MS Windows
briani 27239
Monitor-frekvenser i registreringsdatabase~
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-02 11:40

Greetings!

Hvordan sætter man frekvenserne op for en monitor i registreringsdatabasen ?
Der findes ingen Windows-driver til den og jeg kan ikke få den til at køre
800x600.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-04-02 12:05

Hej!

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Hvordan sætter man frekvenserne op for en monitor i registreringsdatabasen ?
> Der findes ingen Windows-driver til den og jeg kan ikke få den til at køre
> 800x600.

Hvorfor starter du nu en ny tråd?

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-02 12:24

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message
registreringsdatabasen ?
> Hvorfor starter du nu en ny tråd?

Fordi spørgsmålet er et andet...

I er sære herinde...

Fra : Benny Hansen

Dato : 26-04-02 14:13

> I er sære herinde...

Enig

VH
Benny Hansen

Fra : Erik Aalund

Dato : 26-04-02 14:53

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> registreringsdatabasen ?
> køre
>
> Fordi spørgsmålet er et andet...
>
> I er sære herinde...

Ja, man skal i hver til fald passe på med hvad man gør og og hvordan!!!!!
Herinde er der bestemt ikke plads til fejl og brugere som os "amatører"!

Fra : Madsen

Dato : 26-04-02 17:23

Erik Aalund skrev:

> Ja, man skal i hver til fald passe på med hvad man gør og og
> hvordan!!!!! Herinde er der bestemt ikke plads til fejl og brugere
> som os "amatører"!

Sikke noget vrøvl. Grunden til der er så meget brok her og i mange
andre grupper er at de såkaldte "amatører" gør så overordentligt lidt
for at sætte sig ind i hvordan usenettet er skruet sammen, og hvis der
så endelig er en der henviser dem til en hjemmeside hvor de kan lære om
tingene, så er vedkommende helt klart en "netbetjent" som kun sidder og
overvåger gruppen for at genere nye brugere. Du kan jo prøve at se på
hvor mange der egentlig går totalt bananas over at blive henvist til
www.usenet.dk her og i andre grupper. Det er lidt den her 'der er
fandme ikke nogen der skal lære mig noget' og 'jeg gør hvad der passer
mig'-mentalitet.

Underligt at mennesker nu om stunder ikke kan tåle at få hjælp til
andet end det de lige nøjagtigt har bedt om hjælp til.
www.usenet.dk er skrevet _af_ brugerne af usenettet og er ikke lavet
for at genere nye brugere. Tværtimod.
Det er nogle simple retningslinier og hvis alle fulgte dem ville der
være betydeligt mindre brok og sure opstød i samtlige nyhedsgrupper.

Fut: news:dk.admin.netikette
Svar til dette indlæg vil havne i ovenstående gruppe i stedet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 26-04-02 14:05

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvordan sætter man frekvenserne op for en monitor i
> registreringsdatabasen ? Der findes ingen Windows-driver til den
> og jeg kan ikke få den til at køre 800x600.

Jeg husker en tråd i en anden gruppe:
Subject: Re: refresh rate i winXP
Date: Thu, 21 Mar 2002 22:24:16 +0100
Newsgroups: dk.edb.hardware.grafikkort

Ved ikke om du kan bruge det til noget.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-02 15:53

> Jeg husker en tråd i en anden gruppe:
> Subject: Re: refresh rate i winXP
> Date: Thu, 21 Mar 2002 22:24:16 +0100
> Newsgroups: dk.edb.hardware.grafikkort
>
> Ved ikke om du kan bruge det til noget.

Det smager lidt af fugl. Jeg ved ikke hvordan Win98 gør tingene eller
hvordan S3 og Woodoo gør det, men jeg vil forsøge det.

Fra : Mogens Krage

Dato : 27-04-02 13:11

I news:dk.edb.system.ms-windows skrev Jesper G. Poulsen:

>Det smager lidt af fugl. Jeg ved ikke hvordan Win98 gør tingene eller
>hvordan S3 og Woodoo gør det, men jeg vil forsøge det.

Ultra skærmen virker kun med 43Hz ved 800x600. Prøv Regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000
0\DEFAULT

Sæt "RefreshRate" = 1

Hvis ikke det virker, har jeg en driver du kan bruge.

--
Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-02 15:15

"Mogens Krage" <snegomnospam@get2net.dk> wrote in message

> Ultra skærmen virker kun med 43Hz ved 800x600. Prøv Regedit:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\000
> 0\DEFAULT
> Sæt "RefreshRate" = 1

Det lyder da mere som opløsningen i 1024x768... 87Hz interlaced...

Jeg har iøvrigt ikke 43 Hz som mulighed i driverne...

Fra : Mogens Krage

Dato : 27-04-02 18:41

I news:dk.edb.system.ms-windows skrev Jesper G. Poulsen:

>Det lyder da mere som opløsningen i 1024x768... 87Hz interlaced...
>
>Jeg har iøvrigt ikke 43 Hz som mulighed i driverne...

Ups, jeg husker forkert.

60Hz ved 640x480
56Hz ved 800x600
86Hz ved 1024x768

.... iflg. specifikationerne på Ultra UM-14NILR som jeg sidder med her.

--
Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-02 22:50

> Ups, jeg husker forkert.
>
> 60Hz ved 640x480
> 56Hz ved 800x600
> 86Hz ved 1024x768
>
> ... iflg. specifikationerne på Ultra UM-14NILR som jeg sidder med her.

Takker

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 13:57

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> [...]
?
> Der findes ingen Windows-driver til den og jeg kan ikke få den til at køre

Jeg fik det til at virke, men hjælpen kom ikke herinde fra...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 16:06

Mon, 29 Apr 2002 14:56:33 +0200, skrev "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk>:

>Jeg fik det til at virke, men hjælpen kom ikke herinde fra...

Hvad mener du med det?

Det er da godt for dig, at du har fået en løsning og det er da
også helt i orden, at du får hjælpen et andet sted.

Men du behøver da ikke skrive en sådan bemærkning.

Folk herinde hjælper så godt de kan og har tid og lyst til.

Det er ikke et supportforum, hvor du kan forlange, at vi skal
kende en løsning på alle problemer.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 13:08

Jesper G. Poulsen skrev:

> Men du gjorde det du kunne. Tak.

Jo, men velbekom og det var så lidt. Jeg gjorde jo ikke ret meget
andet end at henvise til en tidligere tråd i en anden gruppe som så
åbenbart ikke løste problemet.

Hvordan fik du så løst problemet? Er der en tråd et sted hvor man
kan læse om det?

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-02 14:00

> Jo, men velbekom og det var så lidt. Jeg gjorde jo ikke ret meget
> andet end at henvise til en tidligere tråd i en anden gruppe som så
> åbenbart ikke løste problemet.

Nej, men det var en god tanke og ledte mig faktisk lidt på sporet.

> Hvordan fik du så løst problemet?

Et program der hedder PowerStrip kan tumle grafikkort og skærme... Og skrive
nye begrænsninger i registry.

> Er der en tråd et sted hvor man kan læse om det?

dk.edb.hardware.skaerm

Kig efter Ultra-skærm

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 16:31

Jesper G. Poulsen skrev:

> Et program der hedder PowerStrip kan tumle grafikkort og skærme...
> Og skrive nye begrænsninger i registry.

Hmm, det burde jeg egentlig have vidst for jeg sad selv og tumlede
med Powerstrip da jeg for noget tid siden rodede med et nyindkøbt
Radeon 8500, men godt at du fik det til at virke.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-02 22:33

> Radeon 8500, men godt at du fik det til at virke.

Jeg blev lige ophøjet til dagens mand, for det var ikke min egen maskine.

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 21:24

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg fik det til at virke, men hjælpen kom ikke herinde fra...

Øhh, nå.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-02 12:51