MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
PPPoE som service i WinXP
Fra : Teledanmark

Dato : 26-04-02 01:17

Windows XP Pro:

jeg har med SRVANY.EXE lavet RasPPPoE daileren som en service i Windows XP,
MEN...

den starter op for sent! dvs. først efter at alle programmerne i systray'en
er startet op. Dette gør at bla. ICQ brokker sig over mangle på
netforbindelse, og at min PcAnywhere ikke får den eksterne IP adresse under
opstart

Mit indtryk var at NT services startede op INDEN logon, men det er åbentbart
ikke tilfælget her. Er der nogen der har en løsning på dette problem. Dvs
får servicen til at starte op inden logon?

servicen er sat til al logge på som Local System account, og er ikke sat til
at kunne "interact with desktop", hvis den er sat til at "interact with
desktop" er der ingen forskel.

Hvis jeg kaster et blik i Event vieweren kan jeg se at følgende "Warning!"
er opstået under startup: "Received a PPPoE Session packet for an unknown
session. Ignoring this packet.", ca 10 sekunder sendere starter
netforbindelsen, ifølge vieweren, op. Kan det ske' at service prøvede at
starte op inden logon, men ikke kunne, og først kunne starte da der var en
bruger loget ind? (min winxp har kun 1 bruger og denne starter derfor
automatisk op)

Jeg håber der en nogen der kan hjælpe mig med dette problem

på forhånd tak

Anders Nordentoft-Madsen

AMD TB @ 1,33
512 MB SD-RAM
170 GB HD SPACE
MATROX G450 DUALHEAD
TDC NETEXPRESS @ 1024/256

Fra : Anders Nordentoft-Ma~

Dato : 26-04-02 01:19

hmmm... overstående post var selvfølgelig ikke fra Teledanmark, men fra
mig....lidt rod i min news klient sorry

Anders Nordentoft-Madsen