YO! Hvad så! Er der ingen der gører gp3 ~
Fra : david

Dato : 26-04-02 19:11

Jeg vil bare så helt vildt gerne race, men ikke i f1rc.
Gerne i gp3 eller hvis der findes andre som der køres race i.
Skal være formel 1.

-
david

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 26-04-02 20:00

Kig forbi http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=10
der kører vi alt muligt.
Mest Grand Prix Legends, men vi har pgså F1RC, F1-2001 og GP3 folk, og jo
flere der er des bedre er muligheden jo for at i finder hinanden ;)

Mikkel

Fra : david

Dato : 26-04-02 20:36

Hej.
Tak. Ja der kan sikkert være nogle der gider at spille gp3. Men inden jeg
kigger...
Altså med hensyn til at i 'live' køre mod andre kører af kød og blod. Så
hvilke af disse sim's du nævner, kører i for øjeblikket Lan eller
multiplayer i?
Altså for øjeblikket.!!
-
david

Fra : Jan Larsen

Dato : 26-04-02 20:50

"david" <daan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså med hensyn til at i 'live' køre mod andre kører af kød og blod. Så
> hvilke af disse sim's du nævner, kører i for øjeblikket Lan eller

Inde på www.bedst-web.dk kører vi en Offline F1 2001 Hotlap tunering, og
indimellem laver ve et online race.

Fra : david

Dato : 26-04-02 21:05

> kører vi en Offline F1 2001 Hotlap tunering.
Lyder ikke interessant!
> indimellem laver ve et online race.
Lyder mere interessant. Men det skal ikke være indimellem, men meget mere.

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 27-04-02 00:41

Vi kører live online Grand Prix Legends stort set hver eneste aften.
Vi er 100+ medlemmer i Danish GPL Society der mødes med yderst jævne
mellemrum og der er næsten altid et ræs eller 2 om aftenen, her kan alle
være med og nybegyndere skal ikke være bange for at dumme sig lidt, de
garvede rotter er ret hjælpsomme.
Vi kører så derudover i diverse Grand Prix Legends ligaer der køres fast
ugenligt.

Hverken GP3, F1RC eller F1-2001 har desværre særligt gode online muligheder,
så det er ret svært at samle interesserede nok til at køre, men der er et
godt F1-2001 initiativ igang som Jan også siger i sin post...
De fleste af os "GPL freaks" har bare vænnet os så meget til at køre online
mod andre levende mennesker at det simpelthen ikke kan holde interessen
fanget at køre offline selv om f.eks. F1-2001 da er et ok spil.

Et par af os kører forresten også Nascar 2002 under ESCORS Nordic Allstars
ligaen.
Kig ind forbi forummet og bare spørg løs.

Mikkel Gram-Hansen
--
Administrator
Simracing.dk - http://www.simracing.dk

Fra : Lars H.

Dato : 28-04-02 22:05

On Sat, 27 Apr 2002 01:41:22 +0200, "Mikkel Gram-Hansen"
<mikkel@gram-hansen.dk> wrote:

>Vi kører live online Grand Prix Legends stort set hver eneste aften.

Hvordan foregår det egentlig i praksis? Problemet med F1 spil, og
årsagen til at de ikke fungerer i andet end Lan netværk er jo at en
ping på bare 20-30 millisekunder betyder alt for meget i Formel
1-verdenen. Med andre ord, har man meget svært ved at køre synkront
når selv de små pinghastigheder medvirker mange mange meters
forskydning.

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 29-04-02 16:33

Lars H. <largo2@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> 1-verdenen. Med andre ord, har man meget svært ved at køre synkront
> når selv de små pinghastigheder medvirker mange mange meters

Yep men F1'ere fra 1967 accelererer og bremser ikke så hårdt ;)

Det fungerer perfekt i praksis, der er selvfølgeligt undtagelser, men
generelt kan man ligge MEGET tæt og kæmpe uden de mindste problemer.... prøv
det selv ;)

Du har helt ret i den teoretiske del af dit argument, men det er ikke
grunden til at de moderne F1 spil stinker så ustyrligt på online området.
Bernie Eccelstone vil simpelthen ikke have online F1 gaming.... hans
motivation for dette er ikke almindelig kendt, men måske er han bange for at
det så vil blive meget federe end at se hans røvkedelige F1 cirkus der kører
rundt og rundt på skinner, hvor overhalinger er noget der foregår i pitten.
Bernie holder fast i rettighederne til online F1 gaming med en jernhånd og
han kræver en pris der gør det urentabelt at intergrere et ordenligt online
koncept i et moderne F1 spil.

Ja, det vil være svært at lave velfungerende warpfree F1 spil, men Papyrus
lavede GPL for 4 år siden, og de dygtige programmører der laver de moderne
F1 spil MÅ sgu' da kunne lave noget der er mindst lige så godt som et 4 år
gammelt produkt.

Det bedste moderne F1 kan under perfekte omstændigheder køre 4-6 mand på
LAN... GPL kører 19 mand over 56k. modem, og så med en ganske almindelig
ADSL forbindelse til ham der er server. Så stor klasseforskel kan ikke
forklares med ping/warp osv. osv.

Mikkel

Fra : Peter C

Dato : 01-05-02 09:38

Hej Mikkel

Er der slet ingen nedre grænse for hvor ringe man må være for at køre med
jer ?
Jeg købte GPL på udgivelsesdagen for 4 år siden, men har ellers ikke fået
gjort noget alvorligt ved det siden.
(det stinker at køre det med tastatur)

Nu har jeg så anskaffet mig et rat, og ville egentlig gerne game GPL, men
jeg har kigget lidt på jeres tider, og jeg kan godt se at jeg nok kommer til
at "være i vejen", selv i 4. div.

Så min tanke var at prøve at blive bedre, inden jeg begynder at genere jer.

Hvilke regler gælder for hjælpemidler (throttle-assist, brake-assist og
auto/manuel-shift) ?
Er det rigtigt opfattet at man er "garanteret" 7 point pr GP hvis man kører
BRM ?

MVH Peter (GPL-rank: 1200-et-eller-andet)

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 01-05-02 12:42

> Hej Mikkel
> Er der slet ingen nedre grænse for hvor ringe man må være for at køre med
> jer ?

*LOL* Nej der er ingen nedre grænse... alle er velkomne hvis de bare har en
anelse gentleman i sig og de gider gøre en indsats for at være med på en ok
måde i forhold til deres evner. Du er absolut ikke den første der møder op
uden de helt store omgangstider i posen... og alle mand er bevidste om at
det er pissesvært i starten, så du får go' plads omkring dig ;)
Du kan melde dig til 4.div. her
http://www.simracing.dk/gpl/liga/2002/f1/f1-tilmeld.htm Jeg mener der er ved
at være fyldt, men møder nok nye op starter vi bare en 5.div. Ellers kommer
der som oftest et par afbud fra de 16 mand i 4.div og så snupper du pladsen.

Efter at have kørt et par løb går du garanteret i træningslejr, fordi der er
en eller anden du mener du *næsten* kan følge med, og så går det hele slag i
slag derfra.

Du skal lige have opdateret GPL med alt det nye inden du møder op... kig i
forummet der er proceduren beskrevet... eller bare spørg derinde.
Du må selv bestemme hvilke hjælpemidler du vil have slået til, men det
eneste der virker er at slå skidtet fra med det samme og tage en kold
tyrker. Det er alt for langsomt at køre med de funktioner slået til og du
lærer meget langsommere at køre "rigtigt".

Og yep, skulle du ende med at køre med i ligaen er der bonuspoint til de
forskellige chassiser... de uddeles for at sikre at vi ikke allesammen
tonser rundt i Lotussen, det er lidt sjovere og mere realistisk med et
broget felt hvor alle chassis'er er repræsenteret

Lotus -5
Eagle -3
Ferrari -3
Brabham 0
Cooper +3
Honda +5
BRM +7

BRM'en er TUNG, det tager et ondt år at få den banket op i fart og den skal
holdes i et meget lille omdrejningsområde for at arbejde... den kan ikke
anbefales for begyndere.

Snup Ferrarien eller Cooperen og hent en stak setups ned fra nettet... spørg
i forummet efter "begynder venlige" setups.
Hiv en stak replays ned fra både hurtige og mindre hurtige omgange så du får
en idé om hvordan det ser ud når det går rigtigt stærkt, men la' vær med at
tro du kan efterligne deres kørestil lige med det samme ;)

Start GPL op og tæsk den Ferrari / Cooper rundt i et par timer på en bestemt
bane.... find først, mens du kører langsomt, de rigtige linjer gennem
svingene... sæt så farten lidt op og øv dig i bare at holde bilen på banen i
flere omgange i træk. Alt det med at bremse i sidste sekund med rygende dæk
kommer senere ;)

Ups... det endte lidt langt igen... man er vel fanatisk ;)

Mikkel Gram-Hansen

Fra : Lars H.

Dato : 04-05-02 12:57

On Mon, 29 Apr 2002 17:32:40 +0200, "Mikkel Gram-Hansen"
<mikkel@gram-hansen.dk> wrote:

>Lars H. <largo2@hotmail.com> wrote in message
Nu er jeg jo blevet meget interesseret. Jeg har aldrig spillet GPL,
men elsker bilspil.
ER GPL ikke snart abandonware, eller hvordan skaffer man det?

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 04-05-02 18:03

> Nu er jeg jo blevet meget interesseret. Jeg har aldrig spillet GPL,
> men elsker bilspil.
> ER GPL ikke snart abandonware, eller hvordan skaffer man det?

Spørg i http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=65
der er næsten altid nogen der lige har spottet vores elskede spil til 69 kr.
i en eller anden tilbudskasse i Bog & Idé :)
Hvis du bor i nærheden af en Boomtown Internetcafe så spørg der, de har en
kæmpe stak de sælger meget meget billigt.

Mikkel