MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Installering af WinXP.
Fra : Hagman

Dato : 26-04-02 15:59

Hejsa NG.

He he, jeg er lidt 'flov' over, at skulle stille dette spørgsmål, da jeg har
rimelig stor erfaring med PC'ere.
MEN, hvordan ialverden installere jeg WinXP fra bunden ???

Jeg kan installere WinXP, men kun fra en opgradering af fx Win98.
Jeg har prøvet at ændre i BIOS'en, så den booter fra CD-drevet, men det
hjælper ikke.

Hvordan installere jeg WinXP fra en tom harddisk ???

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 16:05

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg kan installere WinXP, men kun fra en opgradering af fx Win98.
> Jeg har prøvet at ændre i BIOS'en, så den booter fra CD-drevet, men det
> hjælper ikke.

Booter den ikke op?

Men når du kommer til installationen, skal du jo bare vælge installation på
ny partion. Hvor du slette den nuværende, og opretter en ny... og derefter
vælger formatering til FAT32 eller NTFS:.. Kan ikke huske det helt godt..
Men det er nu ikke så svært

Fra : Hagman

Dato : 26-04-02 16:10

I know, men så skal jeg jo stadig ha' et styresystem installeret.
Jeg spurgte, om hvordan man installerer WinXP på en tom harddisk.

Hilsen,
Hagman.

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-04-02 16:15

Hagman wrote in <3cc96e17$0$10889$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:

> I know, men så skal jeg jo stadig ha' et styresystem installeret.
> Jeg spurgte, om hvordan man installerer WinXP på en tom harddisk.

Og han spurgte om ikke den booter op...

Hvad sker der helt præcist, når du booter på CD'en, og forsøger at
installere?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-02 16:23

Fri, 26 Apr 2002 17:10:07 +0200, skrev "Hagman"
<hagman@stofanet.dk>:

>Jeg spurgte, om hvordan man installerer WinXP på en tom harddisk.

Kunne jo være, det var en opgradering du har.

Men jeg er ligeglad, du ryger ned i det dybe sorte hul hos mig,
fordi du konsekvent bundciterer og ikke klipper i det du svarer
på, på trods af tidl. vejledning om den rette citering iflg.
netiketten
*ploink*

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Morten

Dato : 26-04-02 16:09

> [...]
>
> Jeg kan installere WinXP, men kun fra en opgradering af fx Win98.
> Jeg har prøvet at ændre i BIOS'en, så den booter fra CD-drevet, men det

Hvad går der galt? Vil den ikke boote, så prøv med startdisketter. Mon ikke,
du kan finde nogen til XP på www.bootdisk.com

Får du en fejlmelding undervejs, kan det måske skyldes at skrivebeskyttelsen
i bios er enabled.

Det kan osse være en hulens bunke andre ting - du må give nogle flere
oplysninger.

Mvh.
Morten

Fra : Hagman

Dato : 26-04-02 16:13

Eneste oplysning jeg kan give, er at den ikke kan boote fra WinXP CD'en.

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-04-02 16:18

Hagman wrote in <3cc96eb1$0$10887$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:
> Eneste oplysning jeg kan give, er at den ikke kan boote fra WinXP CD'en.

Du må da også kunne fortælle hvor det går galt... Mener din maskine slet
ikke at den er bootable?

Læser du egentlig de svar du får ordentligt?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Hagman

Dato : 26-04-02 16:25

Hmmm, ok, prøver igen.

Meget kort:

Hvordan installere jeg WinXP på en tom harddisk ???
Jeg kan IKKE boote fra CD'en, som man kan fx på Win98 & Win2000.

Hilsen
Hagman.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 16:27

> Hvordan installere jeg WinXP på en tom harddisk ???
> Jeg kan IKKE boote fra CD'en, som man kan fx på Win98 & Win2000.

Så er det man undres.. havde du meget forstand på pc´ere? når du booter,,
sker det i bios øjeblikket. intet med styresystemet at gøre.... det er
sådanset også ligemeget. Du kan jo bare starte installationen i Windows 98,
hvor du vælger ny indstallation.. så laver den vist en partion på 8 MB, som
bruges til at boote med

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-04-02 16:35

Hagman wrote in <3cc9717b$0$10881$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:
> Hvordan installere jeg WinXP på en tom harddisk ???
> Jeg kan IKKE boote fra CD'en, som man kan fx på Win98 & Win2000.

For helvede, tag dig nu sammen!

Morten sagde:

| Hvad går der galt? Vil den ikke boote, så prøv med startdisketter. Mon
| ikke, du kan finde nogen til XP på www.bootdisk.com

Og nu har jeg vist dig det to gange!

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Hagman

Dato : 26-04-02 16:55

Nå, jeg er åbenbart omgivet af sure mennesker.
Well, never mind, jeg lavet mine egne start-disketter, så nu kan jeg
installere WinXP på en tom harddisk.

Fra : Morten

Dato : 26-04-02 17:03

> Nå, jeg er åbenbart omgivet af sure mennesker.

Næ. Du slider på vores tålmodighed med dine ufyldestgørende besvarelser.
Det virker lidt som om, du gerne vil have en løsning serveret uden at skulle
yde noget selv.

> Well, never mind, jeg lavet mine egne start-disketter, så nu kan jeg
> installere WinXP på en tom harddisk.

Jamen, det var da en fortrinlig løsning. Den skulle du nok ha' valgt for et par
timer siden...

Mvh.
Morten

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 26-04-02 17:23

Hej Hagman

Jeg havde samme problem som dig da jeg lagde min XP ind, det var ovenikøbet
en professionel der gjorde det.

Problemet hos mig var at jeg ikke måtte give XP´ere nogen valgmulighed
mellen flere cd-rom drev.
Da udelukkede alle ninus et gik det helt perfekt og uden problemer
overhovedet. Det kan lyde meget mærkeligt men ikke desdomindre sandt. Samme
procedure skulle følges ved en senere re-inst.

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-04-02 17:54

Hagman wrote in <3cc978a2$0$10905$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:
> Nå, jeg er åbenbart omgivet af sure mennesker.

Jeg skal da gerne indrømme, at jeg var noget mere opfarende end jeg plejer
at være, at årsager der ligger uden for usenet.

Men ærligt talt, så grænser din opførsel sig op af det provokerende!
Stiller det samme spørgsmål flere gange i samme tråd, og ignorerer
halvdelen af hvad der bliver sagt.

Jeg tror du fik at vide 4 gange, at du skulle lave noget start-disketter,
før du pludselig udbryder:

> Well, never mind, jeg lavet mine egne start-disketter, så nu kan jeg
> installere WinXP på en tom harddisk.

....som om det var din egen ide.

Desuden er det det træls at du svar *over* det, du svarer på, og at du ikke
fjerner det, du *ikke* svarer på. Det værste her er dog, at du
tilsyneladende har fået det at vide flere gange før.

Jeg vil egentlig godt undskylde for den formulering, det ligner slet ikke
noget der kom fra mig.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : preben nielsen

Dato : 26-04-02 17:02

> [...]
>
> Hvordan installere jeg WinXP på en tom harddisk ???
> Jeg kan IKKE boote fra CD'en, som man kan fx på Win98 & Win2000.

Som du allerede har fået at vide 2 gange : Startdisketter !!

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Hagman

Dato : 26-04-02 18:38

Jamen så undskylder jeg mange gange.

Hilsen,
Hagman.

Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 27-04-02 08:41

> Eneste oplysning jeg kan give, er at den ikke kan boote fra WinXP CD'en.

Lyder som en "backup" kopi du har
mvh bb

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-04-02 23:52

Mr. Broken Bone wrote:

> Lyder som en "backup" kopi du har

LOL. Jeg havde tæsket flere indlæg sammen om samme emne,
men ikke et er rammer så godt som dit. Respekt.

mvh
Henning

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-02 01:53

Du laver da bare en alm win98 boot DISKETTE. Husk det skal være en der
understøtter cdrom. Efter du har lavet din partitions størrelse med
FDISK(Ja! FAT), og har formateret, kopiere du mappen 'i386' til din hd. Nu
skal du bare starte win32.exe fra dos, i 'i386' folderen på hd. Når du er
færdig kan du slette mappen 'i386' igen... men så skal du sætte cd'en i hver
gang win skal bruge den.

Håber det hjælper dig

Utroligt så mange halvhjerner der sidder og skal oplære folk i citatteknik
og alkens netetikette! Få jer dog et liv!! Vi skal nok lære det allesammen..
og hvis man ikke gider at svare, eller ikke syntes at det tingene er slrevet
pænt nok, SÅ LAD VÆRE MED AT POSTE JERES EVINDELIGE BRÆK!!!

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-04-02 08:20

Ingolf wrote in <3cc9f692$0$78800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Utroligt så mange halvhjerner der sidder og skal oplære folk i citatteknik
> og alkens netetikette! Få jer dog et liv!! Vi skal nok lære det
> allesammen..

Hvordan, hvis de ikke får noget at vide?

Hvad er det, i denne tråd, der støder dig?

XFUT: dk.admin.netikette
(Svar på dette indlæg havner i den gruppe)

--
Mvh.

Niels Andersen