Hvorfor hakker min computer?
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 25-04-02 19:07

Nu har jeg langt om længe fået fat i Medal of Honor men hold fast hvor det
hakker i det. Jeg prøvede spillet på en Intel 450 og der gik det faktisk
meget godt men ikke på min egen 500 fra Amd.

Hvad kan der være galt? Jeg lurer lidt på om det kunne være mit grafikkort.
Jeg kører med et Riva TNT 32 MB men ifølge manualen skal den kun bruge 16 MB
og mit kort skulle være understøttet.

Nogen der kan hjælpe så jeg kan få det til at køre mere glidende? Det skal
siges at jeg har slået alt det fine fra under controlls ect

Dennis

Fra : Gocows

Dato : 25-04-02 19:23

"(7000) Dennis" <cfs11807REMOVE@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Nogen der kan hjælpe så jeg kan få det til at køre mere glidende? Det skal
> siges at jeg har slået alt det fine fra under controlls ect

Kastede lige et flygtigt blik på mit eget eksemplar, og da mindstekravet
hedder 450MHz med et 16MB grafikkort, tror jeg ikke du skal regne med
voldsom forbedring.

Men udover at AMD på det tidspunkt ikke just havde havde samme
hastighedsfordel pr MHz i forhold til Intel som de har nu, så kunne jeg
forestille mig at der var forskel på mængden af ram i de 2 maskiner du har
prøvet på? (bare højreklik på My Computer og vælg Properties)

Og var der forskellige grafikkort i dem?

Mvh

Anders

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-04-02 19:24

"(7000) Dennis" <cfs11807REMOVE@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der kan hjælpe så jeg kan få det til at køre mere glidende? Det skal
> siges at jeg har slået alt det fine fra under controlls ect

prøv at skifte til opengl og prøv at opdatere dine drivere ... det nmåtte
jeg gøre før det virkede. Og så hakkede min altså også en smule i starten
ras

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 25-04-02 19:31

> prøv at skifte til opengl og prøv at opdatere dine drivere ... det nmåtte
> jeg gøre før det virkede. Og så hakkede min altså også en smule i starten

Min maskine kører med 384 MB SD Ram og jeg har lige opdateret min driver men
hvordan skifter jeg til open GL?

Fra : @ndersson

Dato : 25-04-02 20:24

> Min maskine kører med 384 MB SD Ram og jeg har lige opdateret min driver
men
> hvordan skifter jeg til open GL?
Det må være i options i selve spillet normalt under video og nogle gange
advance

Held og lykke, Måske en der har spillet selv vil svare mere præcist..

Hilsen

Andy

En glad sejler fra Brøndby havn

Fra : Filthy few

Dato : 26-04-02 13:27

"@ndersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> wrote in message

> men
> Det må være i options i selve spillet normalt under video og nogle gange
> advance

Nu skal vi ikke forvirre manden mere end godt er!! Der er _ikke_ mulighed
for at skifte mellem Direct3D og OpenGL i MOHAA, idet spillet anvender Quake
3 Team Arena motoren som kun kører i OpenGL. Hvis spillet starter op,
betyder det således, at OpenGL allerede virker.

Anders

Fra : david

Dato : 26-04-02 19:50

Tak for viden. Det har jeg nemlig håbet på ville virke, den gang jeg selv
erfarede at min Puter var en skildpadde. Men ser nu at det vil blive det
samme hvad enten jeg fodre den eller opgradere den.
-
david

Fra : Filthy few

Dato : 26-04-02 13:24

> [...]
> hakker i det. Jeg prøvede spillet på en Intel 450 og der gik det faktisk
> meget godt men ikke på min egen 500 fra Amd.

Hvis det er en AMD K6-2 eller K6-3 forklarer det sagen. Disse CPU'ere er en
del langsommere end tilsvarende Intel Pentium 2/3 CPU'ere grundet manglende
eller ikke-optimerede multimedie instruktionssæt. Er det derimod en AMD K7
Athlon ligger problemet et andet sted.

> [...]
>
> Nogen der kan hjælpe så jeg kan få det til at køre mere glidende? Det skal
> siges at jeg har slået alt det fine fra under controlls ect

Hvis du skal have MOHAA til at køre glidende i en nogenlunde opløsning, er
du altså nødt til at opgradere hele dit system. Din CPU er for langsom til
at trække de nyeste spil, og dit TNT 2 grafikkort kan ikke optegne grafikken
hurtigt nok. Du skal have en 1000 MHz + CPU og et GeForce2 Ti eller
hurtigere for at de nyeste spil kører rigtigt godt.

Anders

Fra : Dopedog KDC

Dato : 26-04-02 20:59

"Filthy few" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> [...]
> hurtigt nok. Du skal have en 1000 MHz + CPU og et GeForce2 Ti eller
> hurtigere for at de nyeste spil kører rigtigt godt.

Jeg har nu ellers bare en 1 Ghz KUN med ProSavage 3D kort og jeg har ikke
været udsat for nogen spil der ikke virkede eller noget ...

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Filthy few

Dato : 27-04-02 13:52

"Dopedog KDC" <ronnie.drengen@mail.dk> wrote in message

> Jeg har nu ellers bare en 1 Ghz KUN med ProSavage 3D kort og jeg har ikke
> været udsat for nogen spil der ikke virkede eller noget ...

Jeg vil nu godt se det system kører Medal of Honor glidende i en abre
nogenlunde acceptabel opløsning

Anders

Fra : Dopedog KDC

Dato : 28-04-02 10:15

Det kører rent faktisk glidende og i en, for mig ihvertfald,
mere end acceptabel opløsning !

-Ronnie

Fra : Filthy few

Dato : 28-04-02 18:19

> Det kører rent faktisk glidende og i en, for mig ihvertfald,
> mere end acceptabel opløsning !

Jamen tillykke med det! Jeg står dog ved min påstand om, at der skal minimum
et GeForce2 Ti til at køre MOHAA glidende i en acceptabel opløsning, og med
de fleste eller alle detaljer på maks. Over and out!
Anders

Fra : Hagman

Dato : 28-04-02 22:42

Min MOHAA er på 1280x1024-opløsning, med ALT sat til max, og spillet kører
flydende.
Jeg har en 1 Ghz, 512 SD ram, Geforce 2 TI 64 Mb Graffikkort.

Fedt spil.

Med venlig hilsen
Hagman.