Nokia 6210 UNLOCK! :)
Fra : John T.

Dato : 25-04-02 21:37

Hej!!

Jeg sidder med en næsten sprit nyt Nokia 6210 som desværre er locked. Jeg
har et almindeligt data kabel til 6210 men er desværre ret ny på dette
område. Hvordan unlocker jeg den, og hvor finder jeg evt en vejledning samt
manglende software ?

Jeg håber virkelig at en eller anden vil hjælpe mig, da jeg har meget brug
for tlf'en.

Tak.

Mvh John T.

Fra : Flemming Ebbesen

Dato : 26-04-02 13:56

det kan jeg gøre for 50kr incl porto.. (datakabel duer' ikk til det)

bor i sdr omme...

/flemming Ebbesen.

Fra : Muri

Dato : 26-04-02 15:25

Jo, datakabel kan godt bruges til unlock.

Datakabel kan også bruges til at unlocke nokia 3310 version 5.03, 5.11 og
5.13

Mvh
Muri

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 27-04-02 15:12

Det er da noget sludder er det ikke?
Jeg ved at nogle af Nokia modellerne kan det (5XXX og en til), men 6210 kan
da ikke kan den?

I så fald er jeg meget interesseret i at høre hvordan?

/Lasse

Fra : John T.

Dato : 27-04-02 19:13

Er der nogle der kan gøre det ultra billigt i københavns området? har ikke
lyst til at sende min tlf til jylland eller lign.. vil hellere selv komme
forbi med den...måske er jeg underlig, men det er bare mig

Fra : Muri

Dato : 28-04-02 01:38

Prøv at læse dette igennem, det virker for det er testet af mig. Jeg har
sågar opdateret softwaren på en 6210 og en 3330 til de nyeste versioner. Med
hensyn til unlock med datakabel, så læs punktet med Rolis Nokia Tool.

De kabler jeg bruger: Dejan Flasher kabel + converter til datakabel.

HUSK TAG ALTID FULD BACKUP AF TELEFONEN (Rolis Flasher)

Mvh
Muri

Hej, brug disse programmer, det virker.

Rolis Flasher4.77
Rolis Nokia Tool v1.7b
Nokoto v1.0

Disse 3 programmer kan køre i windows XP også.

Med...

1-Rolis Flasher: Bruger Flasherkabler.
Kan du bruge til at lave backup med, åbne simlock, og lægge anden sw version
ind med. Hvis du skal bruge programmet under xp, skal du kopiere filen
userport.sys fra mappen Dejan2k til C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS og bagefter
starte userport.exe(ligger i Dejan2k mappen også). Hermed vil du aktivere
sysfilen.

2-Rolis Nokia Tool: Bruger M-bus kabel
Kan du åbne simlock med, udregne faid( ved sw opgradering er det nødvendig),
ændre imei( kan bruges i tilfælde af indlæsning af fremmede backup)

3-Nokoto: Bruger M-Fbus kabel
Er et program hvor du kan læse informationer om din telefon med, f.eks imei
nr, sw version, lidt i stil med logomanager.
Dette er min egen opfindelse, hvis du har en m-fbus datakabel, kan du ved at
bruge nokoto, skifte fra f-bus til m-bus( det gør den helt selv), det er
vigtigt fordi Rolis Nokia Tool skal bruge et m-bus kabel. Jeg ved ikke
hvorfor den bibeholder m-bus funktionen når du går ud af programmet, men det
gør den altså bare.

Hovedregel: LAV ALTID FULD BACKUP

Brug Rolis Flasher
Husk altid at lave en fuld backup, nokia 3310 fuld backup addresse er
200000-400000.
_____________________________________
(Telefonen skal være slukket)

Du skal først vælge Mobile type ( sæt den til 3310), dernæst vælger du i
menuen Flash____ read...... og vælger read addresse som regel skal du ikke
ændre noget, men tjek den alligevel at den står på start 200000 og end
400000, tryk dernæst ok, herefter skal du bare trykke enkelt gang på tænd
knappen på telefonen. Nu venter du til den har læst færdig, når den er
færdig, popper der et vindue op, så du kan gemme backupfilen, gem den et
eller andet sted.

Til en orientering, er det vigtigt at se hvilken sw version du har i
telefonen(*#0000#) de nye sw versioner 5.03, 5.11 og 5.13 har beskyttelse,
men det kan også unlockes, men med anden software(Rolis Nokia Tool). Op til
version 4.45 er der ingen problemer med at unlocke med Rolis flasher. For at
unlocke vælger du i menuen Flash.... Unlock.

Med Rolis Nokia Tool (Telefonen skal være tændt) kan du unlocke ved at
trykke på clear spLock, først tryk på Phone Info fra menuen Read. ( Den kan
også klare nokia 3310 version 5.03, 5.11, 5.13)

Jeg har opdateret softwaren i min Nokia 6210 uden problemer.
Min sw var 5.27, jeg opdaterede til 5.56 hvilket er den nyeste.

De nye flash blev lagt ind med Rolis Flasher. (MCU + PPM)

Normale symtomer efter flash: Intet Net og tænd og sluk af sig selv.
Årsag: Faid (Flash Authority Identification Data) skal udregnes påny.

Faid blev udregnet med Rolis Nokia Tool

Mvh
Muri