MS Windows
briani 27239
Ustabil PC med Windows XP
Fra : Panduro

Dato : 26-04-02 10:05

Hej.

Et lille problem, som jeg håber nogen herinde kan være mig behjælpelig med:

Jeg har valgt at lægge Windows XP ind på min PC'er, men har siden oplevet,
at den forholdsvis ofte kan finde på at gå ned umiddelbart efter, at alle
opstartsfiler osv. er loadet. Især virker det som om, at man næsten selv kan
fremprovokere et "crash" ved at starte en applikation, før PC'en er færdig
med at køre alle opstartsfilerne. Jeg kører med Kaspersky Anti-Virus, og det
er nok mest især herefter, at jeg synes at have oplevet ovenstående problem.
Men det forekommer mig nu temmelig voldsomt, at PC'en så ofte går ned, uden
at man kan fremkalde nogen som helst "System Manager" eller gøre noget som
helst udover at trykke på reset.

Min konfiguration ser således ud:
Celeron 433MHz
128 RAM
Voodoo3 2000 (16 MB Ram)
1 x 40 GB HB, 1 x 4.3 GB HD (Begge Fujitsu)

Det skal måske lige tilføjes, at partitionen hvorpå Windows XP er
installeret, er formateret i NTFS-filsystemet, mens de to andre partitioner
er formateret i FAT32. Det gælder også hele HD'en på 4.3 GB.

Nogen vil måske mene, at min PC er lige lovlig lille til Windows XP, men
udover ovenstående problem, synes jeg ikke at have oplevet nogen problemer i
forhold til, da jeg kørte Windows 98, men selvfølgelig hører jeg gerne, hvis
nogen med begrundelse mener, at jeg bør installere en anden udgave af
Windows.

/Panduro

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 26-04-02 23:17

"Panduro" <kewin.panduro@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> nogen med begrundelse mener, at jeg bør installere en anden udgave af

Hej Panduro
Har du ikke glemt at tage hensyn til de bemærkninger du fik fra XP under
installeringen?
Det lyder som om du ligger og kører med ting og sager der ikke er
kombatibelt med XP.
Hvad med dit Voodoo kort og virusprogram - blev de godkendt?
Hilsen
Jørgen