MS Windows
briani 27239
XP forskel på pro og pro ?
Fra : LaPPe

Dato : 26-04-02 16:49

Hej
Jeg har adgang til en windows xp pro maskine på arbejdet og derhjemme.
På den på arbejdet, kan man, når man trykker "alt+tab" se et fint vindue,
hvor man kan se et billede af det vindue, man har markeret...
På min egen win xp pro får jeg blot den gamle grå boks med ikonerne for de
vinduer,
der er åbne - og altså ikke noget billede af selve vinduet.
- Er det en indstilling eller er der forskel på vores win xp pro?

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 26-04-02 16:56

> - Er det en indstilling eller er der forskel på vores win xp pro?

Find Powertools og installér det lille program, som "forbedrer" din Alt-tab.
Du kan finde den her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

--
Mvh. Kim, Aalborg

Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot
Survivors will be shot again.

Eye-dee-ten-tee, you only aren't if you know what it says.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 16:59

"[9000]Kim Fritze Sillasen" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message

> Find Powertools og installér det lille program, som "forbedrer" din
Alt-tab.
> Du kan finde den her:
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Hmm, er det en forbedring? har lige prøvet....

Det er jo ikke specielt nemt, nu at holde rede i det. Der er en masse
vinduer, hvor dan ikke kan "se" hvad det er.. ikke nogen teks der fortæller
om det...

lægger et screensho i dk.binaer om få sekunder

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 26-04-02 17:05

> Hmm, er det en forbedring? har lige prøvet....

Smag og behag.....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 17:09

> Smag og behag.....

Øhh, tag lige at se i dk.binaer:

har replayet, med et screenshot af det der er åbnet.. Synes ikke det er
skide fedt at trykke ALT+TAB 10 gande, for at komme til de programmer man
vil switche til

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 26-04-02 17:36

> Øhh, tag lige at se i dk.binaer:

> har replayet, med et screenshot af det der er åbnet.. Synes ikke det
> er skide fedt at trykke ALT+TAB 10 gande, for at komme til de
> programmer man vil switche til

*LOLROF* Du kunne jo også lade være med at have så meget åbent ad gangen. Du
vil da skulle skifte nøjagtigt lige så mange gange uden den "alt tab
replacement" med alle de programmer åbne.......Tænk dig dog om og luk nogen
af de programmer ned mand *himmelvendte øjne*

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 17:50

> [...]
> vil da skulle skifte nøjagtigt lige så mange gange uden den "alt tab
> replacement" med alle de programmer åbne.......'

Nej, for der er ikke alle de unødvendige vinduer som XP ikke genkender.
Altså dem med et DOS vindue.... det er nok dem der ligger i tray.

>Tænk dig dog om og luk nogen
> af de programmer ned mand *himmelvendte øjne*

Øh, jeg synes da ikke det er voldsomt.... har da også haft task´bar´en i 3
etager, for at få plads.

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 26-04-02 18:10

> Nej, for der er ikke alle de unødvendige vinduer som XP ikke
> genkender. Altså dem med et DOS vindue.... det er nok dem der ligger
> i tray.

Programmer i tray vises ikke i alt-tab vinduet. (Enkelte gør....ikke 15!)

> Øh, jeg synes da ikke det er voldsomt.... har da også haft
> task´bar´en i 3 etager, for at få plads.

Synes du ikke det er voldsomt!! Har du ADD (Attention Deficit Disorder) og
kan ikke koncentrere dig om een ting i mere end et par sekunder? Normale
mennesker laver een eller to ting ad gangen...ikke 30

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-04-02 18:11

[9000]Kim Fritze Sillasen wrote in <aac1hm$aht$1@sunsite.dk>:
> Normale mennesker laver een eller to ting ad gangen...ikke 30

Jeg slapper af lige nu, og laver ikke noget særligt. Jeg har 16 vinduer
åbne. De er fordelt på 4 (virtuelle) skærme, dvs. jeg må have gang i ca. 4
ting.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 26-04-02 18:56

> Jeg slapper af lige nu, og laver ikke noget særligt. Jeg har 16
> vinduer åbne. De er fordelt på 4 (virtuelle) skærme, dvs. jeg må have
> gang i ca. 4 ting.

Mjah, men bruger du alt-tab til at hoppe rundt i dem (programmerne) eller
kan du nøjes med at klikke på taskbaren?

Jeg må indrømme jeg ikke selv bruger alt-tab nogensinde, men klikker i
stedet på taskbaren.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 19:09

> Jeg må indrømme jeg ikke selv bruger alt-tab nogensinde, men klikker i
> stedet på taskbaren.

Det er da fx godt hvis du skal switche imellem 2 programmet. Det er sådanset
også kun det jeg bruger min til.... Så er det jo kun er hurtigt tryk på
alt+tab

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-04-02 20:29

[9000]Kim Fritze Sillasen wrote in <aac47d$k1f$1@sunsite.dk>:
> Mjah, men bruger du alt-tab til at hoppe rundt i dem (programmerne) eller
> kan du nøjes med at klikke på taskbaren?

Jeg flytter musen hen over det vindue jeg skal bruge. Vil jeg have det
øverst klikker jeg på det.
Er det uoverskueligt højre-klikker jeg på baggrunden, så kommer der bla.
lister over vindue i de forskellige virtuelle skærme, og så kan jeg vælge
direkte der.

> Jeg må indrømme jeg ikke selv bruger alt-tab nogensinde, men klikker i
> stedet på taskbaren.

Alt-tab gør noget helt andet her, og jeg kender ikke lige en tilsvarende
genvejstast. Desuden har jeg ikke noget der umiddelbart svarer til
taskbaren i Windows. Min brugerflade minder i det hele taget ikke så meget
om den i Windows. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 18:13

> Programmer i tray vises ikke i alt-tab vinduet. (Enkelte gør....ikke 15!)

Men som jeg ser det, er det en fejl i programmet... Når jeg vælger en af de
der hvide vinduer,, åbner den ikke noget.. Jeg skal altså trykke ALT+TAB de
10 gange, for at komme til de åbne programme... Jeg har heldigvis
afinstallaleret skidtet igen.

> Synes du ikke det er voldsomt!! Har du ADD (Attention Deficit Disorder) og
> kan ikke koncentrere dig om een ting i mere end et par sekunder? Normale
> mennesker laver een eller to ting ad gangen...ikke 30

Tjaa,, hvem gider åbne/lukke/åbne lukke hele tiden?? jeg har nok ram (896)
så jeg gider ikke spare på åbne programmer

Fra : F.Larsen

Dato : 26-04-02 21:44

> Synes du ikke det er voldsomt!! Har du ADD (Attention Deficit Disorder) og
> kan ikke koncentrere dig om een ting i mere end et par sekunder? Normale
> mennesker laver een eller to ting ad gangen...ikke 30

En normal person kan håndtere 7 (+/-2) mentale objekter på en gang (kaldes
for 7-reglen i design kredse ;=)

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 26-04-02 22:10

> En normal person kan håndtere 7 (+/-2) mentale objekter på en gang
> (kaldes for 7-reglen i design kredse ;=)

Mentale, ja....ikke fysiske og et vindue på en monitor må nok betegnes som
noget fysisk....trods alt

Fra : ASKF

Dato : 27-04-02 00:19

[9000]Kim Fritze Sillasen ytrede sig i <aacfii$mrm$1@sunsite.dk> med
dette:

>Mentale, ja....ikke fysiske og et vindue på en monitor må nok betegnes som
>noget fysisk....trods alt

Det afhænger da fuldstændig af ens arbejdsopgaver og et mentalt objekt
kan sagtens udmynte sig i flere åbne vinduer.

Dette er ret typisk for mig:
1-5 Word vinduer (arbejds dok., disposition/noter/kladde,
litteraturliste)
1 Regneark
1 Database
1-5 Instant messenger vinduer
1 News client
1-3 Win Explorer
1-10 Browser vinduer eller ps/pdf doks.
1 Mail klient
1 MP3/CD afspiller
(skanner & tegneprog. åbnes og lukkes efter behov)

9-28(30) vinduer, men alligevel er der kun tale om nogle få mentale
objekter da office programmerne og browser vinduerne er samme mentale
objekt, mail+instant msg. kan iøvrigt også indgå i dette objekt.

Overvejer også pt. at investere i en større skærm (har en 15", og kan
ikke bestemme mig til om jeg skal købe en god 17" eller en middel 19")
og vil så benytte to skærme.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : F.Larsen

Dato : 26-04-02 22:39

> Mentale, ja....ikke fysiske og et vindue på en monitor må nok betegnes som
> noget fysisk....trods alt

Har du overvejet at søge professionel hjælp :=) Vinduerne inde i din
computer er altså _ikke_ fysiske (rotfl) ::::)

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 27-04-02 08:14

> Har du overvejet at søge professionel hjælp :=) Vinduerne inde i din
> computer er altså _ikke_ fysiske (rotfl) ::::)

*LOL* Det var ikke ment så bogstaveligt. Der er jo bare forskel på at
sidde og rode rundt med noget i hovedet og rode rundt med noget på en skærm.
At tænke på flere forskellige ting kan jo altså slet ikke sammenlignes med
at arbejde med flere programmer samtidigt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 16:54

"LaPPe" <lars@lappe.dk no spam> wrote in message

> På min egen win xp pro får jeg blot den gamle grå boks med ikonerne for de
> vinduer,
> der er åbne - og altså ikke noget billede af selve vinduet.

Det er vel fordi du har opgraderet fra WIndows 2000? mener den holder noget
af det gamle i samme design

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-02 16:56

Fri, 26 Apr 2002 17:48:43 +0200, skrev "LaPPe" <lars@lappe.dk no
spam>:

>På den på arbejdet, kan man, når man trykker "alt+tab" se et fint vindue,
> hvor man kan se et billede af det vindue, man har markeret...

Der er installeret Powertoy på den computer på arbejde

<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>
(alt tab replacement)
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : preben nielsen

Dato : 26-04-02 17:06

"LaPPe" <lars@lappe.dk no spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor man kan se et billede af det vindue, man har markeret...
> På min egen win xp pro får jeg blot den gamle grå boks med

Forskellen er Microsoft Powertoys.

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Nærmere bestemt Alt-Tab-Replacement...

--