Hjælp: getRuntime().exec() problemer
Fra : PT

Dato : 04-02-01 12:30

Jeg prøver at skrive et program som en frontend til et commandline
program(aacenc.exe), følgende programstump BURDE starte filen:
import java.lang.System;
import java.lang.Runtime;
import java.io.*;

public class Test {
public static void main(String args[]) throws IOException {
Runtime r = Runtime.getRuntime();
Process p = null;

try {
p = r.exec("C:\\AAC\\aacenc.exe -if test.wav -br 200"); }
catch (Exception e) {System.out.println("Fejl!!"); }
}
}
Men faktisk sker der overhovedet ikke noget(java Test giver ingen fejl,
kommandoprompten kommer bare frem igen)selvom den præcis samme kommando
starter aacenc.exe fint fra commandprompten. Hvis jeg erstatter aacenc.exe
med feks edit.com eller et vilkårligt Windows program starter det
upåklageligt(også med brug af commandline parametre(feks "edit.com
test.java").
Jeg kan bare ikke starte programmer som feks chkdsk.exe, copy, dir,
aacenc.exe eller nogen andre command prompt programmer.
Det bliver en meget dårlig frontend hvis den ikke engang kan starte
programmet!

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 04-02-01 17:07

In <95jfs6$a3s$1@news.inet.tele.dk> "PT" <hans.w.rasmussen@mail.dk> writes:

> [...]

> p = r.exec("C:\\AAC\\aacenc.exe -if test.wav -br 200"); }
> catch (Exception e) {System.out.println("Fejl!!"); }

..exe programmer skal vistnok koeres under en command.com modsat .com
programmer.

Proev noget a la r.exec("command.com /c c:\\aac\aacenc.exe");

Mvh
Martin

Fra : Morten Jensen

Dato : 05-02-01 10:38

PT wrote:

> Jeg prøver at skrive et program som en frontend til et commandline
> program(aacenc.exe), følgende programstump BURDE starte filen:
[snip - kode]

> Men faktisk sker der overhovedet ikke noget(java Test giver ingen fejl,

Prøv at bruge waitFor metoden på Process. Jeg tror det der sker er, at
efter at den eksterne process er startet, så slutter din main, hvilket
medfører Java programmet slutter og tager alle dens underprocess'er med sig.

--
CAPUT A/S Morten Jensen Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Senior Developer Fax +45 70 11 24 42