ny winxp - probs
Fra : LaPPe

Dato : 26-04-02 16:07

Jeg har lige reinstalleret winxp, og efter dette kan winxp-pc'en ikke se, gå
ind på min win2k-pc.
Jeg bliver spurgt om brugernavn og adgangskode. Det gjorde jeg ikke med den
tidligere installerede xp.

Hvad gør jeg?

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Søren Lundfald

Dato : 26-04-02 16:27

"LaPPe" <lars@lappe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ind på min win2k-pc.
> Jeg bliver spurgt om brugernavn og adgangskode. Det gjorde jeg ikke med

Brug samme login & pass på xp'eren som på win2k.

Mvh
Søren Lundfald

Fra : LaPPe

Dato : 26-04-02 16:43

> Brug samme login & pass på xp'eren som på win2k.

Er det ikke muligt, at have den til at stå således, at alle og enhver på
netværketumiddelbart kan få adgang til de delte mapper?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-02 16:55

"LaPPe" <lars@lappe.dk> skrev:
> Er det ikke muligt, at have den til at stå således, at alle
> og enhver på netværketumiddelbart kan få adgang til de
> delte mapper?

Jo, ved at bruge enkel fildeling.

Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Brug enkel
fildeling.

Så er det ca. samme princip som i Windows 98.

/Mikael

Fra : LaPPe

Dato : 26-04-02 17:12

> Jo, ved at bruge enkel fildeling.
> Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Brug enkel
> fildeling.
> Så er det ca. samme princip som i Windows 98.

Det virker ikke, den har hele tiden stået med "enkelt fildeling" slået TIL

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-02 17:35

"LaPPe" <lars@lappe.dk no spam> skrev:
> Det virker ikke, den har hele tiden stået med "enkelt
> fildeling" slået TIL

Er guest kontoen aktiveret på begge?

/Mikael

Fra : LaPPe

Dato : 26-04-02 18:02

Ja, men den eneste måde at komme ind på de delte mapper ( så man kan læse
indholdet) er ved at skrive brugernavnet på en registreret bruger på den
computer, man vil ind på...

Kan man ikke bare gå ind på den anonymt?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-02 18:45

> [...]
> brugernavnet på en registreret bruger på den
> computer, man vil ind på...
>
> Kan man ikke bare gå ind på den anonymt?

Jeg mener jeg kan på mine med enkel fildeling (bruger det
dog ikke pt.), da jeg vil bestemme hvem der kommer ind
og se mine filer.

/Mikael