MS Windows
briani 27239
Windows kan ikke starte
Fra : 19431225

Dato : 26-04-02 12:32

Hej alle

Jeg kan ikke starte min pc,er , Efter den har løbet startfasen igennem
skriver den
på skærmen " Disk boot failure, insert system disk and press enter"

Efter dette kan jeg ikke komme videre, er der nogen der kan hjælpe, og
komme med foreslag hvad jeg skal gøre.
Jeg kører med windows 95.

MVH
Birk

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 26-04-02 12:35

On Fri, 26 Apr 2002 11:31:56 GMT, "19431225" <19431225.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>på skærmen " Disk boot failure, insert system disk and press enter"
>
>Efter dette kan jeg ikke komme videre, er der nogen der kan hjælpe, og

Det kunne tyde på at der ikke er forbindelse til
harddisken eller at harddisken er død.

Tjek om alle kabler til harddisken sidder
ordentligt fast.

Når du tænder, kører harddisken så ?
( Du skal nok have låget af for at mærke efter )

mvh Mogens

Fra : Morten

Dato : 26-04-02 12:56

> Jeg kan ikke starte min pc,er , Efter den har løbet startfasen igennem
> skriver den
> på skærmen " Disk boot failure, insert system disk and press enter"

Et par vilde gæt:
Hvordan er boot-rækkefølgen sat op i bios? Er der evt. lavet en
ændring, så din harddisk ikke fremgår af boot-mulighederne?

Har du en cd siddende i drevet, så prøv at pille den ud.

Mvh.
Morten

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 26-04-02 14:26

On Fri, 26 Apr 2002 13:56:22 +0200, "Morten" <morten789@hotmail.com>
wrote:

>Har du en cd siddende i drevet, så prøv at pille den ud.

Eller måske en floppy...

--

/Dan MOrtensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-04-02 13:27

19431225 wrote:

> Jeg kan ikke starte min pc,er , Efter den har løbet startfasen igennem
> skriver den
> på skærmen " Disk boot failure, insert system disk and press enter"

hvis de andre, ellers fine forslag, viser sig ikke at hjælpe prøv at boote op på en
startdisk af samme version som din windows med sys.com på disken og skrive SYS C:
Er det ikke den samme version får du problemer.

mvh
Henning

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-04-02 14:18

"19431225" <19431225.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på skærmen " Disk boot failure, insert system disk and press enter"
>
> Efter dette kan jeg ikke komme videre, er der nogen der kan hjælpe, og

Det kunne være virus. Win95 _Cih eller Tjernobyl-virussen slår jo netop til
d. 26. april.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Mr. Searching

Dato : 27-04-02 00:46

Ole Axelsen,

> Det kunne være virus. Win95 _Cih eller Tjernobyl-virussen slår jo netop
til
> d. 26. april.

If so, interessant teori!

Så er det BIOS der skal flashes, right?