Jeg er træt at katte (Ironisk) Lang
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 26-04-02 09:20

Her i sidste uge, var min kæreste væk alle dage på grund af kursus, så
fredag, da han skulle komme hjem, ville jeg overraske ham med lækker middag
og hjemmelavet is, så at byde ham velkommen hjem.
Så tidlig fredag eftermiddag, rørte jeg ingredienserne sammen til en lækker
fløde is, med kaffe/ lumumba-smag.

Det skal lige tilføjes her, hvordan min ismaskine virker.
Efter at ha' frosset is-elementet, henter man det fra fryseren og lægger
nederst i ismaskinen. Så samler man resten af maskinen, så det ender med en
stor skål, men motoren øverst, og med et lille hul på ca. 5 cm i diameter,
så man kan hælder is-massen ned i skålen, mens motoren drejer rørearmen
rundt og rundt.
Og efter en lille time, har man den lækreste cremede flødeis.

Nå, men tilbage til hovedhistorien.
Under stor og meget intens overvågning fra samtlige katte, fik jeg rørt
ismassen sammen og samlet maskinen og sat den igang med at røre. For at den
kolde luft ikke skulle forsvinde for hurtig ud af maskine (Så fryseelementet
optør for hurtigt) lagde jeg et opvredet viskestykke henover ismaskinen, og
så forlod jeg køkkenet for at ordne andre ting.
Da jeg en lille halv time kom ud i køkkenet igen, var der ismasse over det
hele.....bare ikke i ismaskinen.
Loftet, gulvet, skabe, vægge.....ALT var smurt ind i ismasse. Og når der er
fløde i, så fedter det bare helt utroligt.
Motoren til maskinen kørte stadig, men bevægede sig ikke, da rørevingerne
var viklet helt og aldeles ind i viskestykket.
Og ingen katte i sigte. Alle 5 lå og sad nok så uskyldigt i stue og
soveværelse.

Med mine ringe evner som detektiv, er jeg kommet frem til, at een eller
flere katte er blevet så nysgerrig over lyden fra den tildækkede maskine, og
måske med duften fra den lækre ismasse, så maskine har skulle undersøges
nærmere........og sikkert oxo beføles med en "forsigtig" pote.......Der
derved har stoppet og proppet viskestykket ned i maskinen, hvor røre
vingerne så har grebet fat i stoffet og fået det viklet godt og grundigt
rundt i is og maskine.......og da maskinen ikke er konstrueret til at røre
både viskestykke og ismasse sammen, og presset er blevet for stor, så er
alle dele røget fra hinanden, mens ismasse er blevet slynget
rundt......sikkert til stor jubel for samtlige katte.

Resultat: I stedet for at overraske min kæreste med lækker middag og
hjemmelavet is, måtte hele køkkenet skrubbes igennem og middagen bestod af
pasta med pølser og ketchup........det eneste jeg orkede at tilberede.

MVH
Pernille
http://praxis-it.dk

Fra : Inger Kaya

Dato : 26-04-02 10:13

Puha - holdt vejet godt, synkede et par gange og fik meget ondt af dig. Det
må bestemt ikk være sjovt at komme ud til sådant et køkken.

kram, Inger

Fra : Linda

Dato : 26-04-02 10:24

Hej

Jeg har virkelig ondt af dig, og sikken et køkken at komme ud til stakkels
dig !

Linda, Venus og Frederik

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-04-02 10:53

Jamen pølser, pasta og ketchup er da også lækkert )))))
Tak for den underholdende beskrivelse, så ved jeg da at jeg ikke skal
investere i en ismaskine

Hilsen Nina

Fra : Morten Skjershede

Dato : 26-04-02 10:58

Av, ja..ismaskinen lyder som "en smart" ting..blot der ikke er nysgerrige
katte til stede...*G*
Håber pølserne med pasta smagte, og håber du kan sove uden at drømme om: IS,
KATTE og KØKKENRENGØRING!

Hilsen Morten
www.dk-yeoman.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-04-02 11:23

> [...]
bestod af
> pasta med pølser og ketchup........det eneste jeg orkede at

Jamen velbekomme da .. tak for herlig og underholdende læsning ..
føler virkelig med dig .. men glæd dig over at kattene ikke kom noget
til ...
Smil fra Ami

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-04-02 11:33

"Pernille Lauridsen" <praxisnews@praxis-it.dk> writes:

Wow, sikke et cirkus..;-(
Var ellers først lidt misundelig mht ismaskinen, men det døde hurtigt
da jeg fik læst lidt mere..

Stakkels dig, en hyggelig aften afløst af hovedrengøring *ævævæv*
Håber at kæresten ikke blev for skuffet, måske næste gang du skulle
vente med isen til han kommer hjem, for så kan han jo holde
misserne/ismaskinen med selskab. For misserne har jo nok også savnet ham..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann K

Dato : 26-04-02 11:34

Hej Pernille:
Jeg kan ikke lade være... Jeg _må_ bare sige det!!!!

"Hvor længe har du haft kat?????????" *grin*

Mvh Ann
- der stadig kan huske dén lagkage, vi serverede til en
familiefø's'da'... efter at have lagt et ny lag flødeskum på toppen som
erstatning for det, Saga havde slikket af

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-04-02 12:24

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:aabah1$bim$1@sunsite.dk...
> Mvh Ann
> - der stadig kan huske dén lagkage, vi serverede til en
> familiefø's'da'... efter at have lagt et ny lag flødeskum på toppen som
> erstatning for det, Saga havde slikket af

Hmmmm.... Det bringer minder frem om min veninde, der kan give dig
en malende beskrivelse af, hvordan en lagkage ser ud efter en 7 kg.
rødstribet huskat er landet midt på den

Var det mit andet kattetræf, hvor det gik op for mig, at Giza
æææælsker hjemmebag ? I hvert fald var der vist "nippet" lidt af det
hele Godt, at det "bare" var jeg, der ikke er så sarte

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-04-02 12:27

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Godt, at det "bare" var jeg, der ikke er så sarte

Godt, at det "bare" var JER, skulle der selvfølgelig stå..... Ellers ville
det da have været et trist kattetræf

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-04-02 13:19

d. 26/04/02 13:24 skrev Helle Andersen på katte@mail.dk i artiklen
aabdeo$ljg$1@sunsite.dk:

> [...]
> æææælsker hjemmebag ? I hvert fald var der vist "nippet" lidt af det
> hele Godt, at det "bare" var jeg, der ikke er så sarte

Ork, det smagte fremragende! Og vi er jo vant til, at bedst som man spiser
sin mad, dukker der en lille kattenæse op på kanten af tallerkenen. Man skal
jo liige selv kontrollere, om det nu også passer det dér med "Jamen Ditte,
det er kun grøntsager, pasta og krydderier - det er altså ikke noget for en
kat"...
Forleden nåede hun da også at prøvesmage en pizza, der lige var ankommet,
før vi andre fik en chance. Madøre... *gg*

Ang. ismaskinen kom jeg til at tænke på da vores dengang ungkatte hev vores
miniovn ned fra hylden over køkkenbordet i et forsøg på at kravle op på
overskabet. Ovnen var ikke tændt, gudskelov, men de kunne snildt have fået
den ned over sig. Jeg er stadig ikke sikker på, hvordan de bar sig ad - men
de blev så forskrækkede at de sad under sengen i 1 1/2 time uden at turde
røre sig, stakkels mivere. Jeg hev dem ud for at se om de var kommet noget
til, selvfølgelig. Men bagefter - ind under sengen igen... "Mor, den kom
efter os!"
--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 27-04-02 13:15

Ann Rudbeck skrev i meddelelsen ...

> [...]
>til, selvfølgelig. Men bagefter - ind under sengen igen... "Mor, den kom

....minder mig om den gang, Herbert ville over på toppen af bordlampen, der
står i vore vindueskarm - lampen væltede godt og grundigt, og han har ikke
prøvet at komme derop siden.

Birgitte

Fra : Birgitte

Dato : 26-04-02 12:54

Hej Pernille
Jeg kan roligt forstille mig dit ansigt, da du opdagede dit køkken, det
bliver nok hverken første eller sidste gang du får disse små lunefulde
overraskelser
Jeg oplever det ofte her i huset, tror at jeg nu skal have en lille
lækkerbisken, og vupti er den pist borte væk *S*
Havde det været mig der var på besøg hos dig, og du lige havde lavet fløde
is, med kaffe/ lumumba-smag, så kunne du have risikeret det samme Det er
min ynglings desert
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-04-02 13:10

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Havde det været mig der var på besøg hos dig, og du lige havde lavet fløde
> is, med kaffe/ lumumba-smag, så kunne du have risikeret det samme Det er
> min ynglings desert

Nåe ;-???
griser du så meget ??
Jeg ville nu hellere spise det end sprede det ud over det hele *ggg*

> Missetanker fra Birgitte
> www.truetrust.dk

Må jo lige spørge : Hvordan går det med Star ??
Er han holdt op med at strinte..??

Så må jeg jo hellere sende et stort næsemøz og kindgnid fra Melissa
(så hun ikke bliver fornærmet om lidt når hun opdager hvad jeg laver
)

Fra : Birgitte

Dato : 26-04-02 15:15

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Må jo lige spørge : Hvordan går det med Star ??

B: Star har det fint, han er stadig lidt frustrerret over alle de
løbetidshunkatte
Han er vel kun en hankat

> Er han holdt op med at strinte..??

B: Næhh Star strinter både højt og lavt, men det skyldtes nu nok, at alle
hunkattene skiftevis ryger i løbetid.
Kim Wilde skal føde en' af dagene, så jeg har valgt, at Star lige må nøjes
med hans løbegård den næste uges tid.

> Så må jeg jo hellere sende et stort næsemøz og kindgnid fra Melissa
> (så hun ikke bliver fornærmet om lidt når hun opdager hvad jeg laver
> )

B: Melissa ville sikkert være glad, hvis du fik lov at passe Star et par
uger mon ikke ??
Star sender en masse miauuuu og næsemøs til Melissa
Mange missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-04-02 17:31

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> B: Star har det fint, han er stadig lidt frustrerret over alle de
> løbetidshunkatte
> Han er vel kun en hankat

Men det holder jo så nok når alle damerne er holdt med løbetid..?
Men kan forestille mig at det samme gælder størstedelen af den
mandlige befolkning i sommertiden, når tøzerne render rundt med næsten
ingen tøj på..

> B: Melissa ville sikkert være glad, hvis du fik lov at passe Star et par
> uger mon ikke ??

Joe, kunne forestille mig et hus, de to kunne lave sammen *ggg*

> Star sender en masse miauuuu og næsemøs til Melissa

Som straks sendes videre

Fra : Birgitte

Dato : 26-04-02 19:55

> [...]
> Men kan forestille mig at det samme gælder størstedelen af den
> mandlige befolkning i sommertiden, når tøzerne render rundt med næsten

B: Jo det skulle gerne holde når der falder ro i alle homonerne. Nu er det
jo også forår hvor homonerne er stærkest.
Og du har nok ret i, at det må være det samme lille problem med mænd, når
solen skinner og pigerne er letpåklædte

> Joe, kunne forestille mig et hus, de to kunne lave sammen *ggg*

B: Star har da sit eget hus, måske Melissa kunne komme på
ferie...."Elskovsferie"
De ville sikkert syntes det var en knaldgo' ide' mon ikk' ?

> Som straks sendes videre

B: Som vidresendes med løftet hale og hovedet højt *S*
Så hvis du ønsker at komme på en rigtig BONDEGÅRDSFERIE, kan du jo bare tage
Melissa med

> Med venlig hilsen & miauu
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.homepage.dk

Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-04-02 21:36

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> B: Star har da sit eget hus, måske Melissa kunne komme på
> ferie...."Elskovsferie"
> De ville sikkert syntes det var en knaldgo' ide' mon ikk' ?

hmm, det er da nok muligt *gg*

> B: Som vidresendes med løftet hale og hovedet højt *S*
> Så hvis du ønsker at komme på en rigtig BONDEGÅRDSFERIE, kan du jo bare tage
> Melissa med

Joe, det kunne da bestemt godt friste, men siden jeg er på
kontanthjælp, skal jeg stå til rådighed for kommunens underlige påfund
altid.. Selvom de nok efterhånden har sandet at det altså ikke vælter
med edb-stillinger i det sønderjydske med mindre man er professor og
har papir på det.. Specielt det sidste er vist ret vigtigt..
Så hvis jeg nu ikke lige er hjemme en dag de er efter mig, så
stryger mine penge og uden penge tja..;-(

Meen i det mindste er de holdt med at ville have mig på daghøjskole
til pc-kørekort osv, damn jeg kunne undervise i stoffet og sikkert
også langt bedre end der er lagt op til...

Men tak for tilbuddet, skulle det "umulige" ske at jeg finder et
passende job, får jeg vel også ferie og såå kunne vi jo besøge Star og
jer et par dage

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 26-04-02 20:23

Og så er der nogen, der spørger, hvorfor jeg altid venter med at dække bord,
indtil gæsterne er kommet, og hvorfor forretter som rejecocktail el. lign,
befinder sig i enten ovn eller mikroovn inden servering *G*

man har vel kat og er blevet klogere, eller ? *G*

M.v.h.
Lise (der har lært lektien efter at have repareret kager, der rent
tilfældigt ikke var blevet fjernet *S*)