Ferie med 2 hunde!
Fra : Janni

Dato : 26-04-02 14:21

Hej alle sammen!
Jeg mangler nogle ideer til hvilken slags ferie man kan holde med 2 hunde.
Hvis der er en af jer der sidder med en god ferieoplevelse eller idé som I
har prøvete, så lad mig endelig høre om den.

Venlig Hilsen

Janni, Rockie og Lukas
http://rockie-lukas.homepage.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-04-02 14:32

"Janni" <rockie@mail.dk> writes:

> [...]
> Hvis der er en af jer der sidder med en god ferieoplevelse eller idé som I
> har prøvete, så lad mig endelig høre om den.

Hvorfor lejer I ikke bare et sommerhus hvor I må have hundene med? Jeg
ved at Novasol har sommerhuse i det meste af Nordeuropa og at man, når
man søger på hjemmesiden, kan vælge huse hvor man må have hundene med.

/Trine

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 26-04-02 15:25

Janni skrev:

> [...]
> Hvis der er en af jer der sidder med en god ferieoplevelse eller idé som I
> har prøvete, så lad mig endelig høre om den.

Vi havde for 2 år siden begge vores dalatinere med på ferie i
sydfrankrig, fire personer i bilen og to hunden, det var "lidt" plads
under selve turen derned og hjem igen, men ellers havde vi ikke
problemer med det, selve ferien belv holdt i campingvogn.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : KurtE

Dato : 27-04-02 22:20

"Janni" <rockie@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Tjae, hvis det er en "lidt" mere aktiv ferie så kan jeg anbefale at se
her http://www.hestevognsferie.dk/

Det prøvede vi dvs. 2 voksne, et barn og to hunde sidste sommer -
det var en oplevelse, af de bedre, som sent bliver glemt.
Der var flere andre hunde med deres familier på samme ferie og det
er en oplevelse at se "løse" børn, heste og hunde løbe rundt og "lege"
sammen.

Men som skrevet en aktiv og lidt primitiv form for ferie - men du godeste
hvor man dog sover godt allerede kl. 22.00 - man får godt nok meget frisk
luft. Men man skal selvfølgelig også kunne li' heste - ellers er det nok
ikke
en god idé - nåe ja man blive temmelig snavset undervejs, men det kan
vaskes af igen.

Samme ferieform findes selvfølgelig også andre steder i landet - f. eks i
Jylland
og på Samsø - vi har kun prøvet på Fyn og det kan anbefales.

Mvh KurtE
2 stk. Old English Sheepdogs

Fra : Lizzichow

Dato : 02-05-02 09:50

Janni <rockie@mail.dk> skrev:
> [...]
> som I
> har prøvete, så lad mig endelig høre om den.

Vi tager ofte vores hunde med rundt på ferie forskellige steder i
Europa. Og vi overnatter uden problemer på diverse hoteller eller hos
hundevenner. Der er dog lige det men.....hvis man skal sydpå om
sommeren er det nærmest et must med air condition i bilen, hvis man
kører i dagtimerne. Vi har en meget pelsrig race, der helst ikke skal
have de store udfordringer lige omkring middagstid, men generelt
klarer de varmen godt og vi synes da nok, vi får nogle gode oplevelser
med på vejen, selvom vi har hunde med. Men planerne bliver lagt
undervejs efter vejr og vind. Er det meget varmt kører vi i bjergene.
Rigtig god hundeferie.

Fra : Janni

Dato : 04-05-02 15:54

Hej!

Tak for alle de gode ideer I er kommet med! Jeg har nu fundet ud af, hvad
jeg skal i min ferie. Jeg skal på hundeferie, som jeg også var sidste år.
Det afholdes i uge 28 i Øster Hurup, og der er så indlagt træning hver dag i
både lydighed og agility. Grunden til at jeg var på udkig efter noget andet
var, at der faktisk ikke var flere ledige pladser, men jeg fik mast mig ind
i sidste øjeblik. Så mine hunde og jeg skal igen i år have en aktiv ferie.

Fra : Poul Christensen

Dato : 04-05-02 13:11

Hej.

> Jeg mangler nogle ideer til hvilken slags ferie man kan holde med 2 hunde.
> Hvis der er en af jer der sidder med en god ferieoplevelse eller idé som I
> har prøvete, så lad mig endelig høre om den.

Bjergferie i Frankrig - bo f.eks. i mobilhome, som kan lejes på mange
campingpladser, her kan man selv bestemme temperaturen ved f.eks. at gå
højere op, og der er mange søer og floder, hvor hundene kan drikke og bade
lidt.

Desuden er franskmændene yderst hundeglade og -vante, så man er faktisk
velkommen overalt.

Vi har præsteret at spise på endog særdeles fine restauranter med to
temmelig store (Leonberger og Briard) hunde, uden at nogen løftede så meget
som et øjenbryn. Prøv lige det samme på en af de dyre restauranter med de
små portioner her i Århus.....

Derudover har vi sejlet på floder og kanaler i Frankrig med en enkelt hund,
men det vil heller ikke være noget problem med to, hvis man blot er to
personer. Så kan den ene styre skuden, mens hunde, børn og andet godtfolk
suser afsted ved siden af på trækstierne.

Læste i øvrigt, at man også kan sejle på kanaler i Norge og Sverige (det
sidste vidste jeg nu godt), men hvis man har mod på at gennemgå deres
paranoide indførselsprocedurer (pænt af dem at beskytte vores dyr mod den
rabies, som rævene kommer med nordfra!), var det måske en mulighed. Det har
vi da selv overvejet.

God fornøjelse.

Venlig hilsen Poul