Hjælp til installering af ECS K7S6A
Fra : Torben Rimmer Nielse~

Dato : 27-04-02 06:02

Hej,

Jeg har netop hentet ovenstående MB hos min forhandler. Han monterede en AMD
Duron 1000 Mhz cpu samt en stang V-Data 256MB DDR PC2100 RAM.

Så burde der være lagt i ovnen til et hurtigt skift af svineriet ...

.... men så nemt skulle det ikke gå. Jeg kan godt starte PC'en, men får på
min skærm at vide, at der ikke er noget signal. Med andre ord: ingen billede
og dermed ikke videre.

Hvad gør jeg forkert ? Er der jumpere, som skal ændres på ? Det skal lige
siges, at "CPU ratio select"-jumperen er sat til "Ratio by CPU".

Har det nogen betydning, om mine kabinetledninger sættes i PANEL eller
LPANEL (hvad er forskellen ?).

Jeg håber på et par hurtige bud fra jer, idet forhandleren naturligvis
holder lukket i dag og derfor ikke kan hjælpe mig før efter weekenden ...

På forhånd tak !

Torben

Fra : Peder Hansen

Dato : 27-04-02 07:03

Bruger du onboard VGA eller har du et Grafikkort i AGP slot , mener du kan
selecte/de-selecte dette i Bios
det var bare et forslag - hvis du har et kort i AGP slot - har hørt det kan
være stramt - prøv at slukke maskinen tryk AGP kortet godt ned i soklen!
Jeg tænker nemlig selv på at købe dette board her i næste uge!

Fra : Torben Rimmer Nielse~

Dato : 27-04-02 07:38

Hej Peder,

Kortet har ikke et onboard grafikkort, så det er mit eget AOpen PA256
MX-kort, som sidder i.

Med venlig hilsen

Torben

Fra : Peder Hansen

Dato : 27-04-02 07:47

Prøv at opdatere de sidste nye drivere til dette kort - har du prøvet det
jeg beskrev i tidligere indlæg med at presse kortet godt ned - er det et AGP
kort
har du været inde i Bios?

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 27-04-02 10:19

"Peder Hansen" <peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> jeg beskrev i tidligere indlæg med at presse kortet godt ned - er det et

Det blir litt vanskelig å innstallere nye drivere og gå inn i BIOS hvis han
ikke får frem noe på skjermen
Prøv som du selv sier å trykke kortene godt på plass for å se om det
hjelper, eventuelt kan han ta bort alle komponenter uten det grunnleggende
for å utelukke hardwarefeil.
Bruk kun minnebrikkene og skjermkortet (kan hjelpe med å ta de ut og sette
de inn igjen hvis det er dårlig kontakt).
Et annet spørsmål er om skjermkortet støtter 1,5volt (tror at hovedkortet
understøtter 1,5volt og det finnes mange gamle skjermkort som skal ha
3,3volt, jeg er dog desverre ikke 100% sikkert når det gjelder dette
hovedkortet).

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-02 16:35

"Torben Rimmer Nielsen" <trn@it.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør jeg forkert ? Er der jumpere, som skal ændres på ? Det skal lige
> siges, at "CPU ratio select"-jumperen er sat til "Ratio by CPU".

Opgraderede en kammerats system med samme bundkort (og samme grafikkort,
faktisk!) for et par uger siden. Samme problem, da jeg tændte på kontakten.
Jeg tog kortet UD af maskinen - trykkede kortet GODT i og monterede det
igen. Det hjalp. Jeg tror, at der måtte have været en kortslutning ved at
bundkortet må have ramt kabinettet et forkert sted, i min første montering.
Prøv at teste kortet liggende LØST med kun RAM og grafikkort i - godt
trykket ned. Får du så signal?

/Chr