MS Windows
briani 27239
WinXP / Automatisk shutdown...
Fra : Torben Brøndum

Dato : 25-04-02 11:40

Hej NG,

Hvordan kan det være, at på nogle af vore klienter vil WinXP
ikke automatisk lukke ned (slukke), når det kunne lade sig
gøre med win98 - er det noget at konfog. i XP ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-04-02 13:29

Torben Brøndum <tbr@Xhenning-poulsen.dkX.dk> wrote:

> Hvordan kan det være, at på nogle af vore klienter vil WinXP
> ikke automatisk lukke ned (slukke), når det kunne lade sig
> gøre med win98 - er det noget at konfog. i XP ?

Det er nok fordi APM ikke er slået til. Højreklik på desktop ->
Properties -> Screen Saver -> Power. Hvis APM ikke er slået til vil der
her (Power Options Properties) være et faneblad med titlem APM. Slå det
til og se om det ikke hjælper.

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-04-02 23:11

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Det er nok fordi APM ikke er slået til.

Så er der også nogle maskiner såsom min egen hvor denne funktion ikke findes
efter en opgradering til XP.
Surt var der før med ME men ikke nu, så der hjælper dette råd ikke...
desværre...

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 23:55

Mon, 29 Apr 2002 00:10:53 +0200, skrev "Tholo -
www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk>:

>Så er der også nogle maskiner såsom min egen hvor denne funktion ikke findes
>efter en opgradering til XP.

Har du prøvet at kigge i dine biosindstillinger?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 01-05-02 22:47

> Mon, 29 Apr 2002 00:10:53 +0200, skrev "Tholo -

> Har du prøvet at kigge i dine biosindstillinger?

Havde funktionen før, men efter XP findes den ikke mere, måske er den i
biosen, men hvad skal jeg kigge efter..?? har jo ikke haft brug for at kigge
efter den før, så aner ikke hvad jeg skal se efter.

Fra : Carl Munk

Dato : 01-05-02 23:22

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message

> [...]
> Properties -> Screen Saver -> Power. Hvis APM ikke er slået til vil der
> her (Power Options Properties) være et faneblad med titlem APM. Slå det

Højreklikke musen på
skrivebordet-->Egenskaber-->Pauseskærm-->Strømstyring-->
APM-->Hak i Aktiver Avanceret strømstyring - sådan

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 02-05-02 00:22

"Carl Munk" <carl@munk.dk> skrev i en meddelelse

> Hak i Aktiver Avanceret strømstyring

Og når den mulighed ikke er der, hvad gør man så...????

Fra : Madsen

Dato : 02-05-02 00:31

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

> Og når den mulighed ikke er der, hvad gør man så...????

Problemet er sikkert din BIOS som WinXP ikke er helt tilfreds med.
Muligvis kan en BIOS-opdatering klare det, men prøv evt. at kigge
her: http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Madsen.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 04-05-02 00:50

> Problemet er sikkert din BIOS som WinXP ikke er helt tilfreds med.
> Muligvis kan en BIOS-opdatering klare det, men prøv evt. at kigge
> her: http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Endelig et svar der virker som om der er fornuft i det. Jeg vil kigge på
dit link, og håber at det kan løse problemt...