MS Windows
briani 27239
ADSL/XP
Fra : Torben Ballegaard

Dato : 27-04-02 09:54

Jeg har ADSL og Windows XP og det kører fremragende - når det kører !
Pludselig "taber" jeg forbindelsen og får at vide at der ikke er forbindelse
til serveren. Netværkstilslutningen viser at der er fuld forbindelse, så
?????????

Et andet problem : Når jeg starter op - med god forbindelse - sker det
jævnligt, at billedet "fryser", første gang at jeg trykker en tast på
tastaturet. Det sker kun ved tryk på tastaturet, jeg kan fint arbejde med
musen, men når først jeg har trykket et bogstav, så kræver det genstart.

Er der nogle, der har lign. erfaringer, eller et bud på, hvad problemet kan
være ?

Fra : Arcana

Dato : 27-04-02 15:16

"Torben Ballegaard" <tballegaard@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?????????
> Er der nogle, der har lign. erfaringer, eller et bud på, hvad problemet

Bruger du TDC som ISP? Jeg har forholdsvis tit været ude for at blive
"cuttet" - og det er normalt TDC's servere, som er problemet.

arc@na

Fra : Torben Ballegaard

Dato : 27-04-02 17:26

Til "Arcana" : Ja, jeg bruger TDC.

Fra : Birthe og Bent

Dato : 27-04-02 15:55

> [...]
forbindelse
> til serveren. Netværkstilslutningen viser at der er fuld forbindelse, så

Det problem har jeg også - KUN i XP.
I W98 bliver jeg aldrig smidt af.
Jeg har tdc adsl via ATM kort og siemens ATM-adapter, og
jeg har en stærk mistanke om at XP og ATM ikke duer sammen.
Er der nogen som har erfaring vedr. dette problem?
Hilsen Bent

Fra : Morten Obdrup

Dato : 27-04-02 16:23

"Birthe og Bent" <b-b@pc.dk> wrote in message

> [...]
> jeg har en stærk mistanke om at XP og ATM ikke duer sammen.
> Er der nogen som har erfaring vedr. dette problem?

Hej

Har du den rigtige driver - der er en special ATM-driver til XP, som ikke er
på TDC's side. Den findes på www.dsl-faq.dk
Jeg bruger den, og der er ingen problemer.

Mvh Morten

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-04-02 18:57

> [...]

> til serveren. Netværkstilslutningen viser at der er fuld forbindelse, så

Sæt Aggregate til din opload hastighed
i egenskaber for Efficient Networks SS-3010 Miniport ATM

start-indstillinger-netværksforbindelser-ATMforbindelse-
egenskaber-konfigurer-Avanceret

Jan Rasmussen

Fra : Birthe og Bent

Dato : 27-04-02 21:34