MS Windows
briani 27239
WIN XP Pro ignorerer installation af Deton~
Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-04-02 19:20

Efter at have afinstalleret display driveren for at installere den Win XP
certificerede Detonator 28.32, så vil Win XP ikke acceptere andre drivere
end den indbyggede standard GF2 DDR.

Jeg udfører installationen og genstarter, men når jeg så går ind i Device
Manager, så står der stadigvæk GF2 DDR (Jeg har et GF2 Ti).

Hvad er der gået galt?

M.v.h.
--
Mads Holmer-Jensen
m.holmer-jensen@stofanet.dk

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-04-02 22:03

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@stofanet.dk> wrote in message

Nå, nu bruger jeg 28.90 uden problemer. Stadigvæk mystisk hvorfor den
certificerede 28.32 ikke virkede.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-02 22:06

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg udfører installationen og genstarter, men når jeg så går ind i Device
> Manager, så står der stadigvæk GF2 DDR (Jeg har et GF2 Ti).

Du glemmer at fjerne den gamle driver først? Derefter skal den stå til at
anvende standard pci driveren, hvorefter du installerer den nye driver.

Kurt

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-04-02 22:55

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message
> Du glemmer at fjerne den gamle driver først? Derefter skal den stå til at
> anvende standard pci driveren, hvorefter du installerer den nye driver.

Jeg gjorde følgende:

1. Afinstallerede den gamle 28.80 (er det umiddelbart herefter, at jeg så
skal vælge PCI?)
2. Genstartede - straks vælger Windows XP GF2 DDR som driver, uden at jeg
kan gøre noget.
3. Installerer 28.32
4. Genstarter - og i DM står der stadigvæk GF2 DDR??

Skal jeg ikke genstarte to gange?

Anyway, så virker den procedure ihvertfald med 28.90, så den bruger jeg nu.

M.v.h.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-02 21:17

> [...]
>
> Skal jeg ikke genstarte to gange?
>
> Anyway, så virker den procedure ihvertfald med 28.90, så den bruger jeg

Det kan være lidt tricky at afinstallere og få den til at bruge
standarddriver, idet den gerne vil genfinde den driver, som man netop har
fjernet.
Bl.a. bør man via Kontrolpanel også fjerne driveren, hvis den findes der.
Det gør man lige efter, at man har fjernet den i enhedshåndtering.
Derefter genstarter man. Jeg bruger så nogen gange, at tvinge den i
fejlsikret tilstand ved genstart. Derved indlæses med sikkerhed ingen
fremmede drivere, og nu kan man sætte den til at bruge Standard pci kort,
hvis ikke den automatisk har gjort det.
Genstart igen til normal tilstand, og nu skulle den gerne stadig bruge
standard pci driver, hvorefter man installerer den nye driver.
Men heldigvis har du jo fået noget til at virke

Kurt

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 27-04-02 10:27

On Fri, 26 Apr 2002 22:16:51 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:

> [...]
>standard pci driver, hvorefter man installerer den nye driver.
>Men heldigvis har du jo fået noget til at virke

Man kan hente en detonator-killer. Den renser for left-overs.
Jeg kan ikke huske hvad den hedder.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 27-04-02 10:48

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke huske hvad den hedder.

Jeg har prøvet en "Detonator Destroyer", men er dog ikke sikker på, at den
dur med Win XP, idet den slutter med en "access violation" fejl.

Tak til begge for tips og tricks.

M.v.h.