Nybegynder-problemer med baggrundsbillede ~
Fra : Ann Berit Holm

Dato : 25-04-02 22:51

Hej, en eller anden hjælpsom person "derude"!

Jeg er i gang med at lave en meget simpel hjemmeside som jeg skal
bruge i forbindelse med udarbejdelse af en bagebog. Nu har jeg
endelig fået den på nettet og er selvfølgelig rigtig stolt.
Baggrundsbilledet ligner et opslag i et spiralhæfte og på min
egen computer med en skærmopløsning på 800 x 600 ser det rigtig
godt ud, men hvis siden åbnes på en computer hvor
skærmopløsningen er anderledes deles baggrundsbilledet (eller
gentages?) og spiralen ses to gange på skærmen og så bliver
teksten ulæselig. Hvad gør jeg? Adressen er
www.affv.nu/mitbageunivers.

NB! Der er endnu ikke noget indhold (f.eks. opskrifter) på siden
- men det kommer....

Ann Berit Holm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-02 23:17

Thu, 25 Apr 2002 21:51:21 +0000 (UTC), skrev Ann Berit Holm
<annberit@affv.nu>:

> men hvis siden åbnes på en computer hvor
>skærmopløsningen er anderledes deles baggrundsbilledet (eller
>gentages?) og spiralen ses to gange på skærmen og så bliver
>teksten ulæselig. Hvad gør jeg?

Jeg ville smide hele indholdet ind i en tabel med passende bredde
(vel omkring 760 pixels) og centrere den midt på siden.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jytte Kvitle

Dato : 26-04-02 06:40

>Hvad gør jeg? Adressen er
>www.affv.nu/mitbageunivers.
jeg kommer ikke ind på den adresse, er den korrekt?

Med vennlig hilsen
Jytte Kvitle
Høgskolen i Oslo (HiO)
e-mail jobb : Jytte.Kvitle@su.hio.no
tlf + 47 22453720 privat 22654642
fax +47 22453745
mobil:41294999
http://home.hio.no/~jytte/
e-mail privat: jytte@kvitle.net

Fra : Ann Berit Holm

Dato : 26-04-02 08:28

Jytte Kvitle wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> jeg kommer ikke ind på den adresse, er den korrekt?

> [...]

Adressen skulle være korrekt. Vær opmæksom på at det er nu.
(Svensk) og ikke no.

http://www.affv.nu/mitbageunivers/

Med venlig hilsen

Fra : John Wollau

Dato : 26-04-02 06:49

Hej!

Jeg har lavet din baggrund om, dvs.
den ser ud som før men er nu 1600 pixels lang,
men fylder alligevel 0,3 Kb mindre end før.
Den kan du bruge i stedet for den du har, og
så skulle du være "home free"...

Du kan finde den på

http://www24.brinkster.com/stellagk/baggrund/Baggrund.gif

Med venlig hilsen