bredbånd+lan på 2 computere?
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-02 22:35

Jeg har bredbånd 515/128 forbindelse med 2 dynamiske ip. Det er sat op sådan
her nu:

Efter bredbånds "boksen" bliver det tilsluttet en switch. Fra den switch
bliver de 2 computere så tilkoblet. Det er en winxp pro og en home. De kan
ikke se hianden lokalt. Kan man ikke det, eller er det mig der gør noget
forkert?

--
http://www.flyingbullets.dk/lan <- Return to Castle Wolfenstein LAN party!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-02 23:04

"peet_dk" <svar i gruppen!> skrev:
> [...]
> er en winxp pro og en home. De kan ikke se hianden
> lokalt. Kan man ikke det, eller er det mig der gør noget

Da de dynamiske IP'er man får tildelt ikke altid ligger i
samme undernet maske, kan man ikke bare lige se
hinanden.
Dog kan man installere IPX eller NetBEUI og
kommunikere via disse.

Venligst
Mikael

Fra : itm_dk

Dato : 26-04-02 23:54

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev d. 26-04-02 23:04 dette indlæg :

> [...]
> samme undernet maske, kan man ikke bare lige se
> hinanden.
> Dog kan man installere IPX eller NetBEUI og

Du kan også sætte 2 netkort i hver maskine og lade det ene som et lokalt
netværk, og det andet til at gå på Internettet.

Venlist
Karsten

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-02 11:03

"itm_dk" <itm_dk.news@kandu.dk> skrev:
> Du kan også sætte 2 netkort i hver maskine og lade det
> ene som et lokalt netværk, og det andet til at gå på
> Internettet.

Det vil jeg betegne som en dårlig løsning, men det er jo
op til peet_dk.

/Mikael

Fra : itm_dk

Dato : 27-04-02 12:15

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev d. 27-04-02 11:03 dette indlæg :

> Det vil jeg betegne som en dårlig løsning, men det er jo
> op til peet_dk.
>
> /Mikael

Mikael

Dårlig løsning Ikke hvis det sættes rigtig op, og så kan de 2 computer
se hinanden, og desuden kan der laves en firewall mellem internettet og
det lokale netværk.

Karsten

http://www.kandu.dk/