MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
xp: opdeling af harddisk (væk9
Fra : [8800]Me

Dato : 25-04-02 13:46

Jeg opdelt min ca. 40 GB harddisk op i 10GB og 30GB. Jeg formaterede og
instalerede XP på de 10GB, nu kan jeg ikke finde de 30GB. Hvordan kommer jeg
ind og fylder dem om med ting. Jeg vil bruge de 30GB som lager plas for de
ting som jeg downloader.

/me
No lame SIGNATURE

Remove -NoSpam- from mail

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-02 14:20

Thu, 25 Apr 2002 14:46:15 +0200, skrev "[8800]Me"
<real@-NoSpam-sleepy.dk>:

>Jeg opdelt min ca. 40 GB harddisk op i 10GB og 30GB. Jeg formaterede og
>instalerede XP på de 10GB, nu kan jeg ikke finde de 30GB.

Kan du i administrative værktøjer => Storage [1] => Disk
Management [1] se, at der er noget uformateret plads?

Så formater partionen der.

[1] Ved ikke, hvad det hedder i dansk Windows.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : [8800]Me

Dato : 25-04-02 18:28

Knud Gert Ellentoft skrev

> Kan du i administrative værktøjer => Storage [1] => Disk
> Management [1] se, at der er noget uformateret plads?
>
> Så formater partionen der.

Den siger "ikke-allokeret" hvordan formater jeg den?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-02 18:51

Thu, 25 Apr 2002 19:28:01 +0200, skrev "[8800]Me"
<real@-NoSpam-sleepy.dk>:

>Den siger "ikke-allokeret" hvordan formater jeg den?

Kan du ikke blot højreklikke og vælge format?

Fra : [8800]Me

Dato : 25-04-02 18:58

Knud Gert Ellentoft skrev

> Kan du ikke blot højreklikke og vælge format?

Nej det kan jeg ikke.

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-02 19:07

Thu, 25 Apr 2002 19:58:26 +0200, skrev "[8800]Me"
<real@-NoSpam-sleepy.dk>:

>Nej det kan jeg ikke.

Så må en anden svare, jeg ved ikke, hvordan det ser ud i
diskmanager, når en del af disken ikke er formateret.

Fra : [8800]Me

Dato : 25-04-02 19:11

Der er noget der hedder disk "0", under den ligger "C" hvor på XP er. XP er
på de 10GB. De 10GB ligger under de 30GB...

Sådan:
"0" 30GB - skal formateres
"C" 10GB - her ligger XP

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-02 22:04

"[8800]Me" <real@-NoSpam-sleepy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> på de 10GB. De 10GB ligger under de 30GB...

Ovenstående fatter jeg ikke en brik af? Hvor ser du de oplysninger henne.
Skal de opfattes således, at du ikke kan se de 30 gb i Stifinder. De burde
ligge som d-drev og skulle så også kunne formateres ved højreklik, som Knud
Gert Ellentoft oplyste.
Jeg har en ide om, at du ikke har oprettet en partition på de 30 gb, og det
er derfor, at du ikke kan formatere dem.
Kan det evt. passe? Først opretter man en partition med et c drev og
derefter en udvidet partition med et logisk drev på de resterende 30 gb, og
derefter kan man formatere.
Har du været gennem denne proces?

Kurt

Fra : [8800]Me

Dato : 26-04-02 08:17

Jeg har løst det

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 26-04-02 08:51

On Fri, 26 Apr 2002 09:16:47 +0200, "[8800]Me" <real@-NoSpam-sleepy.dk>
wrote:

>Jeg har løst det

Fortæl ,fortæl.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : [8800]Me

Dato : 26-04-02 09:22

Jeg gik ind i "Computeradministration (lokal)." gik under "diskhandtering".
SÅ kan jeg íkke helt huske hvordan jeg fik den forteret, for jeg kunne ikke
højerklikke og vælge "fomatere" som jeg kan nu.

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail