Dit bud på bedste dansktop nummer
Fra : Rhythm

Dato : 26-04-02 19:36

Mit bud er Gitte Hænning - Tag med ud og fisk.
Den kan jeg høre en del gange efter hendanden uden at blive træt af den.
Hvilken er din favorit ?

Mvh
Rhythm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 19:52

Rhythm <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aac6it$18tn$1@news.cybercity.dk...
> Mit bud er Gitte Hænning - Tag med ud og fisk.
> Den kan jeg høre en del gange efter hendanden uden at blive træt af den.
> [...]
_________

Det er helt klart Smilende Sussi, med Birgit Lystager - men også Gid du var
i Skanderborg, En sød student fra Holstebro og Den dag du kom, allesammen
med Dorthe Kollo

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 26-04-02 21:00

Hej Åge

> Det er helt klart Smilende Sussi, med Birgit Lystager - men også Gid du var
> i Skanderborg, En sød student fra Holstebro og Den dag du kom, allesammen
> med Dorthe Kollo

Om jeg forstår dig, her stiller en et fint spørgsmål og kommer også med
et rimeligt forslag, og så komme du gud hjælpe mig med nogle forslag
på de mest kvalmende af slagsen, hvorfor svare du ikke på spørgsmålet,
vær dog lidt seriøs, ikke.

Ps: Min dansktop favorit må være Jutlandia med Kim Larsen

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 21:15

Max <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aacbm0$c0i$1@sunsite.dk...

> [...]
> vær dog lidt seriøs, ikke.
>
> Ps: Min dansktop favorit må være Jutlandia med Kim Larsen

____________

Her starter Rhythm op med at nævne en af de populæreste dansktopsange gennem
tiderne, derefter skifter totalt genre. Er det bevidst for at lave panik ?

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-04-02 21:15

Max wrote:

> Ps: Min dansktop favorit må være Jutlandia med Kim Larsen

Er det dansktop??

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 21:26

David Rasmussen <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CC9B543.40100@yahoo.com...

> Er det dansktop??
________

undrer mig også ?

Fra : Rhythm

Dato : 27-04-02 01:38

> David Rasmussen <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3CC9B543.40100@yahoo.com...

> ________
>
> undrer mig også ?

Du kender vist meget til dansktop Åge, så jeg håber at du kan hjælpe mig.
Jeg har en strofe fra et ret gammelt nummer "stuck" i hovedet men kan dælme
ikke
komme på hvem det er.
Der synges:
Henrik, Henrik,Henrik,Henrik. Hvor skal du Hen-rik. Og det er en mand der
synger den.
Jeg tror vist nok den er fra 70´erne.
Men hvem pokker er det der synger den ?

Mvh
Rhythm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-02 10:42

Rhythm <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aacrpc$25oj$1@news.cybercity.dk...

> Der synges:
> Henrik, Henrik,Henrik,Henrik. Hvor skal du Hen-rik. Og det er en mand der
> [...]
___________

Den kender jeg godt. Jeg mener at det er Henrik Krogsgård, men er langtfra
sikker (og det er IKKE en vits)

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-02 14:44

> [...]
nyhedsmeddelelse:aacrpc$25oj$1@news.cybercity.dk...

> Henrik, Henrik,Henrik,Henrik. Hvor skal du Hen-rik. Og det er en mand der
_____

eller kan det være Birthe Kjær ????

Fra : Rhythm

Dato : 27-04-02 15:02

> Rhythm <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:aacrpc$25oj$1@news.cybercity.dk...

> _____
>
> eller kan det være Birthe Kjær ????

Nu har du gjordt mig mere forviret Åge
Jeg prøver at undersøge begge personer.

Mvh
Rhythm

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-04-02 07:03

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Den kender jeg godt. Jeg mener at det er Henrik Krogsgård, men
> er langtfra sikker (og det er IKKE en vits)

> [...]

Jamen det kender jeg godt: Rigtige dansktop-eksperter har hamrende
svært ved at høre forskel på Henrik Krogsgaard og Birthe Kjær.
Jamen det HAR de!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-05-02 04:06

Hejsa igen

Nej det er ikke Birthe Kjær, hun er " Bare en dreng "

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-05-02 04:38

Nå ja. Det er også rigtigt. Bare en dreng , som far og moar har
gleEeEeeeeeemt

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd5f3c4$0$78753$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : -A

Dato : 26-04-02 21:30

DenFri, 26 Apr 2002 22:14:59 +0200, kundgjorde:

>Er det dansktop??
Næ, og man kan vel dårligt tillade sig at kalde det for rock - sådan noget har
den gode Hr. Larsen ikke lavet siden Gasolin tiden!

--
Med Venlig Hilsen
Andreas

Fra : KS

Dato : 26-04-02 22:13

"-A" <andreas@bergstein-olesen.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, og man kan vel dårligt tillade sig at kalde det for rock - sådan noget
har
> den gode Hr. Larsen ikke lavet siden Gasolin tiden!

Næh,det har du NÆSTEN ret i,
for jeg hørte en sang i radioen med hr. Larsen,for et par år siden,
som hed "Red min seng",
som starter som spilledåsemusik,
og går over i fed,fed rock,med guitarsolo ala Franz Beckerlee.
Ellers er der ikke meget rock i ham,det har du ret i.
Men gør dig selv en tjeneste og hør den sang.

Fra : -A

Dato : 27-04-02 00:04

DenFri, 26 Apr 2002 23:12:59 +0200, kundgjorde:

> [...]
> Ellers er der ikke meget rock i ham,det har du ret i.
> Men gør dig selv en tjeneste og hør den sang.
Jamen, det vil jeg da gøre for jeg holder uendelig meget af Kim Larsen fra
dengang.

Og se så lige den her:

Jeg fik aldrig set Gasolin men, har mulighed for at indhente en lille smule af
det forsømte i form af Søren Berlev - det kan sgi da ikke være helt ude i skoven
det arrangement.

Det foregår 8/6 i Aalborg hvis nogen skulle være interesseret?

DEN HIPPESTE FLOWER POWER FESTIVAL
i mands minde! Folkets Fedtebrød og Tuborg Guld præsenterer på een og samme dag
(kl. 12-24) i kæmpe telt med FRI ENTRE: YOUNG FLOWERS, STEPPEULVENE, SKOUSEN &
INGEMANN, DREAM CITY samt TØMRERCLAUS. Kom og (gen)oplev dansk rock fra dengang
rock var ægte pigtråd! Hør også de lokale undergrundsbands: STAKE MY CLAIM,
SPASTIC PEOPLE, HIMMELVAND, NAUGHTY NINA, SPACE COWBOYS og BLUE DELIGHT.
Konferencier: Bent Ohm fra Tømrerclaus. Lysshow: Peter Leander. Østerbro 29.
Salg af røde pølser. Madpakke kan medbringes, men drikkevarer skal købes på
stedet!

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 29-04-02 22:11

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> Det er helt klart Smilende Sussi, med Birgit Lystager

Birgit Lystager var en fremragende sanger - og havde en dejlig stemme. Synd
hun stoppede! 'Smilende Susie' er naturligvis en klassiker, men personligt
kunne jeg bedre li' "Christina" og ikke mindst "Lone i Lårkort". Glemmes
skal heller ikke hendes duetter med Poul Rudi.

Jeg har også et par gode LP'er, hvor hun synger jazz, men det er jo en helt
anden genre og en helt anden snak

mvh
Stig

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-02 04:56

Stig Hartvig Nielsen <hartvig@wmr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccdb701$0$200$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
>
> Birgit Lystager var en fremragende sanger - og havde en dejlig stemme.
Synd
> hun stoppede!
_______________

Øhh.. jeg læste en artikkel om hende i et ugeblad for nylig. Jeg mener at
hun fortalte om at hun var blevet overtalt til at lave en dansktop-single
(eller var det en genindspilning af en af hendes gamle numre) ?.
Eller husker jeg forkert ???

Hilsen Åge

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-04-02 20:22

Rhythm wrote:
> Mit bud er Gitte Hænning - Tag med ud og fisk.
> Den kan jeg høre en del gange efter hendanden uden at blive træt af den.
> [...]

Mener du du "mindst hæslige dansktop nummer"?

Fra : alice_trauelsen

Dato : 26-04-02 21:09

Hej
Det var en svær ind, der er rigtig mange.
Blandt de meget gamle, er der en som Susanne Lana - Hvis tårer var guld,
men er de noget nyere syntes jeg det er Syv seje sild - Birthe Kjær. Den
kan jeg hører igen, og igen, fordi det er en dejlig glad melodi.
Susanne Lana, er mere hvis jeg er lidt nede kan jeg god tude til den.
Der er selvfølgelig også Når det bliver sommer igen - Bjørn Tidman
Mange hilsner
Farmor Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 27-04-02 16:02

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i

> Blandt de meget gamle, er der en som Susanne Lana - Hvis tårer
> var guld

En ret pinlig affære - specielt da det viste sig, at Susanne Lana
påstod at hun selv havde skrevet skrevet den. Det viste sig at den
var 100% tyvstjålet fra den lyshårede af ABBA-sildene (Agneta
Feltskog), idet hun havde skrevet den en del år tidligere (inden
ABBA-tiden). Susanne Lana måtte derfor også til lommerne.

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 27-04-02 09:42

Rhythm wrote:

> Mit bud er Gitte Hænning - Tag med ud og fisk.
> Den kan jeg høre en del gange efter hendanden uden at blive træt af den.
> Hvilken er din favorit ?

Det må være "Giv mig den fucking joint" med Niller Og Solskinsdrengene.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net