Navn på fisk
Fra : fisk

Dato : 26-04-02 17:29

Jeg har netop fået en fisk foræret, men kan ikke huske navnet på den.

Den er helt sort med røde hale- og sidefinner.

Hvem kan hurtigst give mig navnet på denne meget kendte fisk, som jeg bare
ikke kan huske navnet på. (vil læse lidt om den på nettet)

P.S. Når jeg nu skriver navnet på fisken mener jeg nok nærmere både den
latinske samt danske benævnelse for arten m.v. og ikke om det er Carsten
eller Sofie jeg bør kalde den

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-04-02 20:26

fisk <fisk@fisk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0ffy8.4147$kp3.345300@news010.worldonline.dk...
> [...]
>
> P.S. Når jeg nu skriver navnet på fisken mener jeg nok nærmere både den
> latinske samt danske benævnelse for arten m.v. og ikke om det er Carsten

Hvis du kunne komme med lidt henvisning til hvordan kræet ser ud, ville
det hjælpe
gevaldigt!! Min første tanke var labeo bicolor, men den har kun rød
halefinne.

Carsten

Fra : Michael Tidemand

Dato : 26-04-02 21:48

Hejsa

Kunne det være en labeo bicolor, ildhale labeo. Jeg vil da´ gerne læse om
det var den du mente ??? Mine er tiværtifald røde på finne og hale.

Michael Tidemand

Fra : fisk

Dato : 26-04-02 22:28

Jeg kan, efter at have set de 2 indlæg, huske at det er en labeo. Dette har
jeg så søgt lidt efter, og efter at have set på de forskellige, tror jeg at
det er en Labeo Frenatus, men lyset i akvariet er slukket nu, så jeg kommer
til at vente til i morgen med at kontrollere.

Jeg har fundet to billeder af denne art, men må nok sige at der er rimelig
stor forskel på farverne på fisken på de to billeder. Jeg tror dog at min
ligner mest den sidste (den grå), men det har måske også lidt med lys,
stress m.v. at gøre.

http://www.fishlinkcentral.com/photo.hts?197
http://petra-aqua.com/gallery/labeo_frenatus.jpg

Tak for hjælpen - det hjalp at kunne søge efter labeo

Fra : Michael Tidemand

Dato : 26-04-02 22:58

Ja, du har da´ret, det må da´være den. Jeg kan sige det sidste billed er
hvis de går i klorin, så midster de den sorte og røde farve )

Mich

Fra : fisk

Dato : 26-04-02 23:02

"Michael Tidemand" <michael.t.nielsen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, du har da´ret, det må da´være den. Jeg kan sige det sidste billed er
> hvis de går i klorin, så midster de den sorte og røde farve )

hmm - jeg brugte det for over en uge siden for at rense ordentligt - måske
har du ret