NT Challenge Response i PHP
Fra : Carsten Holst

Dato : 26-04-02 08:17

Hej,

Er det muligt, at simulere NT Challenge Response i PHP, således at man
kan se hvem der er logget ind på klienten (Win2000)?
Det skal køre på et intranet, med en Apache og IE-browsere som
klienter.

Eller kan det evt. laves på andre måder med den platform?
På forhånd tak for hjælpen!
--
Mvh.
Carsten Holst       carsten@FJERNholstweb.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-04-02 12:46

On Fri, 26 Apr 2002 09:16:58 +0200, Carsten Holst
<carsten@holstweb.dk> wrote:

> [...]
>kan se hvem der er logget ind på klienten (Win2000)?
>Det skal køre på et intranet, med en Apache og IE-browsere som

Jeg har ikke selv hands-on-erfaring, men
NTLM-authentication-mekanismen er vist hvad, du kigger efter. Der er
et meget kort eksempel på ifbm. header-funktionen:
http://dk.php.net/manual/en/function.header.php

<?php
header('WWW-Authenticate: Negotiate');
header('WWW-Authenticate: NTLM',false);
?>

Herfra burde klienten blive spurgt om brugernavn, adgangskode og
domæne. Jeg ved ikke hvordan man efterfølgende hiver det ud, eller om
man kan specificere noget mere i ens challenge.

--
- Peter Brodersen