoder bare de
første 9995 frames for så at stoppe.
Vælger jeg 56 Kbit/s, kører begge programmer uden fejl.

Jeg har installeret Radium-Mp3-codec, og jeg burde ikke have problemer.

Jeg er efterhånden nået frem til, at XP selv må have installeret et
Fraunhofer Mp3-codec, der kun går op til de 56 Kbit/s som freeware.
Jeg må så have en eller anden konflikt, der gør at jeg kun kan gå op til de
56 kbit/s

Hvordan afinstallerer jeg samtlige codecs incl. det windows har lagt ind?
Altså så jeg er sikker på, at jeg kun kører med Radium-codecet.

Det skal lige siges, at maskinen sagtens kan afspille film med højere
bitrates på lyden. Også Mp3-filer med musik kan både encodes og afspilles
med langt højere bitrates.

Kun film er problemet.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-02 14:31

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Vælger jeg 56 Kbit/s, kører begge programmer uden fejl.
>
> Jeg har installeret Radium-Mp3-codec, og jeg burde ikke have problemer.

Tjaa.. det burde det ikke.

> [...]
>
> Hvordan afinstallerer jeg samtlige codecs incl. det windows har lagt ind?
> Altså så jeg er sikker på, at jeg kun kører med Radium-codecet.

Start->kontrolpanel->Sounds and...->hardware.
Vælg audio codecs, tryk properties, og vælg properties fanebladet... igen.
Her kan du se en liste over de codecs som understøttes. Husk at radium codec
er PRO versionen, mens den gamle der fulgte med divx, er Advanced versionen.
Pro versionen er det bedste valg, efter min mening. Fjerner du en skal du
genstarte. Hvis du har advanced og pro versionen, så fjern advanced, og
genstart.

Jeg kender ikke lige Xmpeg, da jeg benytter Virtual Dub v1.4.10, og her
virker alle bitrates perfekt.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-04-02 23:02

..

> [...]
> genstart.
>
> Jeg kender ikke lige Xmpeg, da jeg benytter Virtual Dub v1.4.10, og her

Tusind tak for hjælpen!

Har fjernet Advanced versionen og roder lidt med at prøveencode med Xmpeg.

Xmpeg 4.5 har iøvrigt nogle glimrende features hvad angår undertekster og
lydkanaler.
Der behøves heller ikke tredieparts programmer for at kunne behandle
VOB.filer
Bare vælg IFO.filen og den samler selv hele dynen.
Den kan køre 2 pass encoding med variabel bitrate og er glimrende, når der
skal croppes.
Men den er bestemt ikke newbie venlig heller.

Men den kan fra min side anbefales.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
--

Who is General Failure and Why is he reading my harddisk?

Fra : Ingolf

Dato : 28-04-02 13:01

Jeg har desværre ikke DVD afspiller, men jeg har et TV tuner kort, hvor jeg
jævnligt optager film. Om natten komprimeres til cd ved brug af divx5, og
vdub.