Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ønskelinsen
Fra : Mogens Beltoft

Dato : 26-04-02 17:27

Min ønskelinse er nok en Canon EF 70-200 f/2.8L USM
http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/ef_70~200_28l_usm.htm

Men den koster jo nok en "bondegård med tilhørende gæld". Hvad koster den
egentligt i brugt? Jeg har set en enkelt engang til kr. 10.000,-

Hvad kan man få for under 5.000,- ?
Det er nok der smertegrænsen går. :)

Mvh
Mogens Beltoft

Fra : Morten Bagger

Dato : 27-04-02 08:04

Jep, billigt er sådan et objektiv ikke! Hvis du skulle få lyst til at
overtrække kontoen, kan du, i dag og i morgen, købe det inklusiv Canons 2x
Converter her: http://www.internet-foto.de/ Prisen er ca. kr. 13100,-. Det
er faktisk ikke så dyrt (men stadig mange penge). Bortset fra det, er mit
drømmeobjektiv den tilsvarende IS-version som dog desværre koster endnu mere

Nå, men for at være lidt mere realistisk: Canons 70-200mm f/4 kan fås samme
sted for ca. kr. 5600,-. Jeg vil mene at den maks-blænde skulle være
tilstrækkeligt for de fleste. Vægten er den halve og den optiske kvalitet er
identisk med storebrors, altså verdens nok bedste telezoom.
Tjek eventuelt disse links for testresultater:
http://www.photodo.com/nav/prodindex.html
http://www.photozone.de/ (under Lens Test Guide)
Som alternativ til Canon, kunne Sigmas 70-200/2.8 EX HSM måske være en ide,
hvis du har brug for f/2.8
Mvh Morten Bagger

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 27-04-02 08:37

"Mogens Beltoft" <mogens.beltoft.remove@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc98014$0$3774$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
>
> Men den koster jo nok en "bondegård med tilhørende gæld". Hvad koster den
> egentligt i brugt? Jeg har set en enkelt engang til kr. 10.000,-

Jeg har en 75-300 USM III som jeg er rigtigt godt tilfreds med...hvilket vel
egentlig kan oversættes til at jeg er glad for den .
Jeg kan ik' lige huske hvad jeg gav for den, men mener det var omkring 3 af
de store.

Mvh Mads

Fra : Langgaard

Dato : 27-04-02 16:02

Hej

Prøv og se på en EF 80-200 2,8, den er kanon god og nok 3,5-5000,-
billigere.

Jeg har selv en

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-