MS Windows
briani 27239
XP: Problemer med skrivebord & explorer.ex~
Fra : Windom Earle

Dato : 26-04-02 16:17

Efter at, ved et uheld, have klikket "ja" til at installere et såkaldt
hjælpeprogram, har der ikke været andet end problemer med explorer.exe. Det
skete ved at jeg på en webside fik installeret den lille "pest" da jeg havde
travlt.
Programmet er et søgeprogram, som har lagt sig i øverste, højre hjørne på
mit skrivebord. Det vil jeg nu meget gerne have fjernet, men ved ikke
hvordan. Tilføj/Fjern programmer duer ikke og jeg kan ikke finde noget i
registreringsbasen.
Programmets titel er "Search Lop.com". Efter at det er kommet ind på min
computer, kommer der ofte fejlmeddelelser fra windows om at explorer.exe har
lavet en fejl. Det sker typisk hvis jeg klikker på "Vis skrivebord" & ellers
med jævne mellemrum når jeg sidder og arbejder ved computeren. Det er
møjirriterende
Jeg håber så på at der er andre der har prøvet at haft lignende problem og
har en løsning.

På forhånd tak for hjælpen

*Screenshot af programmet postet i dk.binaer

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 26-04-02 16:37

Windom Earle skrev: (messageID: <news:aabr5e$rp9$1@news.cybercity.dk>)

> [...]
> hjælpeprogram, har der ikke været andet end problemer med explorer.exe.
> Det skete ved at jeg på en webside fik installeret den lille "pest" da

Jeg har selv været udsat for lop.com og det trælse søgeprogram. Heldigvis er
lop.com reelle* nok til at tilbyde en afinstallation. Kig på
http://lop.com/help.html#toolbar hvor der findes yderligere info.

*) Relle er nok lige positivt nok, da man bliver lokket til at installere
programmet på en meget lusket måde...

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/
- endelig kom v. 3! :)

Fra : Windom Earle

Dato : 26-04-02 16:45

Tusind billioner tak for hjælpen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 16:43

"Windom Earle" <not_giving_away_my_@ddress.com> wrote in message
> [...]
Det
> skete ved at jeg på en webside fik installeret den lille "pest" da jeg

Jeg tror bare det er et aktiv desktop element... prøv at gå til
skrivebordet, vælg egenskaber, skrivebord. Derefter customize desktop,, gå
til WEB. det er helt sikkert et sådan element..