Reoler
Fra : greg

Dato : 25-04-02 17:02

Hej
Er der nogen der har erfaring med at bygge akvariereoler?
Jeg ved godt at man kan bruge det system som akvastabil kører med(ka ik
lige huske navnet!), men det koster jo en B&Ondegård
Har nogen prøvet at lave reoler i træ eller stålrør? Hvilke dimensioner
til hvilke akvariestørrelser?
Jeg kunne godt tænke mig en reol med 2 eller 3 stk. 128 liters! Jeg
kunne få en kammerat til at svejse et par rammer sammen med et par lange
ben, lidt ligesom stigereolsprincippet. Lyder det helt vildt? og hvilken
dimension burde det laves i (firkantet stålrør)?

Håber på lidt goe inputs her fra gruppen
På forhånd tak Frank

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik

Dato : 26-04-02 06:12

"greg" <greg.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dimension burde det laves i (firkantet stålrør)?
>
> Håber på lidt goe inputs her fra gruppen

Jeg har selv lavet en reol til 6 stk. 128 Liter.
Det er lavet i "Firkantet rør" i dimensionerne 30x30mm og 2mm godstykkelse.
og det er meget stabilt og meget tungt, jeg tror godt at det kan laves i
lidt mindre dimension, uden
problemer med styrken.

Mvh
Henrik

Fra : Hans K.

Dato : 26-04-02 14:12

"greg" <greg.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej
> Er der nogen der har erfaring med at bygge akvariereoler?

ork ja.

Jeg har lavet en af træ....bjælker. Det kunne fint bære
2 stk 300 liter akvarier, men det så lidt klodset ud.
50 x 50 mm vinkeljern er temmelig stærkt og ikke
særlig dyrt. Jeg har noget liggende hvis du skulle
være interesseret ?

Mvh
Hans

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-04-02 00:47

Hvis du bor på Sjælland, så kan du evt kigge forbi Cichlidecenteret i
Vallensbæk, for at se hvordan en akvariereol i træ ser ud. De har
bygget deres i noget der ligner 2 x 4 tommer bjælker. Jeg har lige
været der inde, og jeg må faktisk indrømme, at det ser ikke så tosset
ud.

Hilsen Allan.