MS Windows
briani 27239
Open with - kan det ændres manuelt
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 25-04-02 23:42

Windows ME engelsk:

Når man højreklikker på en fil, kommer der en menu, hvor man kan vælge
"Open with..." og så kommer der nogle forslag til programmer, man har
installeret. Kan man selv tilføje programmer her? Hvor gøres det?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 25-04-02 23:58

> Når man højreklikker på en fil, kommer der en menu, hvor man kan vælge
> "Open with..." og så kommer der nogle forslag til programmer, man har
> installeret. Kan man selv tilføje programmer her? Hvor gøres det?

"browse" måske?

--
Mvh. Kim, Aalborg

Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot
Survivors will be shot again.

Hold venligst dine indlæg til gruppen medmindre jeg beder om andet, tak!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-02 00:06

Fri, 26 Apr 2002 00:42:14 +0200, skrev Kirsten Bjorneboe
<kirstenb@image.dk>:

>Kan man selv tilføje programmer her? Hvor gøres det?

Jeg mener, at det fungerer på samme måde i XP, er der ikke en
choose program nedenunder programmulighederne?

Når du vælger et program der, vil det blive tilføjet listen.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 26-04-02 00:57

On Fri, 26 Apr 2002 01:05:52 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg mener, at det fungerer på samme måde i XP, er der ikke en
>choose program nedenunder programmulighederne?
>
>Når du vælger et program der, vil det blive tilføjet listen.

Jo, det kan man godt. Men hvis man som jeg har hundreder af programmer
installeret, så søger og søger windows gennem alle drevene før den
lister alle mine programmer. Somme tider går den helt i koma over det

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Thomas Krog

Dato : 26-04-02 00:25

> Når man højreklikker på en fil, kommer der en menu, hvor man kan vælge
> "Open with..." og så kommer der nogle forslag til programmer, man har
> installeret. Kan man selv tilføje programmer her? Hvor gøres det?

Listen over programmer der kan startes befinder sig typisk i en folder der
hedder sendTo. Jeg ved dog ikke hvor den folder ligger i windows me. En
generel metode er dog at finde det via fil søgningen på windows:
start->search files and folder
søg (*) hele harddisken efter en af de filer der ligger i sendTo fx.
notepad.
når du har fundet sendTo folderen tilføjer du de ønskede genveje.

(*) Som udgangspunkt er søgefunktionen indstillet tåbeligt så husk at
tilkoble søgning efter "system folders", "hidden folders", "sub folders"
osv. osv. hvad microsoft ellers har valgt af generende indstillinger.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 26-04-02 00:57

On Fri, 26 Apr 2002 01:25:20 +0200, "Thomas Krog"
<rick@kampsax.dtu.dk> wrote:

> [...]
>notepad.
>når du har fundet sendTo folderen tilføjer du de ønskede genveje.

Nej, det er ikke SendTo-folderen. Jeg kan se det, fordi der i "Open
with" kun vises fire programmer, mens der i SendTo-kontekst-menuen
vises en masse programmer (på min pc altså)

>(*) Som udgangspunkt er søgefunktionen indstillet tåbeligt så husk at
>tilkoble søgning efter "system folders", "hidden folders", "sub folders"
>osv. osv. hvad microsoft ellers har valgt af generende indstillinger.

Åh ja - tak for hintet, jeg er dog en gammel rotte i faget, og den der
med hidden files/folders er nok det første jeg retter efter en
geninstallering - på mig virker det lidt som om Microsoft tror vi alle
er tåber der ikke må pille

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 26-04-02 10:52

"Kirsten Bjorneboe" <kirstenb@image.dk> wrote in message

> [...]
> med hidden files/folders er nok det første jeg retter efter en
> geninstallering - på mig virker det lidt som om Microsoft tror vi alle

De fleste er tåber der ikke burde pille

--
Magnus

Fra : Thomas Krog

Dato : 26-04-02 15:28

> Nej, det er ikke SendTo-folderen. Jeg kan se det, fordi der i "Open
> with" kun vises fire programmer, mens der i SendTo-kontekst-menuen
> vises en masse programmer (på min pc altså)

prøv eventuelt at søge efter notepad og se hvilke genveje den finder.
Folderen findes sikkert også under winME bare med et andet navn end sendTo

> [...]
> med hidden files/folders er nok det første jeg retter efter en
> geninstallering - på mig virker det lidt som om Microsoft tror vi alle

ja - jeg er desværre lidt glemsom så jeg har flere gange søgt forgæves rundt
i timevis (lige ved at opgive) inden jeg kommer i tanke om at
indstillingerne er sat forkert (ret generende:)

Fra : Henrik

Dato : 27-04-02 17:42

> Når man højreklikker på en fil, kommer der en menu, hvor man kan vælge
> "Open with..." og så kommer der nogle forslag til programmer, man har
> installeret. Kan man selv tilføje programmer her? Hvor gøres det?

Prøv evt.: http://www.baxbex.com/openexpert.html

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 27-04-02 17:50

Henrik skrev:

> Prøv evt.: http://www.baxbex.com/openexpert.html

Det er jo faktisk sådan WinXP gør som standard. :)
<http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/open_with.gif>

Madsen.

Fra : LarsS

Dato : 27-04-02 20:01

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Når man højreklikker på en fil, kommer der en menu, hvor man kan vælge
> "Open with..." og så kommer der nogle forslag til programmer, man har
> installeret. Kan man selv tilføje programmer her? Hvor gøres det?

Tjae, jeg bryder mig ikke om "undermenu'er" i h-kliks (context)
menu, så jeg laver faste program-muligheder (og vælger ønsket
default) med winAssociate. Og gemmer selvf. registrerings-fil så
jeg let får menu'en igen ved næste windows-install...
http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

/LarsS