MS Windows
briani 27239
Windows katalogregistrering?
Fra : Kenneth

Dato : 27-04-02 09:38

Mine Zonealarm spørger om jeg vil tillade Windows Katalogregistrering adgang
til netværket (SUCATREG.EXE). Er det noget jeg roligt kan lade den gøre
eller hvad, og i så fald hvad er Win katalogregistrering og nævnte fil?

Jeg er lidt forsigtig fordi jeg netop har været inficeret med en Klez orm
samt et par andre trojanere.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Kenneth

myhome@worldonline.dk

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-02 11:16

Sat, 27 Apr 2002 10:37:52 +0200, skrev "Kenneth"
<myhome@PLEASEREMOVETHISworldonline.dk>:

> [...]
>til netværket (SUCATREG.EXE). Er det noget jeg roligt kan lade den gøre
>eller hvad, og i så fald hvad er Win katalogregistrering og nævnte fil?

Det skulle, der ikke ske noget ved.

Så vidt jeg kan finde ud af, så bruges til registrering af
signerede drivere i Windows.

<http://www.generation.net/~hleboeuf/w98util.htm>

søg evt. efter flere hints på http://www.google.com
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-04-02 11:59

Det kan du godt. Det er en almindelig Windowsfil der bruges til at
opdatere listen over "signed drivers" altså listen over drivere der
har gennemgået Microsofts tests.
Hvis du har installeret en unsigned driver vil den en gang imellem
tjekke om der er kommet en ny som er signed.