For risikabelt?
Fra : Claus

Dato : 25-04-02 21:17

Jeg har fået et 530 l. akvarium. Men jeg mangler et bord. Jeg har
allerede et akvastabil-skabsbord, der passer til et 330l. Nu tænker
jeg på om man kan anvende det skabsbord til et 530l akvarium hvis man
skar en plade ud, som kunne understøtte akvariet oven på skabsbordet.
Er der nogle der har erfaring med den slags? Og mon det er for
risikabelt? (Jeg bor i en etageejendom!). mvh Klaus

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 25-04-02 22:08

"Claus" <claus88mm@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogle der har erfaring med den slags? Og mon det er for
> risikabelt? (Jeg bor i en etageejendom!). mvh Klaus

Hej Klaus.
I handelen har jeg ved flere anledninger set at når de sælger akvarie borde,
så er det sådanne sager, hvor der bare er en plade, som stikker ud på hver
side af selve bordet/skabet. Så hvorfår ikke genbruge det bord du har.
En anden løsning, som kan blive temmelig flot, er at du stabler lecasten med
en plade over. På den måde kan man bygge et flot og rimelig bord til sit
akvarie, og der findes sikkert lige så mange løsninger på denne fronten, som
der er akvarieelskere i verden. Det går jo an at lave en anordning med
hyller, så der er et sted at sætte ting fra sig på (fiskeudstyr )
Hvis man vælger løsningen med lecasten, så må man bare sørge for at den
plade man bruger er stærk nok, så den ikke giver efter for akvariets tyngde
med indhold (læses som at man nok ikke lige skal bruge billige limte
hobbyplader til sådan et prosjekt)
Dette er bare et forslag, som måske kan hjælpe dig lidt på vej.... Og så
lige til slut... Tillykke med dit fine "nye" akvarie
Hilsen Ditte

Fra : Carsten Gall

Dato : 25-04-02 23:39

Claus <claus88mm@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c0pgcu8cn3bpuvpn4g89tcmcuttg9rnaib@4ax.com...
> [...]
> Er der nogle der har erfaring med den slags? Og mon det er for
> risikabelt? (Jeg bor i en etageejendom!). mvh Klaus

Jeg ville ikke risikere noget! nu ved jeg ikke lige hvormeget forskel
der er i målene,
men den sikreste løsning, men også den dyreste, er at købe nogle nye
stænger porsa,
og så udskifte bredden og længden. Dem der så bliver tilovers i længden
kan man
skære til, så de passer i bredden, derved er udgiften noget mere
begrænset.

Carsten

Fra : Hans K.

Dato : 26-04-02 14:08

> [...]
> Er der nogle der har erfaring med den slags? Og mon det er for
> risikabelt? (Jeg bor i en etageejendom!). mvh Klaus

Jeg er enig med Carsten. Det er for usikkert.
Jeg har selv lavet et bord af Porsa-profiler til mit 900
liter akvarie og der sås det tydeligt, at det rent
faktisk kun er de lodrette profiler, der er bærende.
Sagt med andre ord... Akvariet skal bæres i midten
(store akvarier) og i alle hjørner.
Jeg har nogle stykker af Porsa-profiler
liggende, hvis du skulle være interesseret ?

Mvh
Hans