Beatles
Fra : TM

Dato : 25-04-02 23:01

Kan det passe at Beatles også har lavet at album der hedder "Let it be",
hvorfra sangen af samme titel også stammer?

MVH
TM

Fra : Rasmus

Dato : 26-04-02 23:17

Ja det passer fint.

Mvh Rasmus
som ikke er den helt store Beatles fan. Men ,,Get Back" er sgu fed.

Fra : Max

Dato : 26-04-02 00:48

Hej TM

> Kan det passe at Beatles også har lavet at album der hedder "Let it be",
> hvorfra sangen af samme titel også stammer?

Det er rigtigt, det er forøvrigt et soundtrack fra en film af samme navn, lavet
i 1970 og vidst nok sidste gang Beatles optrådte offentligt sammen.

Mvh Max

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 26-04-02 09:42

Ja, det er ikke for at gå vildt op i detaljen men "Let it be" er vel ikke et
soundtrack?

Jeg opfatter ihvertfald et soundtrack som noget nyt musik der er skabt til
en film eller noget eksisterende musik som er valgt til en film.
Filmen "Let it be" var efter min mening en film om indspilningen af
albummet - altså var filmen mere et "movie"-track end musikken var et
"sound"-track.

Øhhh, det ser lidt forvirret ud, kan jeg godt se, men det var bare det jeg
ville sige.

Med venlig hilsen

Jesper Krarup Nielsen, Sæby

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-04-02 12:28

"TM" <Bomuldcan@hotmail.com> skrev i

> Kan det passe at Beatles også har lavet at album der hedder
> "Let it be", hvorfra sangen af samme titel også stammer?

Jep - "Let It Be" er Beatles sidste LP inden opløsningen.

Der er udelukkende "nye" numre på.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Lincoln Park

Dato : 26-04-02 14:21

Bjørn Løndahl wrote:

> "TM" <Bomuldcan@hotmail.com> skrev i

> Jep - "Let It Be" er Beatles sidste LP inden opløsningen.
>
> Der er udelukkende "nye" numre på.

Sangene på LIB stammer fra 'Get Back sessions' som filmen 'Let It Be'
forsøgte at skildre; Beatles indspillede omkring 100 numre ved den
lejlighed, en del af dem kan høres på bootlegs etc.

Det kaos der var involveret i hele projektet gjorde at de skrinlagde alt
fra det pånær 'Maxwells Silver Hammer'(!) - tiggede George Martin om at
arbejde med dem igen - og lavede så 'Abbey Road'.

Senere fik Phil Spector lov til at mixe et album sammen til at
akkompagnere udgivelsen af filmen.

/abe

Fra : TM

Dato : 27-04-02 16:37

Tak for svarene ti. jer allesammen - tænk man kan få så meget ud af ét
simpel spørgsmål

MVH
TM