Niels Skousen!
Fra : Peter Kaas

Dato : 25-04-02 19:35

Hej med Jer

Jeg ville bare lige høre om der var nogle af jer der (også) har hørt det nye
Niels Skousen-album. Jeg købte det i går, og jeg må sige at jeg er godt
tilfreds med mit køb. Det er virkelig godt. En sand fornøjelse at høre anden
halvdel af Skousen & Ingemann tilbage i fin form. Virkelig gode sange med
interessante tekster. Dette er klart Skousens comeback, lidt ligesom Bob
Dylans karriere fik et ny skub med hans to nyeste albums, "Time Out Of Mind"
og (især) "Love And Theft."

Det er sgu en sand fornøjelse at høre noget /ordentlig/ dansk musik og ikke
det gylle som Åge altid prøver på at prakke os på med sit endeløse
pladder...

Mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-02 20:44

Peter Kaas <peter_kaas@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc84c99$0$73156$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej med Jer
>
> Jeg ville bare lige høre om der var nogle af jer der (også) har hørt det
nye
> Niels Skousen-album.
__________

Ja, jeg hørte præsentationen af hans album i P4-udsendelsen "Det er dansk"
for et par aftener siden. Der var en del gode kvikke slager-numre hen i
rock´n´roll-genren i mellem. Det var ik`k så ringe endda. Man må da sige at
han har udviklert sig. Hans tidligere numre kunne jeg ikke så godt lide. Det
var meget støjende.
Men mange af de gamle rock-folk som kommer frem igen er jo blevet
betydeligt bedre. F.eks. Troels Trier og Rebecca Bryel. I dag er deres musik
slager-præget med Jeg skal på rekreation, modsat da Troels Trier var i "Røde
Mor". Så deeetttt... er jo fint nok.

Hilsen slager-experten

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 25-04-02 22:49

Endnu et bevis på Kloge-Åge Slager-Expertens uvidenhed: "Jeg skal på rekreation" hedder oprindeligt "Tag på landet" og er fra "RØDE MORS" lp "Hjemlig Hygge" fra 1976!!!!! (Jeg har selv den oprindelige lp). Så Troels Triers "Jeg skal på rekreation" er et bevis på at hans musik idag er blevet mere slagerpræget modsat den gang i 1976, hvor han med Røde Mor indspillede "Jeg skal på rekreation"? Øhh, nu bliver jeg sgu' forvirret Åge!!! Og detttt... er jo ikke så fint, vel?
Hvis andre end Åge (og han trænger sgu' gevaldigt!) har lyst til at stifte bekendtskab med mange af de gamle danske grupper fra 60'erne og 70'erne er her et godt link: http://www.karma.dk/

Mvh
Jørgen (årgang '51)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 00:00

Jørgen Jacobsen <jabber@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc87a4f$0$10907$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
[...]
SV: Men han er gennem årene blevet en god dansktopsanger. Den typiske
slager`s talsmand. Han ved jo lige hvordan lyden skal være, en sjov tekst og
en kvik melodi som vi kan huske. Hvornår han præsis har lavet sine sange
sidder jeg altså ikke og skriver ind på computer lille Jørgen.
Blandt hans dansktopsange som senest er kommet kan man nævne "På landet",
"Hundelort i parken" og "Rekreation". Hvem kan ikke idag huske melodierne på
disse sange.
Fed link til musikside. Der var nu ikke liiiigefrem en masse i min smag, men
jeg bemærkede da lidt dansktopmusik, bl.a. Rhoking Ghost.

Hilsen næsten-slagerexperten

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-04-02 13:16

> Fed link til musikside. Der var nu ikke liiiigefrem en masse i
> min smag, men jeg bemærkede da lidt dansktopmusik, bl.a.
> Rhoking Ghost.

NU LUKKER DU ÆDESPALTEN, BROR LORT !!!

Der er ABSOLUT intet dansktop-"musik" på karma.dk - og den Rocking
Ghost-skive du hentyder til, indeholder ikke et eneste nummer på
dansk.

Gå ud og leg på motorvejen!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Peter Kaas

Dato : 25-04-02 23:21

Hej

Sjovt nok skrev jeg dette indlæg for at få fokus på noget andet dansk musik
end Åges suppe-steg-og-is-i-næsen-eller-hvad-det-nu-er-det-hedder-musik og
gæt så hvem der svarer, igen med en værre gang pladder:

> Ja, jeg hørte præsentationen af hans album i P4-udsendelsen "Det er
> dansk"
> for et par aftener siden. Der var en del gode kvikke slager-numre hen i
> rock´n´roll-genren i mellem.

Kvikke slagernumre? Hvilke? Hvordan? Hvorfor? Hvad har du dog spist?

> Man må da sige at han har udviklert sig.

Har han det? Hvorledes?

> Hans tidligere numre kunne jeg ikke så godt lide. Det var meget støjende.

Det var måske også ring i næsen-musik? Nå nej vent, der var ringen i næsen
vist ikke opfundet...

> Men mange af de gamle rock-folk som kommer frem igen er jo blevet
> betydeligt bedre.

Hvad mener du med bedre?

> F.eks. Troels Trier og Rebecca Bryel. I dag er deres musik
> slager-præget med Jeg skal på rekreation, modsat da Troels Trier var i
"Røde
> Mor".

Denne sang /er/ en Røde Mor-sang, som en anden rigtig nok har påpeget. Så
det er noget værre sludder.

> Så deeetttt... er jo fint nok.

Stooooop nu med de tåbelige kommentarer. Det er sgu ikke fint, slet ikke!

> Hilsen slager-experten

Man må undres... udfra dine kommentarer i denne tråd tvivler jeg på om du
overhovedet er klar over hvad slagermusik er.

- Peter

Fra : Ruben Skimmel

Dato : 26-04-02 02:46

Hej Peter.

Jeg har ikke hørt pladen,men hørte samme program som Åge,
og blev overrasket over stilen.
Sangen,der ligesom ridser historien op er genial.
Bagefter hørte man et regulært blues-nummer,
med en bas-gang som mindede meget om stilen fra 60'erne.
Det skulle jeg lige tygge lidt på,men produktionen gav det en
originalitet,
og jeg endte med at elske det.
Nikolaj Nørlund er den rette producer til denne plade.
Jeg hører normalt støjende industrial,men den plade må jeg have.:)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 11:10

Ruben Skimmel <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc8b16e$0$73296$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Bagefter hørte man et regulært blues-nummer,
> med en bas-gang som mindede meget om stilen fra 60'erne.
> Det skulle jeg lige tygge lidt på,
________

Det skulle jeg ikke. Jeg slubrede det i mig uden betænkning. Her var der sgu
godt nok tale om musik som gyngede, så mit hus roterede og taget lettede.
Det var glad og munter slagermusik så det ville noget. Uha uha uha. Man
mindedes de go`e gamle rock og rul-folk fra 50-erne.
I hvert fald i nogle af numrene. Men det er ikke løgn at mange af de
gamle rock-ere er gået mere og mere over i slager-genren, som bare gynger.
Hvad med James Rasmussen`s nye cd. Den kan også spilles på det lokale
plejehjem og i børnehaven og alle kan synge med. Nå, det var en helt anden
snak.

Hilsen Åge

Fra : Peter Kaas

Dato : 26-04-02 13:13

Hej

> [...]
> Det var glad og munter slagermusik så det ville noget. Uha uha uha. Man
> mindedes de go`e gamle rock og rul-folk fra 50-erne.

Er du sikker på at det er det samme album? Du kan da ikke kalde Niels
Skousens musik
for munter. Godt spillet og tankevækkende, måske ligefrem smuk, ja. Men ikke
munter.

Hvis du insisterer så må jeg insistere på at vide præcis hvilke numre du
snakker om.

Mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 13:40

Peter Kaas <peter_kaas@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc94482$0$73182$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvis du insisterer så må jeg insistere på at vide præcis hvilke numre du
> snakker om.
____________

Jeg insisterer på det kraftigste. Det var et nummer i starten af
udsendelsen. Det var meget rock´n´roll-inspireret, men jeg lagde ikke mærke
til hvad det hed. Jeg hoppede og sprang bare rundt på borde og stole.

Hilsen Åge

Fra : Peter Kaas

Dato : 26-04-02 13:41

> Jeg insisterer på det kraftigste.

Tillykke. Om ikke andet så er du da stædig.

> Det var et nummer i starten af
> udsendelsen. Det var meget rock´n´roll-inspireret, men jeg lagde ikke
mærke
> til hvad det hed. Jeg hoppede og sprang bare rundt på borde og stole.

Nu hørte jeg ikke bemeldte radioudsendelse og jeg var (heldigvis) ikke
hjemme hos
dig. Så kan du ikke specificere det lidt mere? Rock 'n' roll er ikke godt
nok, da det
kan beskrive mange af sangene. Kan du ikke gengive lidt af teksten?

Mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 13:58

Peter Kaas <peter_kaas@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc94b1d$0$97312$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Kan du ikke gengive lidt af teksten?
_______

Nej, jeg kan ikke tale uden-dansk. Men så lidt hen i rockn`blues-genren.
Nærmere kan jeg ikke komme det

Hilsen Åge

Fra : Peter Kaas

Dato : 26-04-02 14:44

> Nej, jeg kan ikke tale uden-dansk.

Hva'be'hva'? Niels Skousen synger sgu da på dansk!

>Men så lidt hen i rockn`blues-genren.
> Nærmere kan jeg ikke komme det

Nu tror jeg slet ikke at vi snakker om det samme.

Mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 14:55

Peter Kaas <peter_kaas@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc959e7$0$274$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Støn! - Øhh, nårh, ja det kan da egentlig godt være, men det var altså bare
rytmen der fik tag i mig.

Fra : -A

Dato : 26-04-02 23:56

DenFri, 26 Apr 2002 14:39:54 +0200, kundgjorde:

>Peter Kaas <peter_kaas@mail.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3cc94482$0$73182$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

<.....>

>Jeg insisterer på det kraftigste. Det var et nummer i starten af
>udsendelsen. Det var meget rock´n´roll-inspireret, men jeg lagde ikke mærke
>til hvad det hed. Jeg hoppede og sprang bare rundt på borde og stole.

Det er dog en spøjs opførsel - hvad siger dine forældre mon til det?

--
Med Venlig Hilsen
Andreas

Fra : Ruben Skimmel

Dato : 26-04-02 15:37

> [...]
> godt nok tale om musik som gyngede, så mit hus roterede og taget lettede.
> Det var glad og munter slagermusik så det ville noget.

Slagermusik?!
Sådan så jeg det nu ikke.
Det var mere rock end slager.
Rigtig hippie-blues,ikke noget som helst "Hallo Hallo" over den sang.
Jeg skal love for,at dine grænser for hvad slagermusik er,svinger meget.

Uha uha uha. Man
> mindedes de go`e gamle rock og rul-folk fra 50-erne.

Eller snarere de gode gamle Woodstock-dage.
Du har da ikke en dart forstand på musik,hr.expert.

> I hvert fald i nogle af numrene. Men det er ikke løgn at mange af de
> gamle rock-ere er gået mere og mere over i slager-genren, som bare gynger.
> >
> Nå,men det er da synd for dem,og godt for dig,hva'?
Iøvrigt er jeg ikke sikker på det er rigtigt,da det er dig,der siger det.

Fra : Peter Kaas

Dato : 26-04-02 15:51

> Eller snarere de gode gamle Woodstock-dage.
> Du har da ikke en dart forstand på musik,hr.expert.

Det kan også være at Åges musiksmag er ved at ændre sig.
Men i stedet for at indrømme det, så holder han febrilsk
fast ved at al musik han kan lide er slagermusik.

Denne tese holder måske ikke helt, eftersom Åge ikke virker
helt klar over hvad det er han egentlig hører.

Niels Skousen synger på udenlandsk, ja godaw, du...

Mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 16:00

Ruben Skimmel <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc96615$0$73279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Eller snarere de gode gamle Woodstock-dage.
SV: Woodstock-dage. Øhhh... Hmmm. og hvad er så det for noget ?

SV: Mums

> Iøvrigt er jeg ikke sikker på det er rigtigt,da det er dig,der siger
det.
SV: Fnys

FARVEL

Fra : Ruben Skimmel

Dato : 26-04-02 16:26

> Ruben Skimmel <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3cc96615$0$73279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> SV: Woodstock-dage. Øhhh... Hmmm. og hvad er så det for noget ?

RE:En tid hvor man samledes for at fejre at tiderne heldigvis skifter.

> det.
> SV: Fnys

Hvorfor laver du ikke en lydbog.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 18:41

Ruben Skimmel <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc97193$0$73275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

___

ikke helt, hehe

Fra : -A

Dato : 26-04-02 20:28

DenFri, 26 Apr 2002 17:00:02 +0200, kundgjorde:

> [...]
>nyhedsmeddelelse:3cc96615$0$73279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>SV: Woodstock-dage. Øhhh... Hmmm. og hvad er så det for noget ?

Gys......og der gik Hr. Aage - jeg tror han smækkede med døren oven i købet.

Ham ser vi nok ikke igen