Windows98 SE
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 04-02-01 14:32

Jeg fandt engang en side på nettet hvor man kunne forbinde to computere
uden netværkskort. Kan man dele en adsl forbindelse på denne måde? Hvad er
der specielt ved teledanmarks ATMkort? Hvorfor kan man ikke bruge et
almindeligt netværkskort?

Er der nogen der ved hvordan jeg kan dele en adsl forbindelse model
teledanmark? For det virker ikke hvis jeg udover teledanmarks ATM kort og
putter et netværkskort i pci porten - det virker nemlig ikke! Kan man ikke
have mere end et kort i sin computer. Derfor tænkte jeg på om man kunne lave
en forbindelse over com/ubs eller printer porten.

Der skulle være indbygget noget særligt i windows se 98 men kan det lade sig
gøre?

Fra : Eivind Olsen

Dato : 04-02-01 18:01

Hej Niels

Kunne du ikke inden du udbeder hjælp evt komme med lidt oplysninger ?
Slf kan du have både et netkort og TeleDummarks Speedstrem ATM netkort i
Din puter på samme tid, ellers har du et andet problem (og lad være med at
ringe til TeleDummark, det er ikke deres skyld)

Så hvad har du af bundkort ?
CPU ?
hvilket Kort sidder i hvilke PCI slots ?
memory ?
osv
osv

heller for meget info end for lidt

Eivind

Fra : Throm

Dato : 04-02-01 18:24

Win98Se har indbygget internet deling så i med et netkort og atm kortet, du
skal muligevis ind i din BIOS og slukke for din com 2, LPT1 eller USB port
for at få en ledige IRQ det måtte jeg for at få en ledige IRQ til atm'en men
den æder også vilken som helst IRQ der er fri så det er ikke det store
poblem, jeg kan ikke huske hvordan du sætter internet deling op i WIN98SE
men der er et indlæg i denne NG eller i dk.edb.internet.udbyder omkring
detter så det er bare at blader lidt rundt så bør du kunne finde det.

Med Venlig Hilsen

Henrik