Reglerne om ophold på en privat strand
Fra : Per

Dato : 26-04-02 13:13

Hvordan er det med reglerne om ophold på en privat strand. Jeg mindes
engang i et fiskeblad at have læst at man gerne må slå telt op hvis det
er 100 meter fra beboelse. Er der nogen som kan henvise mig til
yderligere oplysninger om dette emne.

Per

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-04-02 15:03

"Per" <PernospamBj@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3CC94458.5000909@post4.tele.dk...
> [...]
> engang i et fiskeblad at have læst at man gerne må slå telt op hvis det
> er 100 meter fra beboelse. Er der nogen som kan henvise mig til

Hej
Så vidt jeg husker så er der kun noget der hedder privat strand hvis grunden er bebygget før 1920, der efter er der ikke noget der
hedder privat strand ( der er noget med at der skal være fri adgang 50 meter
fra højvandslinien ) men hvis der er andre der husker bedre så venligst koriger mig.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : JPo

Dato : 26-04-02 16:30

"Paul Østerby Sørensen" <paul@sorensen.as> skrev i en meddelelse

> [...]
meter
> fra højvandslinien ) men hvis der er andre der husker bedre så venligst

Offentlighedens adgang til naturen

Strande

§ 22. Strandbredder og andre kyststrækninger mellem daglig lavvandslinje og
den sammenhængende landvegetation er åbne for færdsel til fods, kortvarigt
ophold og badning. Adgang sker på eget ansvar. Det er tilladt kortvarigt at
have en båd uden motor liggende på strandbredden. I perioden 1. april-30.
september skal hunde føres i snor.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 omfatter ikke arealer, der inden den 1. januar 1916
er udlagt som have eller inddraget under en erhvervsvirksomhed, der drives
på ejendommen. Det samme gælder forsvarsanlæg og havneanlæg.

Stk. 3. Offentlighedens adgang må ikke forhindres eller vanskeliggøres.

Stk. 4. På privatejede strandbredder og kyststrækninger må ophold og badning
ikke finde sted inden for 50 m fra beboelsesbygninger

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 26-04-02 16:37

> [...]
> engang i et fiskeblad at have læst at man gerne må slå telt op hvis det
> er 100 meter fra beboelse. Er der nogen som kan henvise mig til

Hej Per

Prøv dette link:
http://www.sns.dk/friluft/fregler.htm

<citat>Strande og klitter
Mulighederne for at færdes i naturen er forskellige for de enkelte
naturtyper: På strande og klitfredede arealer må man færdes til fods og
bade - men ikke slå telt op. På private strande og klitter skal der være
mere end 50 m til nærmeste beboelse, hvis man vil tage ophold. Man må have
en båd uden motor liggende kortvarigt på strandbredden.
</citat>