optage lyd på computeren
Fra : lovend

Dato : 26-04-02 21:35

Hej ngér

Jeg kunne godt tænke mig at optage lidt lyd fra min guitar ind på min comp.
men jeg mangler et program til det . er der en af jer der kender et godt
program til dette. for det har jeg brug for.

mvh lovend

Fra : KS

Dato : 26-04-02 22:03

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-04-02 02:09

> comp.

Er det ikke lidt ude i skoven at anvise manden de programmer. De koster jo
mange tusinde kroner, og jeg gætter desuden på, at han ikke har særlig meget
erfaring med harddiskrecording.

Kig ind på Tucows, der finder du flere velegnede waveeditorer og recordere.
Endvidere kan jeg anbefale Anvil studio hvis du får brug for noget med
sequencer. Anvil kan du også finde på Tucows og så er det tilmed ret
billigt, så vidt jeg husker...

Endelig burde der vel følge noget software med til dit lydkort?

Claus

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-04-02 03:16

On Fri, 26 Apr 2002 22:34:54 +0200, lovend <lovend@ofir.dk> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:
> [...]
>men jeg mangler et program til det . er der en af jer der kender et godt
>program til dette. for det har jeg brug for.

Hvis du HAR en god mikrofon til din guitar, er det bare at slutte den til
computeren, og så optage lyden, et udemærket program til det, er Audacity
som er det bedste jeg har set i den pris klasse (gratis)

http://audacity.sourceforge.net/

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Kasper Aae

Dato : 27-04-02 11:07

On Fri, 26 Apr 2002 22:34:54 +0200, "lovend" <lovend@ofir.dk> wrote:

> [...]
>men jeg mangler et program til det . er der en af jer der kender et godt
>program til dette. for det har jeg brug for.

Prøv evt. Goldwave eller Cool Edit. De kan fås her, sammen med en
masse andre shareware musikprogrammer:

http://www.hitsquad.com/smm/win95/AUDIO_RECORDING/

Eller du kan evt. spørge i dk.kultur.musik.produktion hvor de sikkert
ved en masse om det.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com